Тема тижня: "Різдв'яні свята" (02.01.2023 - 06.01.2023)
Освітні завдання: ознайомити дітей зі святом Різдва Христового в Україні, обрядами його святкування; збагачувати мовлення дітей колядками; розвивати чітке, зрозуміле мовлення, мислення, увагу, спостережливість, уяву, пам’ять; виховувати цікавість до народних традицій, любов до рідного краю та оберегів України.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч "Як ми святкували Новий рік" | https://youtu.be/7ppqhYMTOr |
Музична хвилинка. Пісня «Новий рік» | https://youtu.be/_f6XlMoGHeM |
Предметний світ «Різдв’яна історія» | https://youtu.be/uDnjgLjrOdk |
Гра пазли «Різдв’яний вертеп» | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=05b1381dc1e5 |
Художньо – продуктивна діяльність (малювання) "Чарівні сніжинки" | https://youtu.be/whfrFTeNjJQ |
Хвилинка допомоги матусі. Складаємо іграшки після гри | |
Гра «Яка іграшка заховалася у мішку?» | https://youtu.be/E0GXQPenas8 |
Робота з батьками "10 розвиваючих ігор з фігурками кіндер сюрприз" (1 частина) | Додаток |
ВІВТОРОК | |
Руханка «Де ти ходиш, Новий рік?» | https://youtu.be/mDfT5DthXA0 |
Ранкова зустріч "Щедрик, щедрик, щедрівочка" | https://youtu.be/h8UzkKjN-U8 |
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Конструювання «Меблі для Сніговика» | https://youtu.be/9I2TDBkul64 |
Пальчикова гра «Зайчик» | https://youtu.be/HnIYEHHQNeg |
Музичне заняття. Коляда «Добрий вечір, тобі» | https://youtu.be/TOMbgOhnwGU |
Хвилинка допомоги матусі, клопоти на кухні | |
Інтерактивна гра «Зима яка?» | https://learningapps.org/watch?v=pcyroz10t22 |
Робота з батьками "10 розвиваючих ігор з фігурками кіндер сюрприз" (2 частина) | Додаток |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч. Слухання музики «Щедрик» | https://youtu.be/s_OkCtp-SJs |
Природний світ «Сніжинки» | https://youtu.be/y0vnhhXjJjA |
Заняття з мовлення "Зима" | https://youtu.be/LpvSA2ojrA4 |
Хвилинка допомоги татові | |
Мультик «Різдв’яна історія» | https://youtu.be/MEsyws0Gu-E |
Робота з батьками. Терапевтична казка "Казка про кошеня, або Чого мені хвилюватися?" | Додаток |
ЧЕТВЕР | |
Руханка «Де тиходиш, Новий рік?» | https://youtu.be/mDfT5DthXA0 |
Ранкова зустріч "Колядка для дітей «Добрий вечір, люди, в вашій теплій хаті» | https://youtu.be/DTScjynGZjQ |
Літературна скринька. Вистава «Різдво» | https://youtu.be/SXmKHzgu2Lw |
Музичне заняття "Дзвони Різдв’яні лунають" | https://youtu.be/qzYQZAM6LLk?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl |
Ігри з снігом | |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками. Як можна пограти в ігри з прищепками з дітьми | https://youtu.be/w3xZxRz5Pqk |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч "Дітям про Різдво. Різдв’яна казка" | https://youtu.be/MEsyws0Gu-E |
Пальчикова гра «Вранці біля хати» | https://youtu.be/PY2DQCZnxsM |
Заняття аплікація «Різдв’яні шкарпетки» | https://youtu.be/n5O5e3pTQBY |
Фізкультура "У гості до ведмежатка" | https://youtu.be/HEo7bZPkqkM |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці. | |
Мультфільм «Різдв’яна зіронька» | https://youtu.be/K46_QCZfDf0 |
Робота з батьками. Відео бібліотека. Різдво | https://youtu.be/6sLVonuENDM |
Додаткові матеріали до теми
Розповідь про свято «Різдво Христове в Україні»
— З давніх-давен у зимові дні приходить до нас у гості велике свято. Тільки-но з’являється на небі перша вечірня зірка, люди вдягають вишиваний одяг, застеляють стіл святковою скатертиною, і починається Святий вечір. Для його святкування готують традиційну вечерю. У спеціальній глиняній посудині-макітрі подають медову пшеничну кашу з маком та горіхами, що називається кутею. На покуття під іконами ставлять сніп пшениці — дідух. Його прикрашають стрічками. Дідух вважається символом врожайності. А наступного ранку дівчата та хлопчики веселим гуртом ходять від двору до двору, співають колядки, прославляючи Ісуса, нашу Україну та людей, які дуже працьовиті. Відеоперегляд про колядників
— Малята, а чи приходили до вас колядники?
