Тема тижня: "Книжку розгортаємо, казку починаємо"
(19.12.2022 - 23.12.2022)
Освітні завдання: ознайомити дітей із будовою книги, вчити дітей розглядати різноманітні книги (розкладники, іграшки, театри) та дитячі журнали, звертати увагу на сенсорні відчуття під час обстеження матеріалів з яких зроблена книга (обкладинка цупка, м’яка, шорстка, фактурна тощо) сторінки тендітні, тонкі, такі що шарудять; ілюстрації яскраві, фрагментарні (частина аркуша) та сторінкові (на розворот чи сторінку), а також на оформлення тексту. Учити обережно гортати книжку, упізнавати книжки за обкладинками, розглядати малюнки, відповідати на запитання за їх змістом, розпізнавати дитячі й дорослі книжки. Виховувати інтерес та дбайливе ставлення до книги (обережно гортати сторінки, класти на стіл, на книжкову полицю).
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени" | https://youtu.be/6JNslxv3tUo |
Ранкова зустріч "Привітання зі святом" | https://youtu.be/K7uIuOOX2Rw |
Предметний світ "Світ книг" | https://youtu.be/PHqaeWHd2Xw |
Пальчикова гра "Паперові сніжки" | https://youtu.be/5iBJ_yhOJNc |
Образотворча діяльність (малювання) "Прикрасимо рукавичку" | https://youtu.be/sacRXrjQfeE |
Хвилинка допомоги матусі | |
Склади пазл "Ріпка" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3efa9c273fa8 |
Робота з батьками "Ідеї ігор у темряві" | Додаток |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Кроком руш" | https://youtu.be/nncvyYaJriY |
Ранкова зустріч "Пісня про книжку" | https://youtu.be/2Q-6S3W7xF4 |
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Конструювання "Граємо разом!" | https://youtu.be/s3uUfeZFAjE |
Музичне заняття | |
Інтерактивна гра "Чарівні малюнки" | https://youtu.be/Jwfy6psneUo |
Хвилинка допомоги татові | |
Гра-пазли "Рукавичка" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1cbd2603fa42 |
Робота з батьками. Серія "Контактна книжка" | https://youtu.be/NkjL5HXz9E0 |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени" | https://youtu.be/6JNslxv3tUo |
Ранкова зустріч "Дитяча бібліотека" | https://youtu.be/SxiF_VX0za4?t=33 |
Природній світ "Хто, як зиму зустрічає" | https://youtu.be/DXHlv83X0G8 |
Гра "З якої казки?" | https://learningapps.org/watch?v=pihf1ukaj22 |
Мовленнєвий розвиток "Подорож улюбленою казкою" | https://youtu.be/5IwHOMvUvwo |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Гра "Назви з якої казки" | https://learningapps.org/watch?v=pv70dbwdj22 |
Робота з батьками | Додаток |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Кроком руш" | https://youtu.be/nncvyYaJriY |
Ранкова зустріч "Правила поводження з книгою" | https://youtu.be/lcluayyM3a0 |
Літературна скринька "В гостях у казки" | https://youtu.be/OOeOuRI08tE |
Музичне заняття | |
Інтерактивна гра "Відтвори події" | https://learningapps.org/view9005210 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Робота з батьками "Якщо дитина втомилась, я дитина хоче грати" | Додаток |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени" | https://youtu.be/6JNslxv3tUo |
Ранкова зустріч "Читаємо вголос" | https://youtu.be/B_GYxQ2S1xk |
Образотворча діяльність (аплікація) "Рукавичка" | https://youtu.be/8-ibbdoastA |
Заняття з фізкультури | https://youtu.be/n3gtuYmd860 |
Інтерактивна гра "Чарівні малюнки" | https://youtu.be/Jwfy6psneUo |
Пальчикова гра "Паперові сніжинки" | https://youtu.be/5iBJ_yhOJNc |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Які книги слід читати дітям раннього віку?" | https://youtu.be/AzrWqjpMhmc |
Додаткові матеріали до теми
ПОНЕДІЛОК (Додаток)
- Аудіальні ігри та ігри зі словами:
- Співати хором
- Грати на музичних інструментах
- Грати на уявних музичних інструментах
- «Тарабарська мова». Говорити один з одним вигаданою мовою, вгадувати сказане
- Промовляти скоромовки
- «Alias». Вгадувати слово за описом
- Вигадувати історії на задану тему
- «Голоси тварин». Хтось видає звук — інші вгадують
- Літери. Наступний гравець називає слово на останню літеру слова попереднього гравця. Або називати слова на одну літеру
- Хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів «на жаль», а наступний гравець — «на щастя»
- «Спотворений телефон». Пошепки передавати слово один одному, і дізнатись, що почув останній гравець
- По-черзі, по одному реченню від кожного складаємо казку
- Говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, «чайник» — «кинйач», «стіна» — «анітс»
- Розказати про загадане слово, не називаючи його: «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»
- Загадати предмет, який інші мають відгадати по відповідям лише «так» чи «ні»
- Назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму
- Шукаємо схожість. Назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі
- Вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «пришелепкувате» й нереальне продовження
- Асоціації. Один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію до цього слова
- «Це слово вміє…»
- Вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою іншопланетян
ЧЕТВЕР (Додаток)
Під час повітряних тривог, коли чутно вибухи, дуже важливо підтримати дитину, аби уникнути психологічної травми.
