Тема тижня: "Посуд. Страви" (09.01.2023 - 13.01.2023)
Освітні завдання: дати дітям елементарні знання про українські страви; учити дітей розрізняти та правильно називати предмети посуду, його призначення; ознайомити з правилами поведінки за столом; учити використовувати в мовленні узагальнювальний іменник посуд; розвивати елементарні навички сервірування столу, окомір, увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати бажання виконувати прості трудові доручення щодо сервірування столу.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч "Посуд" | https://youtu.be/TqEI44mkWCo |
Дітям про різдв’яні страви | https://youtu.be/91yxXuLxZSc |
Предметний світ."Рататуй на кухні. Посуд" | https://youtu.be/AphUl5RfSWk |
Художньо – продуктивне образотворення (малювання) «Бабусин посуд» | https://youtu.be/xvneCQUn0dU |
Музична хвилинка «Мишинятко рятівник з Планети Миття посуду" | https://youtu.be/ycVsY69Ug_k |
Хвилинка допомоги матусі Сервируємо стілдо обіду | |
Робота з батьками "Разом з мамою на кухні" (цікаві ігри з крупою) | https://youtu.be/fdk1ySmPcEA |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Як ми зайчика шукали" | https://youtu.be/ZzGq4VEKZos |
Ранкова зустріч "Розвиваючий мультфільм «Посуд» | https://youtu.be/Gy1BsztC2BQ |
Сенсорно-пізнавальний розвиток «Знайомство з кубок» | https://youtu.be/Av1RjMKAOas |
Музика | https://youtu.be/SR9qIt2JlTo |
Гра пазли «Посуд» | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1ba229f3d75e |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками "11 кроків до самостійності" | https://youtu.be/EbC3j6b7W6A |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч "Кухня. Посуд й начиння". | https://youtu.be/Q7VXxcxjNuM |
Природний світ «Де гуляє вітерець» | https://youtu.be/Kj8toGFSf88 |
Заняття з мовлення «Посуд на нашому столі» | https://youtu.be/NP7w79J988Q |
Музична хвилинка "Рукавички" | https://youtu.be/Kbc60ESvL4U?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl |
Інтерактивна гра «Український посуд» | https://learningapps.org/view27555535 |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Як одягати людей взимку" | https://youtu.be/si8UXX-mLv4 |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Як ми зайчика шукали" | https://youtu.be/ZzGq4VEKZos |
Ранкова зустріч "Шкідлива і корисна їжа" | https://youtu.be/yDoVLErFIgA |
Літературне оброзотворення «Лисиця та глечик» слухання української народної казки | https://youtu.be/MUtXHWMCDk8 |
Музичне заняття«Дзвоники музичні» | https://youtu.be/ragoLzPb4Ow |
Пальчикова гімнастика «Сорока ворона» | https://youtu.be/7WgrvJJLtkM |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Гра «З чого мама варить борщик» | https://youtu.be/VGXx8f120zg |
Робота з батьками "Чому батьки кричать на дітей". | Додаток |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/-sEJiu-MNlA |
Ранкова зустріч "Правила поведінки за столом" | https://youtu.be/tgLrVmkFAwE?t=437 |
Ліплення «Вареники» | https://youtu.be/iGPPqDzkiXw |
Фізкультура «Пригоди зі Сніговичком» | https://youtu.be/9XgIZn2EheA |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці. | |
Інтерактивна гра «Маленький мамин помічник» | https://learningapps.org/watch?v=p98auehi222 |
Знайомство з національними українськими стравами | https://youtu.be/DJzyQz_Rvvw |
Робота з батьками "6 способів зняти напруження" | Додаток |
Додаткові матеріали до теми
УЛЮБЛЕНИЙ ПОСУД
Максим сидів за столом. Перед ним улюблена тарілка, улюблене картопляне пюре.
— Мамо, погодуй!
— Бери ложку і їж. Ти вже достатньо великий для цього.
— Ну, будь ласка.
Дитяче личко скривилось, і хлопчик вже задумав плакати. Мама взяла ложку. Але вона випала з рук. Матуся знову зробила спробу погодувати малюка, та ложка з підписом «Максим» в руки просто не давалась. Її ж подарували хлопчику! Значить їсти нею має хлопчик. Мама у розпачі думала взяти іншу.
Але син: — Я хочу їсти своєю!
— Ну то й їж сам! Малюк взяв ложку до рук. Тепла, зручна. Вона наче сама проситься до рота. Та й рівненько так їжу несе!
