Тема тижня: "Дикі тварини" (07.11.22 - 11.11.22)
Освітні завдання: поглиблювати знання дітей про тварин, які живуть у лісі (білка, ведмідь, лисиця, заєць), їхній зовнішній вигляд, особливості; учити правильно називати тварин та їхніх дитинчат; розвивати допитливість, мовлення; виховувати бажання дбати про тварин, доброзичливе ставлення до них.
Додаткові матеріали до теми
Дидактична гра «Чий? Чия? Чиє?»
Мета: уточнити уявлення дітей про диких тварин; вправляти дітей у вживанні присвійних прикметників.
Хід гри.
Батьки розповідають, що у тварин виникла суперечка: де чий хвіст (вуха, лапи). Пропонує допомогти їм розібратися. Діти вибирають елементи будови тварин і називають, чиє це.
Читання вірша А. Качана «Білка».
Білка в лісі стриб та стриб І знайшла великий гриб. А додому принесла — | Гриб не влазить до дупла. Довелося білочці Гриб сушить на гілочці. |
Запитання за змістом вірша:
- Де стрибала білочка?
- Що вона знайшла?
- Якого розміру був гриб?
- Що білочці довелося зробити з грибом?
Пальчикова гімнастика ЗАЙЦІ-БАРАБАНЩИКИ
Зайці б’ють у барабани, Вибивають дріб старанно: Ми не любим тиші, Розбігайтесь, миші, | Розлітайтесь, горобці! Ось які ми молодці! А як трапиться лисиця — Хай зайців вона боїться. |
Творча гра «Впізнай тварину за рухами»
Мета: розвивати вміння перевтілюватися, відтворювати образ тварини за допомогою рухів.
Хід гри.
Батьки показують дитині зображення тварини і пропонують показати, як цей звір рухається. В цей час батьки повинні за рухами відгадати загадку.
Дидактична гра «Що є у зайчика?»
Мета: закріпити уявлення дітей про зовнішній вигляд зайчика; розвивати спостережливість, уяву.
У зайчика є вушка. Вони довгі, великі.
У зайчика є очі. Вони темні, косенькі, блискучі.
У зайчика є лапки. Вони сильні, міцні. Завдяки ним зайчик швидко бігає.
У зайчика є хвостик. Він куций, маленький, пухнастий, короткий. І т. д.
Читання вірша Г. Демченко «Білочка».— Де ти, білочко, живеш?
Що ти, білочко, гризеш?
— У зеленому ліску,
У дуплі, у соснячку
Я гризу горішки,І гриби, і шишки.
Запитання:
- Про що запитали у білочки?
- Де живе білочка?
- Що вона полюбляє гризти?
Дидактична гра «Додай слівце»
Мета: розвивати вміння уважно слухати художній твір та подавати потрібне слово у вірші.
Хід гри.
Батьки пропонують уважно послухати вірш Г. Демченко «Білочка» та додати відповідне слово-риму.
Де ти, білочка …?
Що ти білочка …?
У зеленому ліску, у дуплі, у соснячку.
Я гризу горішки, і гриби, і …
А в морози люті-злі, ти не мерзнеш у …?
Мене добре зігріва моя шубка …
І тому зимові дні мені зовсім не … .