Тема тижня: "Зимові свята"
(26.12.2022 -30.12.2022)


Освітні завдання: збагатити уявлення дітей про народні традиції святкування зимових свят; уточнювати і закріплювати знання дітей про новорічне свято; сприяти засвоєнню елементарних правил поведінки у громадських місцях (не заважати іншим, не галасувати, не кричати, розмовляти спокійно, поводитись стримано тощо); розповісти про потенційну небезпеку, що може виникнути під час користування приладами, які живляться електрострумом; розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення, пам’ять, окомір, дрібну моторику; спонукати до емоційного відгуку від отриманих вражень; виховувати інтерес до довкілля, бажання допомагати одне одному.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика «Маленькі спортсмени» https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Ранкова зустріч "Спостереження за ялинкою" https://youtu.be/bh7HeYuPzM0
Предметний світ «Посуд» https://youtu.be/p_dpAm4-9q4
Пальчикова гра «Ялинка» https://youtu.be/JcoJtpkicKI
Художньо – образотворча діяльність (малювання) «Святкова ялинка» (малювання долонькою) https://youtu.be/SAuvbYEIpks
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками "Правила безпечної поведінки взимку" https://youtu.be/jBphn5MhRkM
ВІВТОРОК
Руханка «Я від тебе утечу» https://youtu.be/PKfcqtp7-Gg
Ранкова зустріч "Розповідь про Новорічне свято" https://youtu.be/4Tocjpxs3Ug
Хвилинка допомоги татові
Сенсорно-пізнавальний розвиток (конструювання) «Ялинка» з легоконструктора https://youtu.be/a18lSbrsA7g
Руханка «Зайці танцювали» https://youtu.be/yDAoOegvOaI
Гра «Сніжний бубон»https://youtu.be/UgVxctUCbEc
Робота з батьками «Сон, як чинник збереження здоров’я дитини» https://youtu.be/b4Gjj2tqJmY
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика «Маленькі спортсмени» https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Ранкова зустріч "Розповідь про правила поведінки за столом" https://drive.google.com/file/d/1FTmQDDczecE8K6Cp6YwEhN4Vnp9-JKgE/view?usp=drive_web&authuser=0
Природний світ «Чарівна скринька тітоньки Зими»https://youtu.be/XDmMnoMrSnE
Руханка «Нас морозу не злякати»https://youtu.be/8Hq8ZORr6Dk
Заняття з мовлення https://youtu.be/XzSsrTMerxE
Хвилинка допомоги бабусі. Приготування салату
Робота з батьками Святкуємо Новий рік разом з дітьми
ЧЕТВЕР
Руханка «Я від тебе утечу» https://youtu.be/PKfcqtp7-Gg
Ранкова зустріч "Як потрібно поводитись біля ялинки" (безпека дітей)https://youtu.be/SWIelQ9lOEQ?list=PLkLwod_eIKOXnYquwmrsaMPrWW3YS3X_V&t=1043
Літературне образо творення «Казка про зайчика і зиму» https://youtu.be/KNdwiHWMgGA
Руханка «Підемо у двір гуляти»https://youtu.be/TmVR4do9NeU
Музичне заняття "Весело співаємо – Новий рік зустрічаємо" https://youtu.be/4Tocjpxs3Ug?t=991
Гра пазли «Красуня ялинка» https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3289d42eee00
Хвилинка допомоги дідусю обирання ялинки
Робота з батьками "Пізнавальні прогулянки" Додаток
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика
«Маленькі спортсмени»
https://youtu.be/6JNslxv3tUo
Гра пазл «Сніговичок» https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2a9c70ea4523
Ліплення «Прикрасимо ялинку»https://youtu.be/-qJB3KarIK4
Руханка «Морозець»https://youtu.be/4-Gm7r0JGHc
Фізкультураhttps://youtu.be/8ikh7Zgbd98
Вітання мишка по скайпу на Новорічні свята https://youtu.be/LU0oXT3hh4I
Хвилинка допомоги братику чи сестричці. Виготовлення новорічних прикрас
Робота з батьками. Привітання від педагогів з Новорічними святами

Додаткові матеріали до теми


Рефлексійне коло: як поводитися на святі? Удосконалити вмінні правильно поводитися біля ялинки.


