Тема тижня: "Рослинний світ" (14.11.22 - 18.11.22)


Освітні завдання: закріплювати знання дітей про життя рослин; уміння впізнавати й називати 3–4 дерева (ялина, береза, дуб, тополя, каштан); повторити правила поведінки в природному оточенні; закладати основи екологічної культури; учити доброзичливо ставитися до живого, намагатися йому не нашкодити, не порушувати цілісність екосистеми; формувати дбайливе ставлення до об’єктів природи.


Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/_cCTc9Zcc9U
Ранкова зустріч "Спостереження за ялинкоюhttps://youtu.be/KqnF8BlkOI4
Гра дитини "Хто сховався за ялинкою"https://youtu.be/zMmZ_0OGNBY
Дитина в соціумі "Моє тіло" https://youtu.be/b8hMUBxiBDU
Пальчикова гра "Листочок"https://youtu.be/lCFU1WRjhHE
Образотворча майстерня (малювання) "Осіннє дерево" https://youtu.be/qDZflhFSrzo
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками "Вправи для профілактики плоскостопості"https://youtu.be/FCddqWSdTAI
ВІВТОРОК
Пальчикова гра "Долонька-кулак"https://youtu.be/egzr3Bi3HsM
Ранкова зустріч "Спостереження за берізкою"https://youtu.be/pXD5QRUwRFA
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Поняття "широкий-вузький"https://youtu.be/upRi_eTKAMU
Музичний калейдоскопhttps://youtu.be/CtNP2qT32GU
Хвилинка допомоги татові
Інтерактивна гра "Збери листячко в кошик"https://learningapps.org/view26506870
Гра пазли "Берізка"https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07f6e8266d03
Робота з батьками "Фізкультурні ігри з дитиною вдома"https://youtu.be/mMmCoDA43uA
СЕРЕДА
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/bdOBw9btsyw
Ранкова зустріч "Спостереження за дубом"https://youtu.be/J7fvJDZO-mo
Дитина у природному довкіллі "Подорож до осіннього лісу"https://youtu.be/6yGu57SbsRU
Танок-гра з листочками "Літачки - листочки"https://youtu.be/WC9cHrp3W7k
Розвиток мовлення "Про що шепоче осінній ліс"https://youtu.be/4SoYQuHPQSk
Хвилинка допомоги бабусі
Гра дитини "Знайди тінь" https://learningapps.org/view27019599
Робота з батьками "Вчимо дітей робити добро"https://youtu.be/PptOSLK7X_0
ЧЕТВЕР
Пальчикова гра "Долонька-кулак"https://youtu.be/egzr3Bi3HsM
Ранкова зустріч https://youtu.be/UlNnd59Rwh8
Літературна скринька. Читання вірша Н.Забіла "Осіннє листя"https://youtu.be/TH2M_yLDzGU
Музичний калейдоскопhttps://youtu.be/6sf8el2KrEw
Прибирання опалого листя в саду
Робота з батьками. Конференція для батьків "Сам собі психолог - як впоратися з проблемами при вихованні дитини"https://youtu.be/2GBXMAb9KM0
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/bdOBw9btsyw
Ранкова зустріч "Спостереження за каштаном"https://youtu.be/LAzEZMgfSog
Образотворча майстерня. Аплікація з осіннього листяhttps://youtu.be/2dVMTFQ4atQ
Фізична культураhttps://youtu.be/vP9hLGs_tKE
Інтерактивна гра "Дерева та кущі" https://learningapps.org/view22395955
Пальчикова гра "Ми листочки"https://youtu.be/npjmTX3C1YU
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Як не кричати на дитину"https://youtu.be/lM_msa4fcjQ

Додаткові матеріали до теми


Читання казки «Про березовий листок».

«Жив собі у лісі березовий листок. У нього було багато братів-листків, які росли на березі. Вони шуміли, гойдалися, слухали спів птахів і дзвінке дзюрчання струмочка, розмовляли з листками на інших деревах, що стояли в лісі. Уявіть, як листки розмовляли один з одним. (Ш-ш-ш-ш.) Одного разу березовий листок подивився навкруги і побачив, як усе навколо заблищало золотом! Дмухнув вітерець і листочки один за одним, кружляючи, впали на землю. Березовий листок теж впав на землю, подивився вгору та… дуже засмутився: «Берізка залишилася стояти сумна і зовсім без листя».

Запитання за змістом казки:
- Де жив березовий листочок?
- Що робили березові листочки?
- Що одного разу побачив березовий листочок?
- Що з листочками сталося?
- Чому берізка стала сумна?


Гра-імітація «Дерева і кущі».

Діти імітують рухи берізки під час дощу, сильного вітру. Дати дітям уявлення, що дерева і кущі живі, як і люди, вони дихають і ростуть. Їх потрібно берегти й охороняти, не ламати гілочки, не псувати кору.


Читання вірша К. Перелісної «Осінь».

Листячко дубове,
Листячко кленове
Жовкне і спадає
Тихо із гілок.
Вітер позіхає,
В купу їх згортає
Попід білу хату
Та на моріжок.

Дидактична гра «Знайди такий самий листочок»

Мета: закріпити вміння дітей знаходити схожі між собою листочки та називати їх; розвивати зорову пам’ять, увагу.

Матеріали: листочки з дерев майданчика.

Хід гри.
Батьки пропонують дітям зібрати листя в букети. Такий самий букет є і у батьків. Вони показують зі свого букета листок (кленовий, каштановий…) і пропонує: «Один, два, три — такий листочок покажи!». Діти знаходять такий самий листочок і називають його.


Спостереження за опаданням листя

Мета: збагачувати уявлення дітей про стан рослин восени — опадання листя; продовжувати вчити помічати красу осінньої природи та милуватися нею.

Батьки пропонують дітям розглянути подвір’я власного подвір'я: дерева, кущі, квіти, травичку та інше, помилуватися гарними барвами осені.

Запитання:
- Діти, яка пора року зараз?
- Як змінює осінь дерева та кущі?
- Куди падає листя з дерев?

Можна пригадати уривок з вірша К. Перелісної «Осінь».

Діти вибирають з опалого листя листочки берези та клена, порівнюють їх. Якого вони розміру, форми? Який з них більший за розміром?


Бесіда «Для чого люди саджають дерева та кущі»

Мета: поглибити знання дітей про користь дерев для людей та всього живого; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю.

Запитання: Які дерева ростуть на нашому майданчику? Якого кольору в нихлистя? Чим подобаються вам ці дерева? Чи приємно вам знаходитися під деревом або біля куща?

Дидактична гра «Назви частини дерева», закріплювати назви частин дерева (коріння, стовбур, гілля, листя); виховувати любов до природи.

Хід гри. Вихователь показує дерево (його схематичне зображення), а діти називають його частини (коріння, стовбур, гілля, листя). Якщо діти вагаються,вихователь допомагає навідними запитаннями.

Спостереження за забарвленням листя на різних деревах і кущах, продовжувати вчити дітей визначати прикмети осені, закріпити знання про сезонні зміни; формувати вміння розпізнавати дерева; розвивати спостережливість, увагу.

Творча гра «Склади листочок з частин», закріпити вміння розрізняти листочки за зовнішнім виглядом; розвивати логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук.

Хід гри. Вихователь пропонує ще раз розглянути віночки з осіннього листяі назвати, з яких листочків він виконаний. Діти отримують розрізані листочкиі починають їх складати, після чого розповідають, який листок і з якого дерева.

Кiлькiсть переглядiв: 73