Тема тижня: "Свійські тварини" (31.10.22 - 04.11.22)
Освітні завдання: учити дітей спостерігати за живим об’єктом, називати частини тіла тварини, особливості зовнішнього вигляду; закріплювати назви свійських тварин (корова, коза, кішка, собака, кінь); формувати потребу доглядати за домашнім улюбленцем (годувати, доглядати, турботливо ставитися); Дати знання дітям про те, що тваринам для життя потрібні вода, повітря та їжа; розвивати в дітей бажання пізнавати живу природу; учити доводити свою думку, творчо мислити; виховувати любов до живих істот, бажання доглядати за ними
Додаткові матеріали до теми
Логічна гра «П’ять песиків»
Мета: вдосконалювати зорову увагу; вправляти дітей у порядковій лічбі.
Було у дівчинки Оксани П’ять вірних песиків слухняних. Пес біленький, пес руденький, пес рябенький, пес чорненький. І кудлатий пес сіренький.
Запитання:
- Скільки всього песиків було у дівчинки? Назвіть та покажіть їх.
Дидактична гра «Що любить їсти котик»
Мета: закріплювати знання дітей про те, чим живиться котик; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати бажання піклуватися про свійських тварин.
Матеріали: предметні картинки з їжею для кота.
Хід гри.
Батьки пропонують дітям «погодувати» котика, відкласти предметні картинки із зображенням їжі для кота
Загадки
Здавна людям помагає, Довгий хвіст і гриву має, Любить сіно пожувати, «І-го-го!» — ірже завзято, Бо не відає про лінь, Як працює в полі… (кінь). Хто пасеться на лужочку Товстобока, наче бочка? Любить сіном ласувати, Молочко дає малятам. | — Будьте, му-му-му, здорові І подякуйте… (корові). Має дуже прудкі ніжки, Наставляє грізно ріжки На великого собаку. Той сховався з переляку. А дасте ви їй травиці, Кухлик чистої водиці — Молочком вас пригостить. Хто вона? Ану скажіть! (Кізочка) |
Спостереження за котом
Мета: ознайомити дітей з домашньою твариною — котом; вчити називати основні частини тіла, спонукати до звуконаслідування; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Діти розглядають живу кішку або іграшкового котика.
- Хто завітав до нас у гості?Це кіт, а звуть його Мурчик. Наш Мурчик дуже гарний: він весь чорний, лише грудка і лапки у нього білі. Кіт покритий шерстю. Батьки пропонують погладити його.
- Яка шерсть у Мурчика? Випускають кота на підлогу і спостерігають, що він буде робити.
- Що зараз робить Мурчик? Чи чути, як він ходить?
Батьки пропонують погодувати котика.
- Як їсть котик? Мурчик любить бути чистим. Діти спостерігають, як він умивається після того, як поїв.
- А як ви вмиваєтесь?
Батьки пропонують понявкати, як котик. Наш Мурчик оберігає дім від мишей, тому його всі люблять і ніхто не кривдить.
Вірш І. Січовика «Котик».
Ходить котик тишком-нишком,
Упіймав сіреньку мишку.
Сміло вгору хвіст підняв
І промовив гордо: — Няв!
Дидактична гра «Кіт гарненький є у мене»
Мета: вправляти дітей в умінні складати невеличкі описові розповіді; закріпити уявлення дітей про зовнішній вигляд, особливості поведінки кота; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять.
Хід гри.
Батьки пропонують дітям розповісти про свого котика, відповідаючи на запитання:
— Твій котик великий чи малий?
— Як його звати?
— Що він полюбляє робити?
—Як ти з ним граєшся?
— Чим ти його годуєш?
Спостереження за собакою (або іграшкою)
Мета: ознайомити дітей з домашньою твариною — собакою; вчити називати основні частини тіла, спонукати до звуконаслідування; сприяти розвитку позитивного емоційного ставлення до тварин.
Батьки звертають увагу дітей на собаку.
Запитання:
- Хто це?
- Який він?
- Що є у песика?
- Назвіть і покажіть, що є у нього на голові.
- Який тулуб?
- Скільки лап у песика?
- Для чого вони песику?
- Що ще є у песика на тулубі?
- Який хвіст?
- Що він вміє ним робити?
Батьки пропонують дітям погавкати, як великий собака, а потім, як маленьке цуценя.
Вірш Л. Полтави «Наш песик».
Сірі очі, сіра спинка,
Сірі вуха, сірий ніс
- Отаким його в хустині
Нам дідусь колись приніс.
Нам приніс, подарував
І Сірком його назвав.