Тема тижня: "Птахи" (21.11.22 - 25.11.22)
Освітні завдання: ознайомити дітей із птахами найближчого довкілля, навчати розпізнавати й називати сорока, горобця, папуга, ворону; дати уявлення по користь, що приносять птахи; сприяти розвитку різних видів уваги й пам’яті; розвивати пізнавальний інтерес до світу птахів; виховувати зацікавлене й дбайливе ставлення до світу птахів, прагнення не завдавати пташкам шкоди.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика "Веселі кубики" | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Спостереження за папугою" | https://youtu.be/a2MS9N5Yn0k |
Природній світ "Розпорядок дня" | https://youtu.be/3H3ddb63K74 |
Гра "Будиночок для птахів" | https://youtu.be/FXSn0MSZfDs |
Образотворча майстерня (малювання) "Пір'ячко на пташці" | https://youtu.be/N3KL1_YeYPw |
Хвилинка допомоги матусі | |
Робота з батьками "Методи виховання дітей" | https://youtu.be/9MC3WcGHzlk |
ВІВТОРОК | |
Фізкультхвилинка "Пташина" | https://youtu.be/sh4EKVAMm-I |
Ранкова зустріч "Ворона" | https://youtu.be/duEt6wZomLA |
Хвилинка допомоги татові | |
Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) "Частини доби" | https://youtu.be/lgcR0Qg6wFU |
Музичний калейдоскоп. Казка-шумівка "Пригоди осіннього листочка" | https://youtu.be/eewyI9sDfEA |
Робота з батьками "Як допомогти дитині справитися з горем" | https://youtu.be/VL2u7pp9mFw |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика "Веселі кубики" | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Горобець" | https://youtu.be/kj3EJgA5-SE |
Природній світ "Наші пернаті друзі" | https://youtu.be/UqW6SX7OsnA |
Розвиток мовлення "Пташки поруч із нами" | https://youtu.be/IZgX0qKXZ6A |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Як стати хорошими батьками для своєї дитини" | https://youtu.be/C9UDWHejHs4 |
ЧЕТВЕР | |
Пташина фізкультхвилинка | https://youtu.be/sh4EKVAMm-I |
Ранкова зустріч "Сорока" | https://youtu.be/uA-fY18sxac |
Літературна скринька. Заучування вірша В. Паронової "Горобчик" | https://youtu.be/w_T1zC1A7HU |
Музичний калейдоскоп. Логоритмика "Совонька-сова" | https://youtu.be/NiX-VRKPmmE |
Гра-пазли "Сорока" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11deb78f077c |
Робота з батьками "Потреба у похвалі" | https://youtu.be/EvBJj-1lgIM |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика "Веселі кубики" | https://youtu.be/bdOBw9btsyw |
Ранкова зустріч "Узагальнення" | https://youtu.be/b8VUEp4_pyM |
Гра-пазл "Голуб" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a5c3000855d |
Образотворча майстерня (ліплення) "Намисто для сороки-білобоки" | https://youtu.be/5pwafTllevs |
Інтерактивна гра "Як співають пташки" | https://learningapps.org/watch?v=pi96c7nxn22 |
Фізична культура | https://youtu.be/UHahHsXXBUg |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Чому у всьому не варто потакати дітям?" | https://youtu.be/9B3XOUOfVY4 |
Додаткові матеріали до теми
Спостереження за птахами.
Мета: ознайомити дітей із пташкою, що мешкає в куточку природи, повідомити ії назву. Звернути увагу на те, що вона гарна, весела, жваво стрибає і щебече. Уточнити зовнішній вигляд пташки: є голова, тулуб, ноги, хвіст, крила.
Загадки про птахів:
По дворах стрибає,
Крихти підбирає.
Хто вгадав, той молодець!
Ця сіренька пташка — … (горобець).
Ой, який великий птах
Важко ходить по садах!
Чорний птах не мовчить,
Розмовляє: «Кар!» кричить. (Ворона.)
Дидактична гра «Назви пташку»
Мета: закріпити вміння дітей впізнавати і називати птахів; розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати любов до природи.
Матеріали: картинки птахів (горобець, голуб, ворона, сорока).
Гра «Будинок для пташок (викладання з лічильних паличок)»
Мета: розвивати вміння дітей будувати споруду з лічильних паличок.
Хід гри.
Запропонувати викласти з лічильних паличок будиночок квадратної форми та з трикутним дахом.
Обігрування української народної приспівки «Летів горобчик».
Летів горобчик:
- Жив, жив, жив.
А де ж мені сісти?
- На печі.
- А що мені їсти?
- Калачі.
- Гам…
Бесіда «Чи можуть птахи жити в клітці?»
Мета: поглибити знання дітей про птахів, їх життя в неволі; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати чуйне ставлення до птахів.
Запитання:
- Які птахи прилітають до нас на майданчик?
- Як ви гадаєте, чи подобається їм літати навкруги?
- А чи є пташки у вас вдома?
- Де вони живуть?
- Як ви за ними доглядаєте?
Дидактична гра «Літає чи не літає?»
Мета: учити дітей розпізнавати та називати птахів, з’ясувати, що вони вміють літати; розвивати пам’ять, уважність, логічне мислення.
Матеріали: предметні картинки.
Жартівливі загадки-добавлянки.
* Щоб пташина полетіла,
Є у неї сильні … (крила).
* * Сіла птаха на подвір’ячко,
Розпушила своє … (пір’ячко).
* * *Зернятка дзьобати щоб,
Є у пташки гострий … (дзьоб).
Знайомство із сорокою.
Сороки пір’ячко двох кольорів.
- Яких?
- Які в сороки хвостик, голівка, крильця?
- Які в сороки боки?
- Як ви думаєте, чи просто спіймати сороку?
Розучування скоромовки.
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.
Спостереження за горобцем
Мета: продовжувати вчити спостерігати за птахами на майданчику та розпізнавати основні частини тіла; розвивати і виховувати бережливе ставлення до птахів.
Батьки пропонують відгадати загадку і дізнатися, про кого буде йти розмова.
Хто морозів не боїться І живе серед людей, На зиму не відлітає, Під карнизом проживає, | По дворах стрибає, Крихти підбирає? Хто вгадав, той молодець. Ця сіренька пташка — … (горобець). |
Розгляньте горобця.
- Який він?
Горобець маленький, у нього невеличка голівка, гострий дзьобик, маленькіоченята. Горобець, як усі пташки, має пір’я.
Запитання:
- Якого кольору пір’я в горобчика?
- Як він співає?
- Горобець —це хто: звір чи птах?
Батьки показують зображення інших птахів: голуба, ворони, ластівки, шпака.
Запитання:
- Діти, як одним словом можна їх всіх назвати?
- Що вміють робитиптахи?
Читання вірша В. Паронової «Горобчик»
— Чив-чив-чив! Чив-чив-чив!
Повну жменю зернят з’їв.
І тепер рудої кішки
Не боюся анітрішки,
Бо таке товсте ледащо
Не спійма мене нізащо!
Запитання за змістом вірша:
- Що з’їв горобчик?
- Чи боїться він руду кішку?
- Як ви гадаєте, чому?
Читання вірша М. Морозенка «Ворона».
Ворона сіренька у небі літала,
«Кар-кар!» — голосненько над нами кричала.