Тема тижня: "Хто як зимує" (23.01.2023 - 27.01.2023)
Освітні завдання: закріпити й розширити уявлення про диких тварин; дати дітям нові знання про особливості життя звірів лісу в холодну пору року; розвивати різні види уваги, удосконалювати логічне мислення, тактильне сприйняття; виховувати любов до живої природи, здатність емоційно сприймати світ тварин, прагнення його берегти.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика з м’ячем | https://youtu.be/R7PUsFHw9MM |
Ранкова зустріч "Як зимують тварини?" | https://drive.google.com/file/d/1Z0_eyeX1f_OExmYxd3Z-0sVPHTBjOMve/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Соціальний світ «Хлопчики та дівчатка» | https://youtu.be/hXMTdRHkdCg |
Пальчикова гра «Сніжинка» | https://youtu.be/EVmANlXz0bk |
Художньо – продуктивне образотворення (малювання) «Ведмідь в берлозі» | https://youtu.be/jLylkKi5vAY |
Інтерактивна гра «Тварини взимку танавесні» | https://learningapps.org/watch?v=ph4xu85vj22 |
Хвилинка допомоги матусі, витирання пилуна поличках, складання іграшок | |
Робота з батьками "Яких правил дотримувати батькам, щоб обрати безпечну для психіки дитини іграшку" | Додаток |
ВІВТОРОК | |
Руханка «Зима» | https://youtu.be/wUVF1RmNcLc |
Ранкова зустріч «Як живуть тварини взимку» | https://youtu.be/oNxxDN5cp7o |
Хвилинка допомоги татові | |
Заняття. Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) «Орієнтування в часі» | https://youtu.be/lJXOjrrQ4Hw |
Руханка «Зайці танцювали» | https://youtu.be/yDAoOegvOaI |
Гра «Сніжний бубон» | https://youtu.be/UgVxctUCbEc |
Робота з батьками "Як батькам не посилити тривогу дитини" | Додаток |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика з м’ячем | https://youtu.be/R7PUsFHw9MM |
Ранкова зустріч «Сліди тварин на снігу» | https://youtu.be/O2zhxam10SI |
Заняття. Природний світ «Мандрівка до зимового лісу. Тварини взимку» | https://youtu.be/Xejj1ApwWvc |
Музична хвилинка "Морозець" | https://youtu.be/Y_6sOf3IGxw |
Заняття з мовлення «Зайчику сіренький, зайчику біленький» | https://youtu.be/dcYSzUeys88 |
Хвилинка допомоги бабусі. Приготування печива | |
Інтерактивна гра «Хто взимку спить?» | https://learningapps.org/watch?v=ptcumuu2j22 |
Робота з батьками. "Психологічна аптечка самодопомоги" | https://view.genial.ly/632325ffb1ca270011748e64/presentation-copy-ppds4psihologichnaaptechkaprezentaciya |
ЧЕТВЕР | |
Руханка «Зима» | https://youtu.be/wUVF1RmNcLc |
Ранкова зустріч "Навіщо тварини впадають у сплячку" | https://youtu.be/7E64TRVrI6k |
Заняття. Літературне образотворення. Читання твору В. Сухомлинського «Зайчик і місяць» | https://youtu.be/x_b7-YttTgM |
Руханка «Нас морозу не злякать» | https://youtu.be/qarFx4QbKF8 |
Музична гра «Зима і діти» | https://youtu.be/r9KQswTPsnk |
Звуки зимового лісу | https://youtu.be/lp636wCof34 |
Гра пазли «Тварини взимку» | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3a3b4f71afc2 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Робота з батьками "Не стомлюємось чекати на перемогу" | Додаток |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика з м’ячем | https://youtu.be/R7PUsFHw9MM |
Ранкова зустріч «Як живуть тварини взимку» | https://drive.google.com/file/d/1Z0_eyeX1f_OExmYxd3Z-0sVPHTBjOMve/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Заняття. Аплікація «Подарунок для ведмедика» | https://youtu.be/APumgQ8ecM4 |
Руханка «Морозець» | https://youtu.be/4-Gm7r0JGHc |
Фізкультура "Горобці – стрибунці" | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Гра пазли «Ведмідь в берлозі» | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1abe9e74ba07 |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Як поводитися під час тривоги. Уроки Лисиці–Рятівниці українською" | https://youtu.be/IFve2TaSsp4 |
Додаткові матеріали до теми
Розповідь педагога «Як зимують дикі тварини» (з елементами бесіди)
По ходу розповіді батьки демонструє дітям малюнки, що зображують згаданих лісових звірів у їхніх житлах.
- Дикі звірі, хоч і мають густе й тепле хутро, все одно взимку почуваються менш затишно, ніж у літні теплі дні. Тому в кожної лісової тварини є своє житло. Лисичка мешкає в норі. Лисяча нора вирита в землі, вона досить глибока і тепла. Де живе лисичка? (У норі.)
Вовк має свій будиночок — вовче лігво. Ним може бути, наприклад, кам’яниста печера. Яку оселю має вовк? (Лігво.)
