Тема тижня: "Свійські тварини" (31.10.22 - 04.11.22)


Освітні завдання: продовжити знайомити дітей з домашніми та свійськими тваринами: корова, коза, кішка, собака, кінь, свиня (де живуть, вигляд, характерні ознаки, голос, живлення, користь, яку вони приносять людям, тощо); розвивати пізнавальний інтерес до світу тварин, до їхньої поведінки, способів догляду за ними; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати уважне та дбайливе ставлення до тварин, як живуть поруч із людиною, прагнення піклуватися про них.


Зміст діяльностіПримітки
ПОНЕДІЛОК
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=HxS908V9-i8
Ранкова зустріч "Спостереження за кішкою"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=NylktDo_w9o&feature=youtu.be
Музична хвилинка "Киця-кицюня"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=PmzzEslHUDE&feature=youtu.be
Дитина у природньому довкіллі "На гостини до бабусі Орисі"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=NY1ujQZsdQo&feature=youtu.be
Образотворча майстерня (малювання) Котик Муркотик (малюємо виделкою)https://www.youtube.com/watch?v=mebNZgVA0qg
Гра дитини "Тварини та їх дитинча"https://learningapps.org/view24330376
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками "Як нормалізувати сон в умовах війни: поради психолога"https://www.youtube.com/watch?v=uE5HbJXWRzo
ВІВТОРОК
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=Td26GbDp_tw
Спостереження за собакоюhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=pvsgValnnU4&feature=youtu.be
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Один-багато"https://drive.google.com/file/d/1gUu0VTOqU6qF7eYffmj8zD0B8x14UpUG/view
Музичний калейдоскопhttps://www.youtube.com/watch?v=dl6bcIMhKNA
Гра дитини "Свійські тварини"https://learningapps.org/view3570531
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "ПТСР у дітей під час війни: прояви та способи допомоги"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=vXShDoFsgd0&feature=youtu.be
СЕРЕДА
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?v=HxS908V9-i8
Ранкова зустріч "Спостереження за коровою"https://www.youtube.com/watch?v=XYBFxAAXiIg
"Спостереження за козою"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fSqOB8ZqZ-M&feature=youtu.be
Дитина у природньому довкіллі "У бабусі на подвір'ї"https://drive.google.com/file/d/1-3jY7DcpR2Z4zcnVY0e4dbWCDSDvsGAS/view
Мовлення дитини "У бабусі на подвір'ї"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=OQA-t94uYa4&feature=youtu.be
Гра дитини "Свійські тварини. Один-багато"https://wordwall.net/uk/resource/32426339/%d0%be%d0%b4%d0%b8%d0%bd-%d0%b1%d0%b0%d0%b3%d0%b0%d1%82%d0%be-%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Релаксаційні вправи"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=iqNFdhEkyKk&feature=youtu.be
ЧЕТВЕР
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Td26GbDp_tw&feature=youtu.be
Ранкова зустріч "Спостереження за кіньми"https://www.youtube.com/watch?v=ekpxRUS7Suc
Літературна скринька. Читання казки В. Сухомлинського "Покинуте кошеня"https://www.youtube.com/watch?v=ayawtKnawdE
Музичний калейдоскопhttps://www.youtube.com/watch?v=n1H4XFb6a2w
Хвилинка допомоги дідусю
Гра дитини "Свійські тварини. Один-багато"https://wordwall.net/uk/resource/32426339/%d0%be%d0%b4%d0%b8%d0%bd-%d0%b1%d0%b0%d0%b3%d0%b0%d1%82%d0%be-%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Робота з батьками "Розвиток здібностей дитини вдома"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AVkYgXGUnog&feature=youtu.be
П'ЯТНИЦЯ
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=HxS908V9-i8&feature=youtu.be
Ранкова зустрічhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=RDiNcSxZCoo&feature=youtu.be
Дитина у природньому довкіллі. Узагальнення знань про свійських тварин. "Домашні тварини наші друзі"https://drive.google.com/file/d/1el8WXYFgOwoa5odICZZOwGD9YZ6lMyPM/view
Образотворча майстерня (ліплення) "Кішка"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=irnlgMX9CpM&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги братику або сестричці
Гра дитини "Свійські тварини. Знайди пару"https://wordwall.net/uk/resource/31189377/%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Фізична культураhttps://www.youtube.com/watch?v=2TmZivFF1jc
Інтерактивна гра "Свійські тварини. Вірно-не вірно"https://wordwall.net/uk/resource/24833575/%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Робота з батьками "Казки, які вчать дитину основам безпеки"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=077bWvif_UA&feature=youtu.be

Додаткові матеріали до теми


Спостереження за кішкою (за можливістю)

Мета: поглибити знання про домашню тварину кішку; закріпити вміння дітей називати основні частини тіла, спонукати до звуконаслідування; сприяти розвитку позитивного емоційного ставлення до тварин.


