Тема тижня: "Птахи" (21.11.22 - 25.11.22)


Освітні завдання: ознайомити дітей із птахами найближчого довкілля, навчати розпізнавати й називати сорока, горобця, папуга, ворону; дати уявлення по користь, що приносять птахи; сприяти розвитку різних видів уваги й пам’яті; розвивати пізнавальний інтерес до світу птахів; виховувати зацікавлене й дбайливе ставлення до світу птахів, прагнення не завдавати пташкам шкоди.


Зміст діяльностіПримітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика "Веселі кубики"https://youtu.be/bdOBw9btsyw
Ранкова зустріч "Спостереження за папугою"https://youtu.be/a2MS9N5Yn0k
Природній світ "Розпорядок дня"https://youtu.be/3H3ddb63K74
Гра "Будиночок для птахів"https://youtu.be/FXSn0MSZfDs
Образотворча майстерня (малювання) "Пір'ячко на пташці"https://youtu.be/N3KL1_YeYPw
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками "Методи виховання дітей"https://youtu.be/9MC3WcGHzlk
ВІВТОРОК
Фізкультхвилинка "Пташина"https://youtu.be/sh4EKVAMm-I
Ранкова зустріч "Ворона" https://youtu.be/duEt6wZomLA
Хвилинка допомоги татові
Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) "Частини доби"https://youtu.be/lgcR0Qg6wFU
Музичний калейдоскоп. Казка-шумівка "Пригоди осіннього листочка"https://youtu.be/eewyI9sDfEA
Робота з батьками "Як допомогти дитині справитися з горем"https://youtu.be/VL2u7pp9mFw
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика "Веселі кубики"https://youtu.be/bdOBw9btsyw
Ранкова зустріч "Горобець" https://youtu.be/kj3EJgA5-SE
Природній світ "Наші пернаті друзі"https://youtu.be/UqW6SX7OsnA
Розвиток мовлення "Пташки поруч із нами"https://youtu.be/IZgX0qKXZ6A
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Як стати хорошими батьками для своєї дитини"https://youtu.be/C9UDWHejHs4
ЧЕТВЕР
Пташина фізкультхвилинка https://youtu.be/sh4EKVAMm-I
Ранкова зустріч "Сорока"https://youtu.be/uA-fY18sxac
Літературна скринька. Заучування вірша В. Паронової "Горобчик"https://youtu.be/w_T1zC1A7HU
Музичний калейдоскоп. Логоритмика "Совонька-сова"https://youtu.be/NiX-VRKPmmE
Гра-пазли "Сорока"https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11deb78f077c
Робота з батьками "Потреба у похвалі"https://youtu.be/EvBJj-1lgIM
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика "Веселі кубики"https://youtu.be/bdOBw9btsyw
Ранкова зустріч "Узагальнення"https://youtu.be/b8VUEp4_pyM
Гра-пазл "Голуб"https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a5c3000855d
Образотворча майстерня (ліплення) "Намисто для сороки-білобоки"https://youtu.be/5pwafTllevs
Інтерактивна гра "Як співають пташки"https://learningapps.org/watch?v=pi96c7nxn22
Фізична культураhttps://youtu.be/UHahHsXXBUg
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Чому у всьому не варто потакати дітям?"https://youtu.be/9B3XOUOfVY4

Додаткові матеріали до теми


Спостереження за птахами.

Мета: ознайомити дітей із пташкою, що мешкає в куточку природи, повідомити ії назву. Звернути увагу на те, що вона гарна, весела, жваво стрибає і щебече. Уточнити зовнішній вигляд пташки: є голова, тулуб, ноги, хвіст, крила.


Загадки про птахів:

По дворах стрибає,
Крихти підбирає.
Хто вгадав, той молодець!
Ця сіренька пташка — … (горобець).

Ой, який великий птах
Важко ходить по садах!
Чорний птах не мовчить,
Розмовляє: «Кар!» кричить. (Ворона.)


Дидактична гра «Назви пташку»

Мета: закріпити вміння дітей впізнавати і називати птахів; розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати любов до природи.

Матеріали: картинки птахів (горобець, голуб, ворона, сорока).


Гра «Будинок для пташок (викладання з лічильних паличок)»

Мета: розвивати вміння дітей будувати споруду з лічильних паличок.

Хід гри.
Запропонувати викласти з лічильних паличок будиночок квадратної форми та з трикутним дахом.


Обігрування української народної приспівки «Летів горобчик».
Летів горобчик:
- Жив, жив, жив.
А де ж мені сісти?
- На печі.
- А що мені їсти?
- Калачі.
- Гам…


Бесіда «Чи можуть птахи жити в клітці?»

Мета: поглибити знання дітей про птахів, їх життя в неволі; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати чуйне ставлення до птахів.

Запитання:
- Які птахи прилітають до нас на майданчик?
- Як ви гадаєте, чи подобається їм літати навкруги?
- А чи є пташки у вас вдома?
- Де вони живуть?
- Як ви за ними доглядаєте?


Дидактична гра «Літає чи не літає?»

Мета: учити дітей розпізнавати та називати птахів, з’ясувати, що вони вміють літати; розвивати пам’ять, уважність, логічне мислення.

Матеріали: предметні картинки.


Жартівливі загадки-добавлянки.
* Щоб пташина полетіла,
Є у неї сильні … (крила).

* * Сіла птаха на подвір’ячко,
Розпушила своє … (пір’ячко).

* * *Зернятка дзьобати щоб,
Є у пташки гострий … (дзьоб).


Знайомство із сорокою.

Сороки пір’ячко двох кольорів.
- Яких?
- Які в сороки хвостик, голівка, крильця?
- Які в сороки боки?
- Як ви думаєте, чи просто спіймати сороку?

Розучування скоромовки.
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.


Спостереження за горобцем

Мета: продовжувати вчити спостерігати за птахами на майданчику та розпізнавати основні частини тіла; розвивати і виховувати бережливе ставлення до птахів.

Батьки пропонують відгадати загадку і дізнатися, про кого буде йти розмова.

Хто морозів не боїться
І живе серед людей,
На зиму не відлітає, Під карнизом проживає,
По дворах стрибає,
Крихти підбирає?
Хто вгадав, той молодець.
Ця сіренька пташка — … (горобець).

Розгляньте горобця.
- Який він?
Горобець маленький, у нього невеличка голівка, гострий дзьобик, маленькіоченята. Горобець, як усі пташки, має пір’я.

Запитання:
- Якого кольору пір’я в горобчика?
- Як він співає?
- Горобець —це хто: звір чи птах?

Батьки показують зображення інших птахів: голуба, ворони, ластівки, шпака.

Запитання:
- Діти, як одним словом можна їх всіх назвати?
- Що вміють робитиптахи?


Читання вірша В. Паронової «Горобчик»

— Чив-чив-чив! Чив-чив-чив!
Повну жменю зернят з’їв.
І тепер рудої кішки
Не боюся анітрішки,
Бо таке товсте ледащо
Не спійма мене нізащо!

Запитання за змістом вірша:
- Що з’їв горобчик?
- Чи боїться він руду кішку?
- Як ви гадаєте, чому?


Читання вірша М. Морозенка «Ворона».

Ворона сіренька у небі літала,
«Кар-кар!» — голосненько над нами кричала.

Кiлькiсть переглядiв: 63