Спостереження за ялинкою

Мета: формувати знання дітей про ялинку, особливості її вигляду; виховувати бережливе ставлення до природи.


Бесіда про рідне місто. Розповісти, що у місті йде активна підготовка до Новорічних свят - розвішують електричні гірлянди, вогники, плакати, листівки. Закріпити назву села, вулиці.


Дидактична гра «Хто завітав до ялинки?»

Мета: закріпити вміння дітей визначати розташування предметів відносно себе; розвивати увагу.

Батьки розкладають іграшки: під ялинку, біля ялинки, на ялинці. Потім звертають увагу дітей, що до ялинки прийшли звірята, прилетіли пташки, та ставить запитання.

Запитання:
- Де заховався зайчик?
- Хто присів на гілочку деревця?
- Хто сидить біля ялинки?
- Хто заховався на найнижчій гілочці?


Мовленнєва гра «Ялинка яка?»

Мета: закріплювати з дітьми ознаки ялинки; учити добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.

Обладнання: м’яч.

Батьки кидають дітям по черзі м’яч, ставлячи запитання. Дитина, ловить м’яч, відповідає на запитання і кидає м’яч батькам.

Запитання:
- Ялинка яка?
- А ще яка?
- Яка вона в святковому вбранні?


Бесіда «Прикрасимо ялинку»

Мета: розширити уявлення дітей про новорічні прикраси (кульки, іграшки, гірлянди, дощик).

Запитання:
- Яке свято буде незабаром?
- Чим прикрашена ялинка?
- Назвіть, які ви знаєте новорічні іграшки.


Спостереження за снігом

Мета: сформувати в дітей уявлення про сніг як стан води; виховувати естетичний смак.

Запитання:
- Якої форми сніжинки? Спіймайте сніжинку на долоньку.
- Що з нею сталося?
- Де вона поділася?


Дидактична гра «Що змінилося на ялинці?»

Мета: учити дітей називати ялинкові прикраси; розвивати зорову пам’ять, увагу, мовлення.

Обладнання: різні ялинкові прикраси.

Діти розглядають прикрашену ялинку, з’ясовують і називають прикраси, що на ній. Потім батьки пропонують дітям заплющити очі, у цей час знімає з ялинки одну з прикрас, а діти повинні визначити, яка прикраса відсутня на ялинці.


Розповідь батьків «Бережіть ялинку»

- Прикрашати ялинку до свята Нового року давно стало добрим звичаєм. Ялинки встановлюють в оселях, у дитсадках і школах, на вулицях та майданах міста. Новорічні ялинки дуже гарні. Вони виблискують іграшками-прикрасами, світяться яскравими вогниками. Але коли святкові дні минають, ялинки розбирають і викидають на смітник: деревця стають уже непотрібними. Шкода, що ось так безліч ялинових дерев гине. Зрубані, спиляні ялинки вже не можуть стати домом для пташок та звірят. Не нагодують білочок своїми шишками. Вони висихають і не можуть очищувати повітря. Загиблі ялинки вже не подарують нам чудовий хвойний аромат. А вважається, що ялинові пахощі дуже цілющі і лікують людину. Шкода вам ялинок, діти? Ось саме тому ялинки треба берегти. Слід висаджувати ялинові деревця, не можна зрубувати їх. Тому до Нового року надворі краще прикрашати живі ялинки, які ростуть, а не зрубані. А в приміщеннях встановлювати штучні ялинки, які зараз всюди продаються.


Гра-роздум «Новорічна ялинка: штучна чи жива?» Під час гри батьки спонукають малят подумати і зробити висновки.

- Надходить пора вирішувати, яку ж удома поставити ялинку на свято: живу, зрубану в лісі, чи штучну — пластмасову, пластикову тощо, куплену в магазині? Поміркуймо про це!

