Тема тижня: "Хто як зимує" (23.01.2023 - 27.01.2023)


Освітні завдання: закріпити й розширити уявлення про диких тварин; дати дітям нові знання про особливості життя звірів лісу в холодну пору року; розвивати різні види уваги, удосконалювати логічне мислення, тактильне сприйняття; виховувати любов до живої природи, здатність емоційно сприймати світ тварин, прагнення його берегти.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика з м’ячем https://youtu.be/R7PUsFHw9MM
Ранкова зустріч "Як зимують тварини?" https://drive.google.com/file/d/1Z0_eyeX1f_OExmYxd3Z-0sVPHTBjOMve/view?usp=drive_web&authuser=0
Соціальний світ «Хлопчики та дівчатка»https://youtu.be/hXMTdRHkdCg
Пальчикова гра «Сніжинка» https://youtu.be/EVmANlXz0bk
Художньо – продуктивне образотворення (малювання) «Ведмідь в берлозі» https://youtu.be/jLylkKi5vAY
Інтерактивна гра «Тварини взимку танавесні» https://learningapps.org/watch?v=ph4xu85vj22
Хвилинка допомоги матусі, витирання пилуна поличках, складання іграшок
Робота з батьками "Яких правил дотримувати батькам, щоб обрати безпечну для психіки дитини іграшку" Додаток
ВІВТОРОК
Руханка «Зима» https://youtu.be/wUVF1RmNcLc
Ранкова зустріч «Як живуть тварини взимку»https://youtu.be/oNxxDN5cp7o
Хвилинка допомоги татові
Заняття. Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) «Орієнтування в часі» https://youtu.be/lJXOjrrQ4Hw
Руханка «Зайці танцювали» https://youtu.be/yDAoOegvOaI
Гра «Сніжний бубон»https://youtu.be/UgVxctUCbEc
Робота з батьками "Як батькам не посилити тривогу дитини" Додаток
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика з м’ячем https://youtu.be/R7PUsFHw9MM
Ранкова зустріч «Сліди тварин на снігу»https://youtu.be/O2zhxam10SI
Заняття. Природний світ «Мандрівка до зимового лісу. Тварини взимку»https://youtu.be/Xejj1ApwWvc
Музична хвилинка "Морозець" https://youtu.be/Y_6sOf3IGxw
Заняття з мовлення «Зайчику сіренький, зайчику біленький» https://youtu.be/dcYSzUeys88
Хвилинка допомоги бабусі. Приготування печива
Інтерактивна гра «Хто взимку спить?»https://learningapps.org/watch?v=ptcumuu2j22
Робота з батьками. "Психологічна аптечка самодопомоги"https://view.genial.ly/632325ffb1ca270011748e64/presentation-copy-ppds4psihologichnaaptechkaprezentaciya
ЧЕТВЕР
Руханка «Зима» https://youtu.be/wUVF1RmNcLc
Ранкова зустріч "Навіщо тварини впадають у сплячку" https://youtu.be/7E64TRVrI6k
Заняття. Літературне образотворення. Читання твору В. Сухомлинського «Зайчик і місяць»https://youtu.be/x_b7-YttTgM
Руханка «Нас морозу не злякать» https://youtu.be/qarFx4QbKF8
Музична гра «Зима і діти» https://youtu.be/r9KQswTPsnk
Звуки зимового лісу https://youtu.be/lp636wCof34
Гра пазли «Тварини взимку» https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3a3b4f71afc2
Хвилинка допомоги дідусю
Робота з батьками "Не стомлюємось чекати на перемогу" Додаток
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика з м’ячем https://youtu.be/R7PUsFHw9MM
Ранкова зустріч «Як живуть тварини взимку» https://drive.google.com/file/d/1Z0_eyeX1f_OExmYxd3Z-0sVPHTBjOMve/view?usp=drive_web&authuser=0
Заняття. Аплікація «Подарунок для ведмедика»https://youtu.be/APumgQ8ecM4
Руханка «Морозець»https://youtu.be/4-Gm7r0JGHc
Фізкультура "Горобці – стрибунці" https://youtu.be/-sEJiu-MNlA
Гра пазли «Ведмідь в берлозі»https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1abe9e74ba07
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Як поводитися під час тривоги. Уроки Лисиці–Рятівниці українською" https://youtu.be/IFve2TaSsp4

Додаткові матеріали до теми


Розповідь педагога «Як зимують дикі тварини» (з елементами бесіди)

По ходу розповіді батьки демонструє дітям малюнки, що зображують згаданих лісових звірів у їхніх житлах.

- Дикі звірі, хоч і мають густе й тепле хутро, все одно взимку почуваються менш затишно, ніж у літні теплі дні. Тому в кожної лісової тварини є своє житло. Лисичка мешкає в норі. Лисяча нора вирита в землі, вона досить глибока і тепла. Де живе лисичка? (У норі.)

Вовк має свій будиночок — вовче лігво. Ним може бути, наприклад, кам’яниста печера. Яку оселю має вовк? (Лігво.)