Гра -міркування «За що ми любимо нашого котика (песика)»

Мета: вправляти дітей в умінні складати невеличкі розповіді-описи; закріпити уявлення дітей про зовнішній вигляд, особливості поведінки тварин; розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов до тварин.

Хід гри. Батьки пропонують дітям розповісти про своїх домашніх тварин, про те, за що вони їх люблять.


Бесіда «Мої домашні улюбленці»

Мета: поглибити знання дітей про життя тварин восени; сприяти розвитку спостережливості; виховувати шанобливе ставлення до життя тварин восени.

Батьки пропонують пригадати свійських тварин.

Запитання :
- Ви вже знаєте, що тварини бувають дикі і свійські. Яких свійських тварин ви знаєте?
- Чому їх називають свійськими?
- Де вони живуть?
- Хто про них дбає?

Можна прочитати вірш П. Воронька «Є у мене киця Мурка».

Є у мене киця Мурка, 
Дуже мудра кішка. 
Тільки скажеш: 
«Замазурка!» — 
Вмиється хоч трішки.
А синок її Васько 
Муркне: 
«Мила нене, 
Поки вип’ю молоко, 
Вмийся і за мене».

Пригадайте, чим ви годуєте вдома своїх улюбленців.
- Як ви гадаєте, чи подобається їм їжа?
- Чому?
- Кіт живе у домі або квартирі. Де любить спати ваш котик?
- Якщо люди живуть у власному будинку, то тримають великого собаку.

Запитання :

Як називається будиночок, у якому він може сховатися від дощу, вітру, морозу?
А якщо собака живе у квартирі, де він спить?
Чому люди тримають тварин?


Бесіда «Мій маленький друг»

Мета: розвивати зв’язне мовлення під час розповіді про свого домашнього улюбленця; розвивати спостережливість; виховувати любов до свійських тварин.

Запитання:
- У кого вдома живе домашня тваринка?
- Хто це і як її звуть?
- Як ви доглядаєте за твариною?


Вірш Є У МЕНЕ КИЦЬКА МУРКА П. Воронько

Є у мене кицька Мурка — дуже мудра кішка:
Тільки скажеш: «Замазурка!» — вмиється хоч трішки.
А синок її Васько муркне: «Люба нене!
Поки вип’ю молоко, вмийся ти за мене»

- Про кого віршик?
- Як звати кішку та її синочка?
- Хто мудрий у цьому віршику?
- А хто — ледащо?
- Як ви це зрозуміли?
Молодці!


Наша Мурка дуже налякана, адже боїться собаки. Чому вони не дружать? Кішка запевняє, що вони дуже різні. Дізнаймося, чи справді вони різні. Ось наша кішка Мурка та собачка Тузик. Батьки демонструють іграшки.

Дидактична гра «Порівняй і розкажи»

Батьки пропонують дитині описати котика і собачку. Батьки узагальнюють відповіді.
— Так, і у кішки, і у собаки є голова, тулуб, лапи, хвіст. У них є голова. Обличчя у звірів називають мордою, якщо тваринка маленька — у неї мордочка. На мордочках є ніс, очі, рот, вуса. І у кішки, і у собаки тіло вкрито шерстю.

— А чим вони відрізняються? Так, кішки зазвичай менші ніж собаки. Є маленькі собачки, та все одно, вони відрізняються від кішок. У кішки м’якенькі лапки, вона ходить нечутно. Але коли їй загрожує небезпека, вона випускає пазурі (кігті) і може боляче подряпати. А у собаки пазурі не ховаються. Коли пес іде, то він цокотить пазурами. Кішка гнучка і тому добре лазить по деревах. Собака не вміє лазити по деревах. Кішка любить поспати, погрітися на сонці, а собака любить побігати. Собака — гарний друг для людей. Він дуже слухняний. Собаку легко дресирувати, а кішка не дуже любить слухатися. Її важко дресирувати. Тому собака служить людям, охороняє їх помешкання, полює з мисливцями, допомагає пастухам. А кішка ходить сама по собі. Хоча кішка також приносить користь — вона ловить мишей, які завдають шкоди господарям. Мабуть, вони весь час сперечаються, хто більше користі приносить, і тому не дружать.