Просимо вас:
1) залишатися в укритті;
2) майте під рукою воду, печиво чи якусь їжу, щось тепле, якщо буде треба зігріти дитину, повербанк (якщо є);
3) спробуйте заспокоїтися самі. Для цього можна виконати декілька дихальних вправ (дихальні вправи для дорослих доступні на каналі "Подбай про себе (https://t.me/PodbayProSebe)»;
4) не читайте, будь ласка, новини в голос, пам‘ятайте - діти сприймають інформацію від дорослих ще і на емоційному рівні;
5) виконайте вправи з дитиною на заспокоєння. Почніть з дихальних вправ. Також допоможуть рухливі вправи (можна разом з дитиною пострибати, помахати руками та ногами, ніби стряхнути з себе воду, виконайте вправу кулак - долоня - стіл
6) відповідайте на питання дитини спокійно, якщо вона дозволяє - обійміть її.
Фрагмент заняття:
Дидактична гра «Яка казка в книжці живе?»
Батьки пропонують дітям переглянути ілюстрації в книзі, назвати казку за ілюстраціями. (Пропонує знайомі казки: «Курочка Ряба», «Ріпка», «Рукавичка», «Колобок», «Колосок», «Коза-Дереза» тощо.)
— Хто це? — У якій казці він живе?
— Чи всі книги одинакові?
— Чим вони відрізняються? (Розміром, ілюстраціями, казками…)
Батьки пропонують обстежити книги.
— Книги різні: одні великі за розміром, інші — маленькі; одні товсті, інші — тоненькі.
Батьки показують різні книги.
— Кожна книга має листочки, обкладинку.
— Чи всі обкладинки одинакові? (Ні.)
— Чим вони відрізняються?
— На обкладинці зображують героїв казки, роблять напис назви казки.
Візьмеш книгу з яскравою обкладинкою, розглянеш зображених героїв — і захочеться дізнатися про їхні пригоди.
Обкладинку відкриваємо,
Книгу разом ми вивчаємо.
— Що ховається за обкладинкою? (Листочки.)
— Ці листочки називаються сторінками. Що можна побачити на сторінках книги?
Дидактична гра «Склади ілюстрацію»
Батьки пропонують скласти ілюстрацію з частин (2–3 частини).
— До якої казки ця ілюстрація?
Батьки вдають, що чують чийсь плач.
— Чуєте, хтось плаче! Хто це може бути?
На книзі— штучні плями-наліпки із самоклейки чи іншого матеріалу.
Батьки пропонують дітям розглянути книгу.
— Ой, ой, ой! Що могло статися з книгою?
— Чи хочеться брати до рук таку брудну книгу?
— Нумо повторимо правила поводження з книгами.
Правила
- Не слід брати книгу брудними, мокрими руками.
- • Не можна книгу рвати, псувати, обмальовувати, м’яти.
- • Зберігати книги необхідно на поличках, в шафах, в ящиках столу.
Дидактична гра «Закінчи речення»
Батьки пропонують дітям закінчити розпочаті ним речення, добираючи інформацію за змістом. Під час гри батьки допомагають малятам, використовуючи навідні питання, підказки.
— Мені подобаються книжки… (Які?) (яскраві, з малюнками, з казками…)
— Не слід брати книжку… (брудними руками, мокрими руками, під час прийому їжі…)
— Книжку не можна… (Що робити?) (рвати, псувати, обмальовувати, м’яти.)
— Книги потрібно… (Що робити?) (розглядати, читати, берегти…)
— Погляньте, малята, наша книга знову яскрава, має приємний вигляд.
Батьки знімають з книги штучні плями.
Книжку на поличку повертаємо,
Про правила поводження з книгами знаємо,
Про них друзям розповідаємо.
— Про що сьогодні говорили?
— Що має кожна книга?
— Як поводитися з книгами?