За кілька хвилин і тарілка засвітила дном. Звідти Максиму кліпав зелений динозаврик. — Бач, який ти молодець. Мама погладила малюка по голівці. — Тепер я їстиму сам. Адже я маю свій улюблений посуд! І виделка, і чашечка, ложка та тарілка цьому раділи і допомагали хлопчику їсти акуратно.
М. Солтис-Смирнова
Дидактична гра-естафета «Варенички для бабусі»
Правила гри.
На столі стоїть мисочка з вареничками. Діти мають їх покласти на ложечку та швиденько приносити бабусі. Батьки промовляють:
— Готові починати?
Один, два, три — почали!
Я вареники ліплю,
Я вареники люблю,
З сиром люблю, з полуницею,
З м’ясом, з вишнями, з чорницею,
З ожиною та морошкою,
Але найсильніше — з картоплею!
Б а б у с я. Які в мене швидкі помічники! Ви справжні молодці! За те, що ви мені допомогли та розвеселили, я зроблю вам смачненький чай з малинки.
- Дітки, а може, до чаю напечемо калачів?
Розповідь про правила користування столовими приборами
— Нехай самі прибори розкажуть нам про себе.
С т о л о в а л о ж к а. Я створена для гарячих страв. Які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви її правильно тримати? Так, ложку слід тримати у правій руці, а ліва тим часом лежить на столі. Намагайтеся уникнути хлюпання, плямкання під час їжі перших страв. Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю. Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є подруга — чайна ложка. Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка та морозиво. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
В и д е л к а. Ви, мабуть, розумієте, для чого у виделки зубчики? Як її треба тримати? Так роблять, коли їдять м’ясо, котлети, вареники. А щоб їсти виделкою овочі, картоплю чи інший гарнір, її необхідно перевернути «спинкою» донизу.
Т а р і л к и. Ми — дві сестри: глибока та мілка тарілки. Глибока потрібна для рідких страв (борщу, супів), а в мілку кладуть салати, рибу, м’ясо.
Ч а ш к а. Не забудьте і про мене. Які напої ви знаєте? Що можна наливати в чашку? — Як багато ми дізналися від наших приборів. А тепер пограймо.
Дидактична гра «Так чи ні?»
Правила гри. Батьки зачитують дітям фрази. Якщо діти згодні з тим, що чують, плескають у долоні, «ні» — мовчать.
• Перед уживанням їжі мию руки не завжди. Так чи ні?
• Суп їм виделкою. Так чи ні?
• Фрукти з компоту дістаю з чашки руками. Так чи ні?
• Ніколи не користуюся серветкою. Так чи ні?
• Після того, як поїв, кажу: «Дякую». Так чи ні?
Дидактична гра «Склеюємо чашку і тарілку»
Правила гри. Батьки пропонують дітей з набору частин скласти чашку й тарілку.
Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом» за допомогою картинок
• Ніколи не сідайте до столу з брудними руками.
• Сидіти за столом потрібно прямо, не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині.
• Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладуть праворуч від тарілки, а виделку — ліворуч.
• Не треба братися до їжі, доки всі гості не сядуть до столу. Перш ніж покласти страву собі, треба запропонувати сусідам.
• Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас.
• Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх тільки маленькою ложечкою.
• Пам’ятайте, що плямкати за столом непристойно.
• Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть, побажайте «Смачного».
Дидактична вправа «Відгадай предмет»
Батьки загадують дітям загадки про посуд. Необхідно відгадати загадку та знайти картинку з відповідним зображенням посуду.
• Щоб підсмажить їжу швидко,
Нам потрібна… (сковорідка).
— Навіщо потрібна сковорідка?
• Сама не їм, А всіх годую. (Ложка.)
— Які ложки вам відомі? Навіщо потрібні маленька та велика ложки?
• То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив.
І співаю я від жару,
І пускаю з носа пару. (Чайник.)
— Навіщо потрібен чайник?
• Біля тулуба вуха,
А голови немає. (Каструля.)
Дидактична вправа «Що навіщо?»
Батьки починають речення, а дітям необхідно його закінчити, дібравши потрібну назву посуду.
• Щоб зварити борщ, суп, потрібно взяти… (каструлю).
• Щоб закип’ятити чай, необхідно взяти… (чайник).
• Щоб насипати каші, варто взяти… (мілку тарілку).
• Щоб налити компоту, молока, слід узяти… (чашку).
• Щоб поїсти суп, потрібно взяти… (ложку).