Тема тижня: "Дари осені. Фрукти" (10.10.22 - 14.10.22)


Освітні завдання:

поглиблювати знання дітей про фрукти (яблуня, груша, абрикос, слива тощо), які ростуть у нашій місцевості (назву, вигляд, смакові якості, місце зростання); формувати знання про те, як люди їх вживають, яка від них користь; спонукати відчувати захоплення від розмаїття осінніх фруктів; формувати свідоме ставлення до дарів природи — фруктів як результату людської праці; виховувати повагу до праці садівника, допитливість


Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Фізичний розвиток. Руханка "Яблунька" https://www.youtube.com/watch?v=sNSfB3q54CM
Дитина у природньому довкіллі. Фрукти та ягоди. Вчимо словаhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&t=46&v=CP4O71xyetQ&feature=youtu.be
Гра дитини. "Покажи настрій бджілки"https://www.youtube.com/watch?v=sEtKLfvxhnY
Образотворча майстерня (Малювання) яблука методом штампуванняhttps://www.youtube.com/watch?v=nzC-ml9UHaA
Мудрі казки "Смачні яблука"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=2a_vgRV4qp0&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батькамиКонтроль емоційного стану під час війни
ВІВТОРОК
Фізичний розвиток. Руханка https://www.youtube.com/watch?v=33QdSJoyx_U
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Вчимо кольори https://www.youtube.com/watch?v=CMPCPcp37QM
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Один-багато. Величина" - заняття з математикиhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=1EwOoqk-qdo&feature=youtu.be
Самомасаж "Зайчик"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=waTe7_7Uv08&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги матусі. Хлопоти по кухні.
СЕРЕДА
Фізичний розвиток. Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=sNSfB3q54CM
Вчимо кольориhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=CMPCPcp37QM&feature=youtu.be
Дитина у природньому довкілля. "В гості до бабусі"https://www.youtube.com/watch?v=T9FBnunoDAI
Таночок-руханка "Осінь - чарівна пора"https://www.youtube.com/watch?v=fAfHHgjuGfI
Мовлення дитини. "Фрукти в саду"https://www.youtube.com/watch?v=fAfHHgjuGfI
Хвилинка допомоги татові
ЧЕТВЕР
Фізичний розвиток. Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=33QdSJoyx_U
Літературна скринька. Вивчення вірша Д.Куровського "Спіла груша" за мнемотаблицеюhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=WbSuaYDlKjE&feature=youtu.be
Літературна скринька. Казка "Про лисичку жадюгу"https://www.youtube.com/watch?v=oYmH_uKvI54
Хвилинка допомоги татові
П'ЯТНИЦЯ
Фізичний розвиток. Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=sNSfB3q54CM&feature=youtu.be
Пальчикова пісенька "Компот"https://www.youtube.com/watch?v=L829t9zNNHU
Образотворча майстерня (Аплікація) "Кошик з фруктами"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=rzfWwNzcF7E&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги братику чи сестричці.
Робота з батьками"П'ять мов у спілкуванні з вашою дитиною""

Додатковий матеріал до теми


Бесіда «Щедра осінь прийшла в сади»

Мета: викликати захоплення малят розмаїттям осінніх фруктів, дати елементарне поняття про самоцінність кожної плодової культури.

Запитання:
Що росте у саду?
Для чого люди використовують фрукти?
Яка від них користь?


Дидактична гра «Збери фрукти на компот»

Мета: вчити обирати потрібні фрукти для компоту; розвивати логічне мислення, уважність.

Матеріали та обладнання: посуд, натуральні фрукти або муляжі.

Хід гри.
Батьки пропонують дітям зібрати фрукти на компот. Діти називають посуд, у якому можна зварити компот. Потім діти серед покладених перед ними фруктів обирають ті, з яких можна зварити компот, і складають їх у каструлю.


Діти розглядають фрукти.

Запитання:
Чи подобаються вам фрукти?
Чому?
Як ви гадаєте, звідки взялися фрукти: з городу, поля, лісу чи із саду?

Щоб ці фрукти прийшли до нас на стіл, люди доклали багато своєї дбайливої праці: доглядали за деревами, поливали їх у посуху, боролися із комахами-шкідниками.

Запитання:
Як ви гадаєте, хто працює в саду?
Чим вони займаються?
Чи просто виростити фрукти?
Що треба робити для цього?
Якої пори достигають ці фрукти?


Дидактична гра «Впізнай та назви»,

Мета: удосконалювати знання дітей про фрукти; вміння знаходити фрукти за описом; розвивати уважність, дисциплінованість.

Матеріали: муляжі фруктів.

Хід гри.
Батьки пропонують дітям знайти той фрукт, який він опише. Наприклад: кругле, жовте, з червоним бочком, буває кисло-солодким, росте на дереві, корисне. Дитина виходить, обирає серед муляжів яблуко, показує його дітям, а діти знаками відповідають, згодні вони чи ні.


Спостереження за яблунею

Мета: вчити дітей визначати дерево за його зовнішнім виглядом.

Запитання:
Де ростуть яблука?
Які вони за кольором?
Які за формою?
Які листочки на яблуні?
Який стовбур яблуні?


Дидактична гра «Назви колір»

Мета: продовжувати вчити дітей називати фрукти, їх колір; розвивати зорову пам’ять, увагу.

Матеріали: фрукти, іграшка зайчик, кошик.

Хід гри.
Зайчик приніс у кошику зібраний урожай фруктів. Батьки пропонують дітям по черзі дістати з кошика фрукт, назвати його та його колір.


