Тема тижня: "Дари осені. Фрукти" (10.10.22 - 14.10.22)
Освітні завдання:
формувати уявлення дітей про вирощування фруктів (фрукти ростуть у саду); уточнити знання про те, як люди доглядають за фруктами, що їх збирають та вживають у їжу стиглими; навчати розпізнавати фрукти за зовнішнім виглядом; розвивати свідоме ставлення до врожаю як результату людської праці; виховувати повагу до праці дорослих.
Додаткові матеріали до теми.
Ранкове коло «Що нам осінь принесла?»
Мета: розширювати й уточнювати уявлення дітей про фрукти, закріпити узагальнювальне слово «фрукти»; розвивати спостережливість; виховувати допитливість.
Запитання:
Яка нині пора року?
Який урожай збирають у садку восени?
Як назвати ці плоди одним словом?
Які фрукти ви любите?
Дидактична гра «Розкажи, який»
Мета: вправляти дітей у доборі прикметників до іменників.
Хід гри.
Батьки показують дітям фрукти, а діти називають: кругле, рум’яне, соковите тощо.
Читання уривка з вірша І. Кульської «Осінь».
Коли вона загляне в сад —
Наллється соком виноград,
І різні яблука ренет
Солодкі стануть, наче мед.
Запитання:
Що відбувається у саду, коли до нього загляне осінь?
Назвіть фрукти, про які згадується у вірші.
Читання вірша Л. Біленької «Слива».
До сонечка сміється слива,—
На ній сливки, вона щаслива.
Сливки солодкі, соковиті,
Достиглі, сонечком налиті.
Запитання за текстом:
До кого сміється слива?
Чому?
Які сливки на сливі?
Хто допоміг їм достигнути?
Мовленнєва гра «Впізнай фруктове дерево»
Мета: закріпити вміння дітей називати і знаходити дерева за описом; розвивати зорову пам’ять, уважність; виховувати любов до природи.
Хід гри.
Батьки описують якесь плодове дерево, а діти уважно розглядають дерева на ілюстрації. Потім діти з’ясовують, яке дерево підходить під цю розповідь-опис, і називають його.
Ранкове коло «Вітаміни — наші друзі»
Мета: викликати захоплення розмаїттям фруктів, виховувати інтерес до природи, вміння піклуватися про своє здоров’я.
Запитання:
Який у тебе улюблений фрукт?
Який він на смак? Чим він корисний?
Що з нього можна приготувати?
Дидактична гра «Я хочу…»
Мета: вправляти у відмінюванні дієслова хотіти.
Хід гри.
Батьки говорять «Я хочу яблуко». А як сказати про Сашка? (Сашко хоче яблуко). А як сказати про нас? Про них?
Дидактична гра «Фрукти які: колір, форма, розмір?»
Мета: збагачувати словниковий запас дітей прикметниками.
Хід гри.
Батьки пропонують розказати про фрукти. Фрукти які? (Жовті, солодкі, червоні, круглі.
Бесіда про необхідність мити фрукти перед вживанням
Мета: закріпити знання про те, що мікроби — це збудники інфекцій; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Запитання:
Де живуть мікроби?
Чого бояться мікроби?
Чому слід мити фрукти?
Дидактична гра «Впізнай фруктове дерево»
Мета: закріплювати вміння дітей називати і знаходити дерева у саду; розвивати зорову пам’ять, уважність; виховувати любов до природи. Матеріали та обладнання: фруктові дерева.
Хід гри.
Батьки починають розповідати про дерево. Спочатку зазначають, який стовбур у дерева, як розташовані гілочки, яке за кольором та формою листя. Опис наводиться в уповільненому темпі для того, щоб діти змогли розглянути всі дерева. Завершивши описувати, батьки запитують дітей: «Про яку рослину я вам розповідала?»