Тема тижня: "Книжку розгортаємо, казку починаємо"
(19.12.2022 - 23.12.2022)


Освітні завдання: ознайомити дітей із будовою книги, вчити дітей розглядати різноманітні книги (розкладники, іграшки, театри) та дитячі журнали, звертати увагу на сенсорні відчуття під час обстеження матеріалів з яких зроблена книга (обкладинка цупка, м’яка, шорстка, фактурна тощо) сторінки тендітні, тонкі, такі що шарудять; ілюстрації яскраві, фрагментарні (частина аркуша) та сторінкові (на розворот чи сторінку), а також на оформлення тексту. Учити обережно гортати книжку, упізнавати книжки за обкладинками, розглядати малюнки, відповідати на запитання за їх змістом, розпізнавати дитячі й дорослі книжки. Виховувати інтерес та дбайливе ставлення до книги (обережно гортати сторінки, класти на стіл, на книжкову полицю).

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени"https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Ранкова зустріч "Привітання зі святом"https://youtu.be/K7uIuOOX2Rw
Предметний світ "Світ книг" https://youtu.be/PHqaeWHd2Xw
Пальчикова гра "Паперові сніжки" https://youtu.be/5iBJ_yhOJNc
Образотворча діяльність (малювання) "Прикрасимо рукавичку" https://youtu.be/sacRXrjQfeE
Хвилинка допомоги матусі
Склади пазл "Ріпка" https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3efa9c273fa8
Робота з батьками "Ідеї ігор у темряві" Додаток
ВІВТОРОК
Руханка "Кроком руш"https://youtu.be/nncvyYaJriY
Ранкова зустріч "Пісня про книжку"https://youtu.be/2Q-6S3W7xF4
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Конструювання "Граємо разом!" https://youtu.be/s3uUfeZFAjE
Музичне заняття
Інтерактивна гра "Чарівні малюнки" https://youtu.be/Jwfy6psneUo
Хвилинка допомоги татові
Гра-пазли "Рукавичка" https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1cbd2603fa42
Робота з батьками. Серія "Контактна книжка" https://youtu.be/NkjL5HXz9E0
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени"https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Ранкова зустріч "Дитяча бібліотека"https://youtu.be/SxiF_VX0za4?t=33
Природній світ "Хто, як зиму зустрічає"https://youtu.be/DXHlv83X0G8
Гра "З якої казки?"https://learningapps.org/watch?v=pihf1ukaj22
Мовленнєвий розвиток "Подорож улюбленою казкою"https://youtu.be/5IwHOMvUvwo
Хвилинка допомоги бабусі
Гра "Назви з якої казки" https://learningapps.org/watch?v=pv70dbwdj22
Робота з батькамиДодаток
ЧЕТВЕР
Руханка "Кроком руш" https://youtu.be/nncvyYaJriY
Ранкова зустріч "Правила поводження з книгою"https://youtu.be/lcluayyM3a0
Літературна скринька "В гостях у казки"https://youtu.be/OOeOuRI08tE
Музичне заняття
Інтерактивна гра "Відтвори події" https://learningapps.org/view9005210
Хвилинка допомоги дідусю
Робота з батьками "Якщо дитина втомилась, я дитина хоче грати" Додаток
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика "Маленькі спортсмени" https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Ранкова зустріч "Читаємо вголос"https://youtu.be/B_GYxQ2S1xk
Образотворча діяльність (аплікація) "Рукавичка"https://youtu.be/8-ibbdoastA
Заняття з фізкультуриhttps://youtu.be/n3gtuYmd860
Інтерактивна гра "Чарівні малюнки" https://youtu.be/Jwfy6psneUo
Пальчикова гра "Паперові сніжинки" https://youtu.be/5iBJ_yhOJNc
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Які книги слід читати дітям раннього віку?" https://youtu.be/AzrWqjpMhmc

Додаткові матеріали до теми


ПОНЕДІЛОК (Додаток)


  • Аудіальні ігри та ігри зі словами:
  • Співати хором
  • Грати на музичних інструментах
  • Грати на уявних музичних інструментах
  • «Тарабарська мова». Говорити один з одним вигаданою мовою, вгадувати сказане
  • Промовляти скоромовки
  • «Alias». Вгадувати слово за описом
  • Вигадувати історії на задану тему
  • «Голоси тварин». Хтось видає звук — інші вгадують
  • Літери. Наступний гравець називає слово на останню літеру слова попереднього гравця. Або називати слова на одну літеру
  • Хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів «на жаль», а наступний гравець — «на щастя»
  • «Спотворений телефон». Пошепки передавати слово один одному, і дізнатись, що почув останній гравець
  • По-черзі, по одному реченню від кожного складаємо казку
  • Говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, «чайник» — «кинйач», «стіна» — «анітс»
  • Розказати про загадане слово, не називаючи його: «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»
  • Загадати предмет, який інші мають відгадати по відповідям лише «так» чи «ні»
  • Назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму
  • Шукаємо схожість. Назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі
  • Вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «пришелепкувате» й нереальне продовження
  • Асоціації. Один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію до цього слова
  • «Це слово вміє…»
  • Вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою іншопланетян