— Ці тварини дикі чи свійські? Чому ви так уважаєте? Так, кішка і собака свійські тварини, адже за ними доглядають люди — годують їх, лікують, коли ті хворіють, гуляють, грають з ними, живуть з ними у квартирі чи на подвір’ї.

— Чим люблять грати кішка і собака? Собака любить грати з м’ячиком, паличкою. Кішка любить грати з м’якими м’ячиками.

- А що вони люблять їсти? І собака, і кішка люблять м’ясо, рибу, яйця, молоко, ковбаску. Доведіть, що кішка Мурка — це тварина. Діти складають описову розповідь кішки, порівнюють її з птахом.
— Кішка — це тварина. У неї є голова, тулуб, лапи, хвіст. Лап — чотири, а у птаха — дві. У кішки два вуха, а у птахів вух немає, є лише слухові отвори. У кішки м’який ніс, а у птаха — твердий дзьоб. Тіло кішки вкрите шерстю, а у птаха — пір’ям. Птах може ходити, літати, а кішка — ходити, бігати.


Дидактична гра «Свійські тварини і птахи»

Батьки пропонують на один стіл віднести картки із зображеннями свійських птахів, на інший — картки із зображенням свійських тварин. Показують дітям малюнки із зображенням різноманітних тварин та птахів.
— Кого ви бачите на малюнках? Діти називають тварин, птахів.
— Оберіть малюнки, на яких зображено тварини. Назвіть їх. Які це тварини? (Свійські тварини) Чому їх так називають? Вони живуть поряд з людиною. Людина піклується про них, будує їм житло, годує. А тепер оберіть малюнки, на яких зображено птахів. Назвіть їх. Які це птахи? (Свійські птахи) Чому їх так називають?


Дидактична гра «Дорослі й малята»

Батьки пропонують дітям розглянути, назвати дитинчат свійських тварин та птахів. Потім пропонують з’єднати тварин, птахів та їхніх дитинчат у родини.


Спостереження за собакою (зовнішній вигляд, чим живиться, користь),

Мета: розширити знання дітей про домашню тварину — собаку; закріпити вміння дітей називати основні частини тіла, спонукати до звуконаслідування; сприяти розвитку позитивного емоційного ставлення до тварин.

Батьки звертають увагу дітей на собаку.

Запитання :
- Хто це?
- Який він?
- Назвіть основні частини тіла песика.
- Що він вміє ними робити?
- Яку користь приносить собака?
- Як люди піклуються про тварин вдома?


Дидактична гра «Хто живе з нами вдома» (свійські тварини)

Мета: удосконалювати знання дітей про свійських тварин; учити знаходити картинки за описом; розвивати уважність, пам’ять, мислення.

Матеріали : предметні картинки зі свійськими тваринами.

Хід гри.
Батьки пропонують дітям знайти ту тваринку, яку він опише.
- Ця тваринка має голову, вушка, гострі зуби, тулуб, лапи, хвіст. Вона охороняє будинок, любить гризти кістки. Дитина виходить і знаходить картинку з собакою, показує її батькам, а діти знаками відповідають, згодні вони чи ні.

«Мами з діточками» Батьки читають віршик, діти продовжують його.

У всіх мам — малята,
у кішки — … (кошенята),
у собачки — … (цуценята),
у гуски — … (гусенята),
у корівки — … (телятка).


Бесіда «Доглядаємо тварин»

Мета: уточнити уявлення дітей про особливості догляду за домашніми тваринами; викликати прагнення піклуватися та дбати про них, опікуватися їх життям.

Запитання:
- Як ви гадаєте, чи потрібні свійські тварини людям?
- Для чого нам кури? кішка? песик?
- Чи можуть тварини обійтися без нас?
- Що потрібно робити для них щодня?


Дидактична гра «Хто чим корисний?»

Діти, розглядаючи малюнки, розповідають про користь, яку приносять людям домашні та свійські тварини. Котик ловить мишей, лагідно муркоче, грається з нами. Собачка охороняє дім, він дуже вірний друг людини. Вівця дає людям вовну. Коза дає молоко і також вовну. Корова — це головна молочна тварина. Кінь використовується як транспорт та для роботи в полі.

Кiлькiсть переглядiв: 63