— Що вони робили?
— Які гостинці дають за те, що вони колядували? Що ви їм дарували?
— Я бачу, у всіх у нас з’явився святковий настрій, адже наближаються свята. Вам уже не сидиться, декому хочеться розповісти свої колядки, але спочатку відпочиньмо.
КОЛЯД, КОЛЯД, КОЛЯДА... Коляд, коляд, коляда! Холод взимку не біда. Двері швидше відчиніть, Нас до себе запустіть! Всі, хто є у вашій хаті, Будуть дужі та багаті! На городі вродять густо І картопля, і капуста, Помідори й огірочки І для сина, і для дочки. Ось промова в нас така! Ви ж готуйте п’ятака! | Коляд, коляд, коляда, А дід з печі вигляда. А баба з пічурки — Гуляють у жмурки. Я — маленький хлопчик, Сів собі на стовпчик, В сопілочку граю, Діток забавляю. А ви, люди, чуйте, Коляду готуйте. Яблучка, горішки — Це мої потішки. |
КОЛЯДКА
Проспіваю я колядку
На весь голос, на всю хату:
— Коляд, коляд, коляди,
Колядую я один.
Коляд, коляд, колядочка,
Прокидайтесь, маляточка.
Прокидайтесь, годі спати,
Будем всі колядувати.
Л. Куліш-Зіньків
Робота з батьками
2 – 3. 01 10 РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР З ФІГУРКАМИ КІНДЕР СЮРПРИЗ
1. "Чого не вистачає?"
Беремо 2-3-5 фігурки, ставимо в ряд і пропонуємо дитині запам'ятати. Потім просимо малюка закрити очі або відвернутися, а самі прибираємо одну іграшку. Просимо дитину відгадати, якої фігурки не вистачає. Гра розвиває увагу і пам'ять.
2. "Що змінилося?"
Знову беремо 3-5 фігурок, ставимо в рядок і просимо дитину запам'ятати. Потім дитина повинна закрити очі, а ми міняємо місцями 2 фігурки. Завдання: що змінилося? Розвиває увагу і пам'ять.
3. "Класифікація"
Пропонуємо малюкові поділити фігурки на групи за будь-якою ознакою: "Тварини. Птахи. Мультяшки. За кольором. За розміром. Машинки." Ознаку задаєте самі. Якщо дитині не зрозуміло завдання, покажіть приклад. Розвиває увагу, мислення.
4. "Знайди скарб"
Беремо кілька фігурок і коробку (тарілку, миску) з сипучим матеріалом (пісок, манка, гречка). Показує дитині фігурки, а потім ховаємо їх у коробці, закопуємо. І пропонуємо знайти, відкопати. По ходу гри цікавиться, чи всі іграшки знайдені? Якої не вистачає? Розвиває увагу, пам'ять, є сенсорним стимулятором.
5. Рольова гра.
Кіндер фігурки підходять і для рольових ігор. Можна побудувати будинок з конструктора і пограти в сім'ю. Або в зоопарк, або розіграти сцену з мультфільму. Можна пограти в магазин, або розіграти казкову історію. Тут необмежене поле діяльності. Рольова гра допомагає освоювати соціальні ролі, розвиває здатність до фантазування.
6. "Що в мішечку?"
Беремо непрозорий мішечок, пакет. І кладемо в нього 2-3 фігурки. Пропонуємо малюкові на дотик визначити які іграшки лежать в мішку. Розвивають мислення, сенсорну стимуляцію і розвиває дрібну моторику.
7. "З якої казки?"
Берете одну фігурку, наприклад лисичку, ведмедика, зайчика і пропонуєте дитині згадати в якій казці (мультику) зустрічається даний персонаж. Якщо граєте з групою дітей, то можна запропонувати змагання, хто більше казок згадає. Розвиває пам'ять, мислення.
8. "Плутанка"
Візьміть 3 непрозорих стаканчика. Під один з них сховайте фігурку. А потім поміняйте стаканчики місцями, щоб заплутати дитини. Примовляючи таємничим голосом: Кручу-верчу заплутати тебе хочу! Запропонуйте вгадати, під яким стаканчиком іграшка. Можна грати на рахунок, після п'яти успішних відгадок, запропонуйте приз. Розвиває увагу.
9. "Хованки"
Візьміть кілька фігурок, покажіть дитині і сховайте в заздалегідь обумовленому просторі кімнати. А потім запропонуйте дитині знайти фігурки. Можна допомагати, примовляючи "Гаряче-холодно". Розвиває увагу, пам'ять, просторове мислення.