Ведмідь ще з осені облаштовує свою хату — великий барліг. Із приходом холодів ведмедик засинає в барлозі і спить там цілісіньку зиму, аж доки весняна пора не настане. Де проводить зиму ведмідь? (У барлозі.)

А ось білочки й улітку, й узимку живуть у дуплі дерева — там їхня оселя. У дуплі білка облаштовує для себе затишне гніздечко. Де мешкає білочка? (У дуплі.)


Дидактична гра-опис «Білочка взимку»

На початку гри дорослий розташовує перед малятами відповідне зображення і звертає увагу, що білочка, як і зайчик, теж на зиму міняє кожушок: перетворюється із руденької на сіру. Далі діти виконують опис тваринки за малюнком за допомогою опорних запитань педагога. Запитання до дітей

• Хто це? Білочка яка тварина? Як виглядає хутро білочки взимку? Чому?

• Які у білочки вушка? Який у неї хвостик? Які у білочки оченята?

• Чи подобається вам це звірятко? Чому?

Орієнтовний варіант опису

Це білочка. Білочка — дика лісова тваринка. Взимку білочка срібляста, сіренька. Вона міняє літню руду шубку на сіру. Тільки лапки лишаються трохи рудуватими. Вушка у білочки маленькі, гостренькі, з китичками. Хвостик у білочки пухнастий, завбільшки такий, як сама білка. Оченята білочки маленькі, темні, блискучі. Білочка мені подобається. Ця тваринка дуже гарна


Гра-дослідження «Вечеря для білочки»

На початку гри батьки дістають торбинку з непрозорої тканини, в якій лежать різні шишки, горіхи, сушені гриби (або муляжі грибів), висипає її вміст на стіл і показує дітям, чим живиться білочка, які запаси готує ця тваринка на зиму. Діти розглядають запаси білочки, обмацують їх, уточнюють форму, характер поверхні, досліджують їх на дотик. Дорослий уточнює: шишки — довгасті, шорсткі, навіть трохи колючі; лісові горіхи — маленькі, гладенькі; волоські горіхи — значно більші від лісових, поверхня їх трохи шорстка; гриби мають ніжку та шапинку. Далі малюки складають усі предмети назад у торбинку. Після цього бажаючим дітям пропонується по черзі занурити руку в торбинку, взяти один предмет, визначити на дотик, що це, назвати, пояснивши, що сьогодні буде їсти на вечерю білочка, а потім витягнути відповідний предмет (тактильне визначення гостинців для білки, що в торбинці).


Логічна гра «Повтори потрібне слово»

Батьки спонукають малят вибрати слово для завершення фрази із запропонованих 3–4-х варіантів.

- Лисичка мешкає у … (норі, дуплі, барлозі, лігві).

- Білочка взимку стає … (рудою, білою, чорною, сірою).

- Білочка взимку їсть… (яблука, шишки, гілочки, кору).

- Ведмідь усю зиму… (спить, гуляє, полює).

- Місце зимівлі ведмедика — це… (дерево, кущ, барліг, гніздо).

Можна познайомити малюків із деякими цікавими фактами про диких тварин та їхню зимівлю. Білка взимку линяє, у неї замість рудого виростає густе, пухнасте сіре хутро. Китички на вухах теж підростають і заломлюються. Білка не впадає в сплячку, але взимку спить багато, особливо в сильні морози. Своє тепле гніздечко в дуплі дерева вона звиває з тоненьких гілочок і вистилає зсередини листям, шерстю, пір’ям. У лисиці чудовий слух і нюх. Узимку вона чує, як миші-полівки вовтузяться і пищать під шаром снігу. Лисиця швидко розкопує сніг і ловить їх. Люди кажуть: «Лисиця мишкує». Цим лиска приносить велику користь. Восени ведмідь дуже багато їсть і нагулює жир: це допомагає йому спати всю зиму без просипу. Із настанням холодів ведмідь іде спати в барліг, який влаштовує зазвичай біля річки або струмка, під схилом яру або під поваленими деревами. Він лягає на купу сухого листя, і ведмедя поступово засипає снігом. Вовк мешкає в лігві, яке влаштовує недалеко від водойми, де-небудь у глухому яру.


Гра-імітація «Я ведмедик клишоногий»

Мета: вчити виражати емоції та повторювати рухи тварин; розвивати спостережливість, увагу.

Хід гри. Батьки демонструють ілюстрацію з зображенням ведмедя. Це ведмідь. Він великий. Ведмідь ходить перевальцем. Запропонувати показати, як він ходить. Лапи в нього дивляться одна на одну, його за це називають клишоногим.


Бесіда «Хто мешкає в рукавичці»

Мета: повторити зміст казки «Рукавичка», продовжувати вчити відповідати на запитання вихователя; розвивати мовлення, мислення, уяву; виховувати цікавість до казок.

Запитання:

- Що зображено на малюнку?
- З якої це казочки?
- А хто в рукавичці мешкає?

Діти розглядають і називають зображення тварин, які мешкають в рукавичці.

Кiлькiсть переглядiв: 52