Ведмідь ще з осені облаштовує свою хату — великий барліг. Із приходом холодів ведмедик засинає в барлозі і спить там цілісіньку зиму, аж доки весняна пора не настане. Де проводить зиму ведмідь? (У барлозі.)
А ось білочки й улітку, й узимку живуть у дуплі дерева — там їхня оселя. У дуплі білка облаштовує для себе затишне гніздечко. Де мешкає білочка? (У дуплі.)
Дидактична гра-опис «Білочка взимку»
На початку гри дорослий розташовує перед малятами відповідне зображення і звертає увагу, що білочка, як і зайчик, теж на зиму міняє кожушок: перетворюється із руденької на сіру. Далі діти виконують опис тваринки за малюнком за допомогою опорних запитань педагога. Запитання до дітей
• Хто це? Білочка яка тварина? Як виглядає хутро білочки взимку? Чому?
• Які у білочки вушка? Який у неї хвостик? Які у білочки оченята?
• Чи подобається вам це звірятко? Чому?
Орієнтовний варіант опису
Це білочка. Білочка — дика лісова тваринка. Взимку білочка срібляста, сіренька. Вона міняє літню руду шубку на сіру. Тільки лапки лишаються трохи рудуватими. Вушка у білочки маленькі, гостренькі, з китичками. Хвостик у білочки пухнастий, завбільшки такий, як сама білка. Оченята білочки маленькі, темні, блискучі. Білочка мені подобається. Ця тваринка дуже гарна
Гра-дослідження «Вечеря для білочки»
На початку гри батьки дістають торбинку з непрозорої тканини, в якій лежать різні шишки, горіхи, сушені гриби (або муляжі грибів), висипає її вміст на стіл і показує дітям, чим живиться білочка, які запаси готує ця тваринка на зиму. Діти розглядають запаси білочки, обмацують їх, уточнюють форму, характер поверхні, досліджують їх на дотик. Дорослий уточнює: шишки — довгасті, шорсткі, навіть трохи колючі; лісові горіхи — маленькі, гладенькі; волоські горіхи — значно більші від лісових, поверхня їх трохи шорстка; гриби мають ніжку та шапинку. Далі малюки складають усі предмети назад у торбинку. Після цього бажаючим дітям пропонується по черзі занурити руку в торбинку, взяти один предмет, визначити на дотик, що це, назвати, пояснивши, що сьогодні буде їсти на вечерю білочка, а потім витягнути відповідний предмет (тактильне визначення гостинців для білки, що в торбинці).
Логічна гра «Повтори потрібне слово»
Батьки спонукають малят вибрати слово для завершення фрази із запропонованих 3–4-х варіантів.
- Лисичка мешкає у … (норі, дуплі, барлозі, лігві).
- Білочка взимку стає … (рудою, білою, чорною, сірою).
- Білочка взимку їсть… (яблука, шишки, гілочки, кору).
- Ведмідь усю зиму… (спить, гуляє, полює).
- Місце зимівлі ведмедика — це… (дерево, кущ, барліг, гніздо).
Можна познайомити малюків із деякими цікавими фактами про диких тварин та їхню зимівлю. Білка взимку линяє, у неї замість рудого виростає густе, пухнасте сіре хутро. Китички на вухах теж підростають і заломлюються. Білка не впадає в сплячку, але взимку спить багато, особливо в сильні морози. Своє тепле гніздечко в дуплі дерева вона звиває з тоненьких гілочок і вистилає зсередини листям, шерстю, пір’ям. У лисиці чудовий слух і нюх. Узимку вона чує, як миші-полівки вовтузяться і пищать під шаром снігу. Лисиця швидко розкопує сніг і ловить їх. Люди кажуть: «Лисиця мишкує». Цим лиска приносить велику користь. Восени ведмідь дуже багато їсть і нагулює жир: це допомагає йому спати всю зиму без просипу. Із настанням холодів ведмідь іде спати в барліг, який влаштовує зазвичай біля річки або струмка, під схилом яру або під поваленими деревами. Він лягає на купу сухого листя, і ведмедя поступово засипає снігом. Вовк мешкає в лігві, яке влаштовує недалеко від водойми, де-небудь у глухому яру.
Гра-імітація «Я ведмедик клишоногий»
Мета: вчити виражати емоції та повторювати рухи тварин; розвивати спостережливість, увагу.
Хід гри. Батьки демонструють ілюстрацію з зображенням ведмедя. Це ведмідь. Він великий. Ведмідь ходить перевальцем. Запропонувати показати, як він ходить. Лапи в нього дивляться одна на одну, його за це називають клишоногим.
Бесіда «Хто мешкає в рукавичці»
Мета: повторити зміст казки «Рукавичка», продовжувати вчити відповідати на запитання вихователя; розвивати мовлення, мислення, уяву; виховувати цікавість до казок.
Запитання:
- Що зображено на малюнку?
- З якої це казочки?
- А хто в рукавичці мешкає?
Діти розглядають і називають зображення тварин, які мешкають в рукавичці.