10. "Мокрі ігри"
Візьміть фігурки в ванну під час купання дитини. Поспостерігайте за нею, які іграшки плавають, а які тонуть, розкажіть, чому так відбувається. Можна виловлювати фігурки сачком, вийде рольова гра в Рибака. Гра розширює кругозір дитини, допомагає вивчити властивості предметів.
Ніна Лівенцова, дитячий психолог
Терапевтична казка "Казка про кошеня, або Чого мені хвилюватися?"
Мета: подолання страху зробити що-небудь неправильно, боязні школи, помилок, оцінок. Загальна боязкість.
Зміст
Жив-був в одному казковому місті маленький Котик. У нього були мама і тато, а ще він ходив в школу. Так-так, навіть в казковому місті маленькі кошенята теж ходять в школу.
Але наш Котик не любив ходити в школу. Він завжди вередував, коли збирався туди вранці. Потім він довго турбувався, поки їхав до школи в автобусі. Далі - більше: майже всі уроки Котик мало не плакав від страху, ховаючись за книжкою, щоб його ненароком не помітив вчитель ... Назад додому він пробирався по дворах, не чекаючи своїх друзів.
Мама Котика дуже засмучувалася, коли дізнавалася про це. І одного разу, укладаючи синочка спати, мама-кішка підіткнула йому ковдру тепліше, погладила по шерстці і запитала:
«Малюк, я бачу, ти не хочеш ходити в школу? Чому? »
- «Я весь час боюся, мамо, - зізнався котик, - боюся їхати в автобусі, боюся сидіти на уроці і боюся йти по вулиці зі звірятами з нашого класу».
«Чого тут боятися?» - здивувалася мама.
- Ах, мамо ти нічого не розумієш. Я весь час хвилююся, що я що-небудь зроблю не так: в автобусі я боюся, що на повороті Шльопнуся на підлогу, і всі будуть сміятися. У школі я боюся, що неправильно відповім і вчителька поставить мені двійку. А на вулиці я боюся, що всі звірята почнуть бігати наввипередки або кидати шишки - хто далі, і раптом у мене не вийде і ніхто не буде зі мною дружити?»- сказав Котик і мало не розплакався - так йому стало себе шкода.
- Ну гаразд, не горюй, малюк, - ласкаво сказала мама-кішка.- Я тобі допоможу. Але це завтра, а зараз пора спати.
Зрадів Котик і заснув задоволений. А мама задумалася: «Чим же допомогти моєму малюку?» Думала-думала і придумала.
На ранок мама дала Котику коробочку з льодяниками і сказала так: «Це не прості цукерки, а чарівні. Як тільки почнеш боятися щось зробити не так, дістань одну цукерку, з'їж і скажи три рази чарівні слова: Чого мені хвилюватися? - і все пройде ».
Увечері Котик прибіг зі школи радісний і закричав: «Ура! Мамочка, я сьогодні нічого не боявся, і в школі отримав п'ятірку, і прибіг швидше за всіх! Які чудові чарівні цукерки!» Мама-кішка посміхнулася і сказала:« Малюк, я хочу розкрити тобі один секрет. Справа в тому, що я дала тобі не чарівні, а звичайнісінькі цукерки ».
-« Як звичайні? - не повірив котик.
- А чому ж я не боявся, чому п'ятірку отримав і втік швидше за всіх? Ти мене, напевно, обманюєш? ».
-« Не обманюю, - сказала мама. - Я насправді поклала в коробочку звичайнісінькі льодяники. А раз вони не чарівні, то допомогти тобі вони ніяк не могли. Значить, ти сам собі допоміг. Ти повірив в свої сили і переміг страх. Значить, ти прогнав його назавжди, мій маленький герой ».
Як здорово, що я більше не буду турбуватися! - закричав котик.
- Це чудово, що я переміг свій страх сам! Я, напевно, зараз навіть сам би засміявся, якби гепнувся на підлогу. Це ж зовсім не так прикро. А-ну! - сказав Котик і негайно гепнувся на підлогу, розтягнувшись на зразок морської зірки.- Ха-ха! Як смішно! Це швидше весело, ніж прикро. Мабуть, потрібно спробувати ще отримати двійку.
- Ну-ну, що ще за фокуси? - захвилювалася мама-кішка.- Навіщо тобі двійка! Перестань, будь ласка.
- Ну що ти, мамо, про двійку це я пожартував, просто пожартував. А якщо ти починаєш за мене турбуватися - з'їж цукерку і скажи три рази «Чого мені хвилюватися?» І все пройде. Перевірений засіб!
Питання для обговорення
Чому Котик не хотів ходити в школу?
Чого і чому він боявся?
Чим чарівні слова допомогли Котику?
Придумай сам нові, більш сильні чарівні слова.