ЧЕТВЕР (Додаток)

Під час повітряних тривог, коли чутно вибухи, дуже важливо підтримати дитину, аби уникнути психологічної травми.

Просимо вас:

1) залишатися в укритті;

2) майте під рукою воду, печиво чи якусь їжу, щось тепле, якщо буде треба зігріти дитину, повербанк (якщо є);

3) спробуйте заспокоїтися самі. Для цього можна виконати декілька дихальних вправ (дихальні вправи для дорослих доступні на каналі "Подбай про себе (https://t.me/PodbayProSebe)»;

4) не читайте, будь ласка, новини в голос, пам‘ятайте - діти сприймають інформацію від дорослих ще і на емоційному рівні;

5) виконайте вправи з дитиною на заспокоєння. Почніть з дихальних вправ. Також допоможуть рухливі вправи (можна разом з дитиною пострибати, помахати руками та ногами, ніби стряхнути з себе воду, виконайте вправу кулак - долоня - стіл

6) відповідайте на питання дитини спокійно, якщо вона дозволяє - обійміть її.


Фрагмент заняття:

Дидактична гра «Яка казка в книжці живе?»

Батьки пропонують дітям переглянути ілюстрації в книзі, назвати казку за ілюстраціями. (Пропонує знайомі казки: «Курочка Ряба», «Ріпка», «Рукавичка», «Колобок», «Колосок», «Коза-Дереза» тощо.)

— Хто це? — У якій казці він живе?

— Чи всі книги одинакові?

— Чим вони відрізняються? (Розміром, ілюстраціями, казками…)

Батьки пропонують обстежити книги.

— Книги різні: одні великі за розміром, інші — маленькі; одні товсті, інші — тоненькі.

Батьки показують різні книги.

— Кожна книга має листочки, обкладинку.

— Чи всі обкладинки одинакові? (Ні.)

— Чим вони відрізняються?

— На обкладинці зображують героїв казки, роблять напис назви казки.

Візьмеш книгу з яскравою обкладинкою, розглянеш зображених героїв — і захочеться дізнатися про їхні пригоди.

Обкладинку відкриваємо,

Книгу разом ми вивчаємо.

— Що ховається за обкладинкою? (Листочки.)

— Ці листочки називаються сторінками. Що можна побачити на сторінках книги?

Дидактична гра «Склади ілюстрацію»

Батьки пропонують скласти ілюстрацію з частин (2–3 частини).

— До якої казки ця ілюстрація?

Батьки вдають, що чують чийсь плач.

— Чуєте, хтось плаче! Хто це може бути?

На книзі— штучні плями-наліпки із самоклейки чи іншого матеріалу.

Батьки пропонують дітям розглянути книгу.

— Ой, ой, ой! Що могло статися з книгою?

— Чи хочеться брати до рук таку брудну книгу?

— Нумо повторимо правила поводження з книгами.

Правила

  • Не слід брати книгу брудними, мокрими руками.
  • • Не можна книгу рвати, псувати, обмальовувати, м’яти.
  • • Зберігати книги необхідно на поличках, в шафах, в ящиках столу.

Дидактична гра «Закінчи речення»

Батьки пропонують дітям закінчити розпочаті ним речення, добираючи інформацію за змістом. Під час гри батьки допомагають малятам, використовуючи навідні питання, підказки.

— Мені подобаються книжки… (Які?) (яскраві, з малюнками, з казками…)

— Не слід брати книжку… (брудними руками, мокрими руками, під час прийому їжі…)

— Книжку не можна… (Що робити?) (рвати, псувати, обмальовувати, м’яти.)

— Книги потрібно… (Що робити?) (розглядати, читати, берегти…)

— Погляньте, малята, наша книга знову яскрава, має приємний вигляд.

Батьки знімають з книги штучні плями.

Книжку на поличку повертаємо,

Про правила поводження з книгами знаємо,

Про них друзям розповідаємо.

— Про що сьогодні говорили?

— Що має кожна книга?

— Як поводитися з книгами?

Кiлькiсть переглядiв: 64