Тема тижня: "Транспорт" (28.11.22 - 02.12.22)
Освітні завдання: формувати у дітей поняття про пасажирський транспорт (автобус, тролейбус, трамвай), як засіб пересування; закріплювати правила поводження в транспорті; розвивати кмітливість, спостережливість, увагу; виховувати повагу до працівників транспорту, інтерес до довкілля, обережність та бажання дотримувати правил дорожнього руху
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика "Веселі кубики" | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Дітям про транспорт" | https://youtu.be/OI2u-rPShj4 |
Предметний світ "Правила поведінки в транспорті | https://youtu.be/MlVyuHUhGrI |
Пісні "Колеса в автобусі крутяться" | https://youtu.be/LKBP_PjyvxI |
Образотворча діяльність (малювання) "Автобус" | https://youtu.be/6b1eayaNy4s |
Інтерактивна гра "Знайди тінь" (транспорт) | https://learningapps.org/watch?v=pm8t3ud3a22 |
Робота з батьками "Безпека дітей на дорозі" | https://youtu.be/xTy5qsG8BQY |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Я їду в машині" | https://youtu.be/pzK7f_yHVZw |
Ранкова зустріч | https://youtu.be/Yz1zwwe1ScA |
Хвилинка допомоги татові | |
Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) "Орієнтування в часі. Величина предметів" | https://youtu.be/MnXR8YpUkFk |
Музичне заняття | https://www.youtube.com/watch?v=Ce01v1NcCa8 |
Інтерактивна гра "Знайди пару" | https://learningapps.org/watch?v=pzbagrf2t22 |
Робота з батьками "Діти та вулиця" | https://youtu.be/SVoHsNDWdpI |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч | https://youtu.be/HLXRFPMFwM4 |
Природній світ "Осінь" | https://youtu.be/i8t_0vi0520 |
Інтерактивна гра "Знайди тінь" (транспорт) | https://learningapps.org/watch?v=pm8t3ud3a22 |
Розвиток мовлення | https://youtu.be/_rGdLBqOCq8 |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Правила пішохода" | https://youtu.be/Y5B1Y934Mjk |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Я їду на машині" | https://youtu.be/pzK7f_yHVZw |
Ранкова зустріч "Професія водій" | https://youtu.be/u31kztbdqf0 |
Літературна скринька "Читання казки Н. Забіли "Пригоди з автобусом" | https://youtu.be/LK55YUPt4Nw |
Інтерактивна гра "Знайди пару" | https://learningapps.org/watch?v=pzbagrf2t22 |
Музичне заняття | https://www.youtube.com/watch?v=SMwTJYe1lM8 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Робота з батьками "Увага" Діти на дорозі!" | https://youtu.be/yPtaFAsYH7M |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Вантажівка" | https://youtu.be/-GaScb8X5w |
Образотворча діяльність (аплікація) "Машина" | https://youtu.be/5jgBeRVNmMo |
Рухлива гра "Автомобіль" | https://youtu.be/dZG42D6tj-A |
Фізична культура | https://youtu.be/ca-1V6yjxGw |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Правила дорожнього руху для дорослих і дітей" | https://youtu.be/bmQI4yuWiJ0 |
Додаткові матеріали до теми
Бесіда «На чому їздять люди?»
Мета: з'ясувати. чи знать діти види транспорту (за способом і видом пересування та призначенням (вантажний, пасажирський). Зацікавити темою. Розвивати пізнавальну активність, заохочувати ініціативу.
Промовляння чистомовки. Слова слід вимовляти чітко та повільно.
Вагончики спішать,
Біжать в далеку путь,
Вони везуть малят:
«Тук-тук, тук-тук, тук-тук!»
Загадки про транспорт
Не гуде, не летить, Жук по вулиці біжить, Оченята у жука — Два блискучих вогники. (Автомобіль) • Він по рейках роз’їжджає, Пасажирів він чекає, Поспішай і не зівай, Щоб устигнуть на… (трамвай). | Що за диво, диво-дивне: На колесах цей будинок, Гумове взуття на нім, А харчі його — бензин. А всередині — малята, І дорослих там багато. (Автобус) |
Розгляд картини Транспорт
- Що зображено на картинках? (Транспорт)
- Кого перевозить цей транспорт? (Він перевозить людей.)
- Як називають людей, які їдуть у транспорті?(Пасажири)
Транспорт, що перевозить пасажирів, називають пасажирським транспортом.
Батьки пропонують дітям розглянути автобус.
- Що є у автобуса? (У автобуса є колеса, вікна, кабіна, двері, кермо.)
- Хто керує автобусом? (Автобусом керує водій.)
- Кого возить автобус? (Він возить пасажирів.)
Читання вірша В. Паронової «Поведінка у тролейбусі».
Не шуміти, не штовхатись, Чемно й лагідно триматись. Без білета, знає кожен, Їхать в транспорті не можна. | Старим людям, як годиться, Треба місцем поступиться. Скоро вихід, не штовхайся, Потихеньку просувайся. |
Бесіда за змістом вірша:
- Чи можна шуміти у транспорті?
- А чи можна їхати в транспорті без білета?
- Кому необхідно поступитись місцем у транспорті?
Розгляд машини
- Це машина легкова чи вантажівка? (Це легкова машина.)
- Якого вона кольору? Будемо перевіряти все по черзі. Це колеса.
- Навіщо вони потрібні? (Щоб машина їхала.)
- Вони крутяться чи ні?
- Які вони за формою? (Круглі) Тому вони і котяться, бо круглі.
- Якщо б вони були квадратними, могли б котитися? Візьмемо кубик і кулю, спробуємо покатати.
- Що котиться? Перевіримо кожне колесо.
- Крутиться воно чи ні?
- Усі колеса крутяться? Колеса не зламані. Перевіряємо далі.
- Що це? (Кермо)
- Яке кермо за формою?
- Навіщо потрібне кермо? Кермо необхідне для того, щоб оберталися колеса і машина могла їхати в потрібному напрямку.
- Хто сидить у кабіні за кермом? (Шофер)
- А хто сидить з ним поруч? (Пасажири) Кермо ціле. Перевірмо, чи цілі фари.
- Навіщо вони потрібні? Для того щоб світити у темряві, та машина могла б їхати.
- Фари цілі. Що ще є у машини? У машини є двері.
- Вони відчиняються? У машини є мотор. Коли він працює, машина їде.
- Як працює мотор? (Др-р-р, др-р-р-р!) Ця машина ціла і може їхати, але не їде.
- Чому? Коли люди не їдять, у них бракує сил. Так і у машини бракує сил, бо в неї немає бензину. Його наливають у бак тільки на заправках. Машину відправимо на заправку, у її бак наллють бензину.