Тема тижня: "Професії" (05.12.22 - 09.12.22)
Освітні завдання: ознайомити дітей з працею дорослих; розповісти про професії лікаря, медичної сестри, кухаря, водія, пожежника, про їх знаряддя праці; учити розповідати про професії, формувати позитивне ставлення до професії лікаря; виховувати співчуття, розуміння до хворих, готовність лікуватися самим; виховувати інтерес до людей різних професій.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика з косичкою | https://youtu.be/B2qRU5yuPRk |
Ранкова зустріч "Що є на кухні" | https://youtu.be/lF_L4eEU-ZI |
Музична хвилинка "Ми маленькі кухарі" | https://youtu.be/91yxXuLxZSc |
Предметний світ "Маленькі кухарі" | https://youtu.be/jj37Ab2t3Mw |
Образотворча діяльність (малювання) "Рушничок для кухаря" | https://youtu.be/7OvXVgpJYec |
Хвилинка допомоги матусі | |
Гра "Що зникло" | https://youtu.be/SINlA0sEKro |
Робота з батьками "Як правильно виховувати дитину" | https://youtu.be/mVIhA6yC7hQ |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Веселий потяг" | https://youtu.be/EubH-v1ktkI |
Ранкова зустріч "Дітям про лікаря" | https://youtu.be/Rs9L0bxolls |
Пісня про лікаря | https://youtu.be/jwAogMUTSRk |
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Висота предметів" | https://youtu.be/QTueXkF6_Cc |
Музичне заняття | |
Гра пазли "Лікарня" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=074efab3264d |
Мультфільм - гра про роботу лікаря | https://youtu.be/Bb5jIahqs0E |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками "Правила безпечної поведінки взимку" | https://youtu.be/xGOy6v92j6U |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика з косичкою | https://youtu.be/B2qRU5yuPRk |
Ранкова зустріч "Розповідь про медичну сестру" | https://youtu.be/gHsG_DG4cTI |
Природний світ "Прогулянка на зимову галявину" | https://youtu.be/Vbd51riWAFQ |
Заняття з мовлення | https://youtu.be/wn8F_hbS3cc |
Музична хвилинка "Рукавичка" | https://youtu.be/Kbc60ESvL4U?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl |
Гра "Що потрібно для роботи?" | https://youtu.be/cGHtSwYmXtc |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Мультфільми, які варто переглянути разом з дитиною" | https://cutt.ly/xM3WUlx |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Веселий потяг" | https://youtu.be/EubH-v1ktkI |
Ранкова зустріч "Розповідь про водія" | https://youtu.be/u31kztbdqf0 |
Літературна скринька. Читання вірша "Кіт не знав" | https://youtu.be/nzzIY--_SeE |
Музичне заняття | |
Танцюємо разом. Нас морозу не злякать | https://youtu.be/2m-5X0nt3s0 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Робота з батьками "10 заповідей для батьків" (Додаток) | |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика з косичкою | https://youtu.be/B2qRU5yuPRk |
Ранкова зустріч "Розповідь про пожежника | https://youtu.be/czirjjW56h0 |
Образотворча діяльність (ліплення) "Падає сніжок" | https://youtu.be/PldP4Fyb0EQ |
Фізкультура | https://youtu.be/HEo7bZPkqkM |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Інтерактивна гра "Що, кому потрібно для роботи" | https://learningapps.org/watch?v=p700m2ftv22 |
Робота з батьками "Вправи для розслаблення та зняття напруги в стресових ситуаціях" |
Додаткові матеріали до теми
15.12.2022 Робота з батьками
10 заповідей для батьків.
1.Не чекай. що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
2. Не вимагай від дитини плати за все. що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той-третьому, і це незворотний закон подяки.
3. Не зганяй на дитину свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо, що посієш, те й зійде.
4. Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, для неї вона важка не менше, аніж для тебе, а можливо і більше, оскільки у неї немає досвіду.
5. Не принижуй.
6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини-це її зустрічі з дітьми.
7.Не звинувачуй себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини. Звинувачуй, якщо можеш - але не робиш.
8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, віддана на зберігання.
9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій те, що не хотів би, щоб робили твоїй.
10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, тому що дитина - це свято, яке поки що з тобою.
Януш Корчак
16.12.2022 Робота з батьками
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗСЛАБЛЕННЯ ТА ЗНЯТТЯ НАПРУГИ В СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЯХ.
Мета: Допомогти оволодіти способами релаксації і зняти стресову напругу. Можливість виплеснути накопичену напругу.
1. «Вгору по веселці».
Встаньте та закрийте очі, зробіть глибокий вдих та уявіть, що разом з цим вдохом ви піднімаєтеся вгору по веселці, а на видихаючи уявіть, що з’їжджаєте з неї, як з гірки.
2. «Почергове дихання через ніздрі».
Спину тримаємо прямо, сидячи на стільці, великим пальцем правої руки закриваємо праву ніздрю і робимо глибокий вдих через ліву ніздрю, потім безіменним пальцем затуляємо ліву та видихаємо через праву.
Намагайтеся наповнювати та спорожняти легені до кінця. Виконуйте 5 таких циклів та потім міняйте ніздрі. Така дихальна гімнастика вирівнює внутрішній баланс в організмі, гармонізує енергію, добре впливає на психічний стан людини.