Бесіда – розгляд «Фрукти»

А воно, мов золоте,
Спілим соком вщерть налите,
І рум’яне, й духовите,
Медом сповнене ясним,
Видно зернятка у нім…

Запитання:
Яблуко яке?
Якими словами про нього можна сказати? (Червоне, спіле, зелене, жовте, кругле, смачне, кисле, солодке, рум’яне, золоте, соковите — ось як багато слів можна сказати про яблуко.)


Мовленнєва вправа «Скажи, яка?» (Груша, слива).

Груша яка? (Жовта, зелена, спіла, довгаста, солодка, смачна, соковита, м’яка, тверда.)

Слива яка? (Синя, зелена, м’яка, соковита, солодка, кисла, довгаста, кругла, жовта.)


Складання розповіді-опису про фрукти.

Зразок опису:
Яблуко кругле, червоне. Воно спіле, смачне, солодке. У нього є хвостик, а всередині насіння. За хвостик яблуко можна тримати. Яблуко їдять. З нього варять компот, варення, печуть з ним пиріжки.

Потім діти описують грушу та сливу за зразком батьків.


Бесіда «Хто такий садівник?»

Мета: закріпити знання дітей про роботу садівника восени; узагальнити знання про фрукти.

Запитання:
Що восени дозріває у саду?
Як називають людей, які збирають фрукти у саду?


Досліди з фруктами — показати, що у фруктах є сік.

Батьки разом з дітьми розглядають фрукти: яблука, груші, сливи. Потім батьки нарізають маленькими шматочками фрукти і викладають на чисту, суху серветку. Через декілька хвилин збирають шматочки на тарілочку і звертають увагу дітей на те, що серветка стало вологою на тих місцях, де лежали фрукти. Як ви гадаєте, чому ці місця стали вологими? Разом із батьками діти роблять висновок, що у фруктах є сік.


Консультація для батьків

Як зробити, щоб куплена дитині іграшка, швидко не набридала

Батьки хоч раз стикалася з тим, що куплена іграшка швидко набридає дитині.
Пропонуємо вам топ-3 поради, як уникнути цього:

✅ Потрібно враховувати, які ігри подобаються дитині – є свої іграшки як для непосид, так і для спокійних дітей.

✅ Подивіться з чим подобається грати дитині - одні діти чудово проводять час самі, іншим потрібна галаслива компанія.

✅ і найголовніше - іграшки потрібно купувати з певним задумом, бажано - набором, який поєднується. Так буде набагато більше варіантів, як з ними пограти. А деякі іграшки взагалі можуть зацікавити дитину тільки в комплекті з якоюсь іншою.


Виховання самостійності у дітей: поради та рекомендації

Виховання самостійності в дітей віком — важлива частина батьківської відповідальності. Від того, яке відношення до незалежності сформують у дитини батьки, залежить те, які вона прийматиме рішення у дорослому житті.

Найважливіший момент у вихованні самостійності у дітей - це перестати робити за них все і вся. Якщо ви хочете, щоб дитина ставала самостійною — поступово привчайте її виявляти ініціативу і не боятися помилок.

✅ ДОЗВОЛЬТЕ ДИТИНІ ПРИЙМАТИ РІШЕННЯ

Навчіть дитину бути незалежною, надаючи їй відповідні її віку можливості вибору. Можливо, спочатку кращою стратегією буде обмежувати вибір одним з двох варіантом, наприклад, які фрукти він хоче на сніданок, яблука або груші. Коли дитина підросте, ви можете дозволити їй приймати складніші рішення, такі як, наприклад, вибір одягу.

✅ ВИХОВАННЯ САМОСТІЙНОСТІ У ДІТЕЙ ПОТРЕБУЄ ТЕРПІННЯ

Починати дозволяти дитині робити щось самостійно можна дуже рано — наприклад, нехай ще малюком вона вчиться самостійно їсти. Нехай він навіть використовує для цього свої пальці або не той посуд, який призначений для цього, самостійне харчування — перший крок у вихованні самостійності у дітей. Можливо, вам доведеться мити потім стіл, підлогу і навіть стелю, але, повірте, це того варте.


5 методів співпраці з дитиною

✅ Краще просити, а не наказувати чи вимагати. Варто використовувати такі фрази: «Принеси (зроби, скажи…), будь ласка…»; "Будь добрий, ..." і т.д.

✅ Не ставте запитань, у яких вже звучить рекомендація до поганої поведінки: «Чому ти б'єш Петю?», «Навіщо ти розкидав іграшки по квартирі?». і т.д.

✅ Висловлюючи свої прохання до дитини, говоріть безпосередньо, використовуючи позитивні слова. Наприклад: «Діти, будь ласка, поводьтеся тихіше» замість «Ви занадто шумите»; "Вмій зачекати з відповіддю" замість "Ти знову мене перебив".

✅ Щоб малюк не чинив опір вашим розумним аргументам, намагайтеся не нагадувати і не повторювати йому істини, які він вже добре знає. Наприклад, замість пояснення важливості чищення зубів ненав'язливо запропонуйте малюкові: «Чи не почистиш зуби?».

✅ Нехай ваші пояснення не стануть лекціями: їхні діти погано сприймають і втрачають бажання співпрацювати з дорослими. Набагато краще, якщо ви спонукатимете своє чадо ставити вам питання, перш ніж щось зробити.

Кiлькiсть переглядiв: 74