Тема тижня: "Рослинний світ" (14.11.22 - 18.11.22)
Освітні завдання: закріплювати знання дітей про життя рослин; уміння впізнавати й називати 3–4 дерева (ялина, береза, дуб, тополя, каштан); повторити правила поведінки в природному оточенні; закладати основи екологічної культури; учити доброзичливо ставитися до живого, намагатися йому не нашкодити, не порушувати цілісність екосистеми; формувати дбайливе ставлення до об’єктів природи.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/_cCTc9Zcc9U |
Ранкова зустріч "Спостереження за ялинкою | https://youtu.be/KqnF8BlkOI4 |
Гра дитини "Хто сховався за ялинкою" | https://youtu.be/zMmZ_0OGNBY |
Дитина в соціумі "Моє тіло" | https://youtu.be/b8hMUBxiBDU |
Пальчикова гра "Листочок" | https://youtu.be/lCFU1WRjhHE |
Образотворча майстерня (малювання) "Осіннє дерево" | https://youtu.be/qDZflhFSrzo |
Хвилинка допомоги матусі | |
Робота з батьками "Вправи для профілактики плоскостопості" | https://youtu.be/FCddqWSdTAI |
ВІВТОРОК | |
Пальчикова гра "Долонька-кулак" | https://youtu.be/egzr3Bi3HsM |
Ранкова зустріч "Спостереження за берізкою" | https://youtu.be/pXD5QRUwRFA |
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Поняття "широкий-вузький" | https://youtu.be/upRi_eTKAMU |
Музичний калейдоскоп | https://youtu.be/CtNP2qT32GU |
Хвилинка допомоги татові | |
Інтерактивна гра "Збери листячко в кошик" | https://learningapps.org/view26506870 |
Гра пазли "Берізка" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07f6e8266d03 |
Робота з батьками "Фізкультурні ігри з дитиною вдома" | https://youtu.be/mMmCoDA43uA |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Спостереження за дубом" | https://youtu.be/J7fvJDZO-mo |
Дитина у природному довкіллі "Подорож до осіннього лісу" | https://youtu.be/6yGu57SbsRU |
Танок-гра з листочками "Літачки - листочки" | https://youtu.be/WC9cHrp3W7k |
Розвиток мовлення "Про що шепоче осінній ліс" | https://youtu.be/4SoYQuHPQSk |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Гра дитини "Знайди тінь" | https://learningapps.org/view27019599 |
Робота з батьками "Вчимо дітей робити добро" | https://youtu.be/PptOSLK7X_0 |
ЧЕТВЕР | |
Пальчикова гра "Долонька-кулак" | https://youtu.be/egzr3Bi3HsM |
Ранкова зустріч | https://youtu.be/UlNnd59Rwh8 |
Літературна скринька. Читання вірша Н.Забіла "Осіннє листя" | https://youtu.be/TH2M_yLDzGU |
Музичний калейдоскоп | https://youtu.be/6sf8el2KrEw |
Прибирання опалого листя в саду | |
Робота з батьками. Конференція для батьків "Сам собі психолог - як впоратися з проблемами при вихованні дитини" | https://youtu.be/2GBXMAb9KM0 |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Спостереження за каштаном" | https://youtu.be/LAzEZMgfSog |
Образотворча майстерня. Аплікація з осіннього листя | https://youtu.be/2dVMTFQ4atQ |
Фізична культура | https://youtu.be/vP9hLGs_tKE |
Інтерактивна гра "Дерева та кущі" | https://learningapps.org/view22395955 |
Пальчикова гра "Ми листочки" | https://youtu.be/npjmTX3C1YU |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Як не кричати на дитину" | https://youtu.be/lM_msa4fcjQ |
Додаткові матеріали до теми
Читання казки «Про березовий листок».
«Жив собі у лісі березовий листок. У нього було багато братів-листків, які росли на березі. Вони шуміли, гойдалися, слухали спів птахів і дзвінке дзюрчання струмочка, розмовляли з листками на інших деревах, що стояли в лісі. Уявіть, як листки розмовляли один з одним. (Ш-ш-ш-ш.) Одного разу березовий листок подивився навкруги і побачив, як усе навколо заблищало золотом! Дмухнув вітерець і листочки один за одним, кружляючи, впали на землю. Березовий листок теж впав на землю, подивився вгору та… дуже засмутився: «Берізка залишилася стояти сумна і зовсім без листя».
Запитання за змістом казки:
- Де жив березовий листочок?
- Що робили березові листочки?
- Що одного разу побачив березовий листочок?
- Що з листочками сталося?
- Чому берізка стала сумна?
Гра-імітація «Дерева і кущі».
Діти імітують рухи берізки під час дощу, сильного вітру. Дати дітям уявлення, що дерева і кущі живі, як і люди, вони дихають і ростуть. Їх потрібно берегти й охороняти, не ламати гілочки, не псувати кору.
Читання вірша К. Перелісної «Осінь».
Листячко дубове, Листячко кленове Жовкне і спадає Тихо із гілок. | Вітер позіхає, В купу їх згортає Попід білу хату Та на моріжок. |
Дидактична гра «Знайди такий самий листочок»
Мета: закріпити вміння дітей знаходити схожі між собою листочки та називати їх; розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріали: листочки з дерев майданчика.
Хід гри.
Батьки пропонують дітям зібрати листя в букети. Такий самий букет є і у батьків. Вони показують зі свого букета листок (кленовий, каштановий…) і пропонує: «Один, два, три — такий листочок покажи!». Діти знаходять такий самий листочок і називають його.
Спостереження за опаданням листя
Мета: збагачувати уявлення дітей про стан рослин восени — опадання листя; продовжувати вчити помічати красу осінньої природи та милуватися нею.
Батьки пропонують дітям розглянути подвір’я власного подвір'я: дерева, кущі, квіти, травичку та інше, помилуватися гарними барвами осені.
Запитання:
- Діти, яка пора року зараз?
- Як змінює осінь дерева та кущі?
- Куди падає листя з дерев?
Можна пригадати уривок з вірша К. Перелісної «Осінь».
Діти вибирають з опалого листя листочки берези та клена, порівнюють їх. Якого вони розміру, форми? Який з них більший за розміром?
Бесіда «Для чого люди саджають дерева та кущі»
Мета: поглибити знання дітей про користь дерев для людей та всього живого; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю.
Запитання: Які дерева ростуть на нашому майданчику? Якого кольору в нихлистя? Чим подобаються вам ці дерева? Чи приємно вам знаходитися під деревом або біля куща?
Дидактична гра «Назви частини дерева», закріплювати назви частин дерева (коріння, стовбур, гілля, листя); виховувати любов до природи.
Хід гри. Вихователь показує дерево (його схематичне зображення), а діти називають його частини (коріння, стовбур, гілля, листя). Якщо діти вагаються,вихователь допомагає навідними запитаннями.
Спостереження за забарвленням листя на різних деревах і кущах, продовжувати вчити дітей визначати прикмети осені, закріпити знання про сезонні зміни; формувати вміння розпізнавати дерева; розвивати спостережливість, увагу.
Творча гра «Склади листочок з частин», закріпити вміння розрізняти листочки за зовнішнім виглядом; розвивати логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук.
Хід гри. Вихователь пропонує ще раз розглянути віночки з осіннього листяі назвати, з яких листочків він виконаний. Діти отримують розрізані листочкиі починають їх складати, після чого розповідають, який листок і з якого дерева.