3. Прогресуюча релаксація м'язів.
Прогресуюча релаксація м'язів – це прекрасний спосіб зняти стрес. Релаксація досягається шляхом напруги й подальшого розслаблення різних груп м'язів тіла.
Обличчя – попросіть дитину наморщити ніс і лоб, ніби вона нюхає щось неприємне, а потім розслабити м’язи обличчя. Повторити три рази.
Щелепи – попросіть дитину щільно стиснути щелепи, ніби вона собака, який висить на кістці, а потім відпустити уявну кістку й повністю розімкнути щелепи. Повторити три рази.
Руки та плечі – попросіть дитину витягнути руки перед собою, потім підняти їх над головою й потягнутись якомога вище. Після цього нехай дитина опустить вниз і розслабить руки. Повторити три рази.
Кисті рук – нехай дитина уявить, ніби вона щосили стискає апельсин однією рукою, а потім кидає його на підлогу і розслабляє кисть і руку. Повторити три рази, а потім виконати вправу іншою рукою.
Живіт – нехай дитина ляже на спину і всього на мить максимально напружить м'язи живота. Потім нехай розслабить живіт. Повторити три рази, а потім виконати цю ж вправу стоячи.
Ноги й ступні – попросіть дитину стоячи втиснути пальці ніг у підлогу, ніби вона проробляє це з піском на пляжі. Нехай почергово вдавлює кожний палець у підлогу й розставить їх настільки, щоб відчувати напругу в ногах, а потім розслабиться. Повторити три рази.
Виконуючи ці вправи, попросіть дитину спостерігати, як добре почувається тіло, коли вона розслабляє кожну його частину. Мета виконання цих вправ полягає в тому, щоб досягти повного розслаблення м'язів тіла.
4. Вправа «Лимон»
Мета: досягти стану спокою.
Сядьте зручно: руки вільно розмістіть на колінах (долонями вгору), плечі та голова опущені, очі заплющені. Уявіть собі, що у Вас у правій руці — лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили увесь сік». Розслабтеся. Запам’ятайте свої відчуття. Тепер уявіть, що лимон знаходиться у вашій лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся і запам’ятайте свої відчуття. Після цього виконайте вправу одночасно обома руками. Розслабтеся. Насолодіться станом спокою.
Бесіда про лікаря
— Діти, хто був у лікаря в кабінеті? Що він робить, коли ви до нього приходили? Лікар слухає трубочкою. Що каже лікар, коли слухає? Оглядає горличко. Як він це робить? Спеціальною лопаткою. Цю лопатку називають шпателем. Він потрібен, щоб оглянути горлечко, коли воно болить. Як ми показуємо горлечко? Який звук вимовляємо? (Діти вимовляють звук [а].)
— Потім лікар перевіряє температуру. Чим? (Градусником) Лікар мацає животик, запитує, що болить. У нашого зайчика болить ніжка. Як її лікувати? Для цього необхідно мати зеленку, бинт, вату. Зеленка — це помічник при ранках, її не слід боятися. Необхідно потерпіти, коли обробляють ранку. Зеленка допомагає ранці швидше загоюватися. Зараз лікар Айболить полікує зайчика. У нього ніжка не болітиме. Зайчик подякував лікареві. Без лікаря зайчик не зміг би вилікуватися.
— Лікарі — наші помічники. Потрібно їх поважати і слухатися. Для того щоб не захворіли, роблять щеплення. Хто з вас боїться щеплення? А чому?
А хто любить хворіти? Так, ніхто не любить хворіти. Тому не потрібно боятися щеплення, а слід боятися хвороби. А у нас в садочку є лікар? Що він робить?
-Так, лікар вас оглядає, за потреби призначає щеплення. Лікар сам не робить уколи чи щеплення. Хто це робить? Так, медична сестра. У нас також медична сестра. Вона стежить за чистотою в садку, видає вітаміни, складає меню кухареві, тобто дає вказівки, що готувати для дітей. Коли необхідно допомогти дітям, у яких щось болить, то вона швидко приходить на допомогу.
Дидактична гра «Що у валізі у лікаря?»
Батьки пропонують дітям хаотичне зображення контурів інструментів (кожен інструмент зображено окремим кольором). Необхідно розглянути зображення інструментів, назвати їх. — Що ми можемо побачити у валізі лікаря? — Що ще не назвали?
Бесіда «Професії людей, які працюють на транспортних засобах пересування».
Мета: Закріпити знання про професію водія. Розширити уявлення про деякі дії водія автобуса (заводить двигун, керує, відчиняє та зачиняє двері).
Дидактична гра «Важливі професії»
Мета: закріпити знання про професії, які знають діти. Що трапилося б ,якби таких професій не було? Чи легко працювати цім людям? Привчати цінувати кожну професію.
Дидактична гра «Хто ким працює?»
Мета: розвивати вміння дітей називати професії дорослих за предметами, що потрібні для певної професії; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати повагу до праці дорослих.
Матеріали: предметні картинки із зображеннями речей, що потрібні лікареві, кухареві, двірникові, шоферові.
Батьки роздають дітям картинки, на яких зображені речі, а діти їх розглядають і по черзі розповідають, людям якої професії вони потрібні, пояснюючи, чому.