• Яка ялинка відчуватиме біль, коли її рубатимуть, спилюватимуть?

• Чи може спиляне дерево стати живим знову?

• Яку ялинку після свята викинуть?

• Яку ялинку можна використати не раз, а багато разів, адже вона послужить і на наступні новорічні свята?

Батьки підводять малят до висновків про переваги штучної ялинки і активно допомагають дітям зробити правильні висновки.


Читання вірша Н. Забіли «Наша ялинка».

За вікном летять сніжинки
І сідають на вікні.
Ми танцюєм круг ялинки
І співаємо пісні.
Ми — щасливі маленята
Найщасливіших батьків.
Це ж для нас — веселі свята,
Подарунки, сміх та спів.

Запитання:
- Що летить за вікном?
- Куди сніжинки сідають?
- Де танцюють діти?
- Новий рік — це веселе свято?


Фрагмент заняття

Батьки удають, ніби чують якісь звуки.

Зайчик з лісу поспішає,
Для дітей загадку має.

Що за гостя в нас така?
І зелена, і струнка.
Сяє зірка угорі,
На гіллячках — ліхтарі,
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки та горішки.

Хто вона така, гостя чарівна? (Ялинка.)

Ялинку оглядаємо,
Про неї розповідаємо.

— Що це? (Ялинка.)
— Чи звичайна ця ялинка? (Це святкова ялинка, новорічна ялинка.)
— Коли можна побачити таку ялинку? (Узимку.)
— Чим прикрашена ялинка?
— Навіщо потрібно прикрашати ялинки?
— Хто приходить на новорічне свято?
— Що він приносить дітям?

Лісові звірята теж подарунки хочуть мати,
Під новорічною ялинкою Новий рік зустрічати.
Зайчик для вас ялинки має
І про допомогу прохає:
Треба ялинки поскладати,
Щоб звірята могли
Новорічне свято зустрічати.

Дидактична вправа «Склади ялинку»

Діти з частин складають зображення ялинок із силуетним зображенням прикрас.

— Що ви склали? Чого бракує на ялинках? (Ялинкових прикрас.)

Дидактична гра «Прикрась ялинку»

Діти порівнюють силуетне зображення прикрас із площинним. Прикрашають ялинки, накриваючи силуетне зображення площинними ялинковими іграшками.

— Чим ти прикрашатимеш ялинку?
— Якого кольору? — Якої форми?
— Гарна у нас ялинка!

Фізкультхвилинка

Вийшов зайчик на галявинку.
Зайчик в лісі знову зранку.
Скік-поскік, стриба він сміло,
В зайчика таке вже діло:
Мусить ноги тренувати,
Щоб від лиски утікати.
Оббіга навкруг скирти,
Плута зайчик всі сліди.
Озирається навкруг:
Де тут ворог, хто тут друг,
Присідає зайчик низько.
Вуха зайчик нашорошив,
Хто ж це так його стривожив?

Батьки виставляють на фланелеграфі сюжетну картинку «Новорічне свято» та пропонують дітям розглянути її.

— Що зображено? Який настрій мають діти?
— Що роблять малята біля ялинки?
— Як ви зустрічали Новий рік із батьками?

Зайчик дякує малятам,
Треба в ліс до друзів йому поспішати.
Будуть Новий рік вони разом зустрічати,
Діда Мороза з подарунками чекати.

ІІІ. ПІДСУМОК

— Хто приходив до нас у гості?
— Про що прохав зайчик?
— Чим прикрашали ялинку?
— Навіщо прикрашали ялинку?

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ЗВІРІ

Сам собі не вірю: на ялинці — звірі!
Хоч маленькі, а страшні!
Всі підморгують мені:
Вовк, лисиця, два ведмеді.
Хоч маленькі, але вредні:
Коли стежу я за ними,
То вони горять очима.

Мама каже:

— Чуєш, Вово,
Всі ці звірі — іграшкові!
— Але я, матусю, їх чомусь боюся! (Г. Чубач)

Кiлькiсть переглядiв: 52