Тема тижня: "Професії" (05.12.22 - 09.12.22)


Освітні завдання: удосконалювати знання дітей про професії дорослих, розповісти про професії лікаря (педіатра, стоматолога); поглибити уявлення про діяльність трудові обов’язки представників мужніх професій (військових, поліцейських, пожежників) про їх знаряддя праці; Закріплювати уміння відповідати на запитання вихователя, групувати предмети за призначенням; розвивати мислення, уяву, зв’язне мовлення, пам’ять, спостережливість; виховувати повагу до людей праці.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика з прапорцямиhttps://youtu.be/DIfR5ExMjM0
Ранкова зустріч "Дітям про професію пожежника"https://youtu.be/HaB-P_BYgE4
Образотворча діяльність (малювання) "Команда пожежників"https://youtu.be/UutZp5VQSFY
Хвилинка допомоги матусі
Гра "Знайди тінь"https://learningapps.org/watch?v=pw9r57iaj22
Робота з батьками "Чому (не) варто у всьому потакати дітям" https://youtu.be/9B3XOUOfVY4
ВІВТОРОК
Руханка з Патроном https://youtu.be/foFUavVgKg4
Ранкова зустріч "Дітям про професію військового" https://youtu.be/FWUcS9ZTsLs?t=62
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Порівняння множин. Число та цифра 2" https://youtu.be/Riv5zQoYhCo
Музичне заняття https://youtu.be/I86pH-aOZWI
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "Як допомогти дитині підчас збройної" агресіїhttps://youtu.be/iKq64JtmV5Y
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика з прапорцямиhttps://youtu.be/DIfR5ExMjM0
Ранкова зустріч "Дітям про професію поліцейского" https://youtu.be/AmyEW-rLoHs
Природній світ "Ой настала вже зима" https://drive.google.com/file/d/1CK4N0fEN6hZoGKiOAB0fqx-yugZRUVmI/view?usp=sharing
Комунікативний розвиток "Світ професій"https://youtu.be/n-IbbkRYxRA
Інтерактивна гра «Кому, що потрібно для роботи» https://learningapps.org/view14075716
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Як допомогти дитині знизити напругу? Поради психологів"https://youtu.be/rWzEn2VquWQ
ЧЕТВЕР
Руханка з Патрономhttps://youtu.be/foFUavVgKg4
Ранкова зустріч "Педіатр"https://youtu.be/1gEGo6FvekI
Літературна скринька "Вивчаємо вірш "Професії"https://drive.google.com/file/d/148ZUumGULEoTsPOQF8uM0TncZ7Yg5RDc/view?usp=drive_web&authuser=0
Музичне заняттяhttps://youtu.be/MtiWXTXacz8
Хвилинка допомоги дідусю
Дидактична гра «Кому, що потрібно для роботи» https://youtu.be/dwbRXToKpHg
Робота з батьками "Ігри з пластиліном" Віршованки на зимову тему"https://youtu.be/luWknVK4oIM
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика з прапорцями https://youtu.be/DIfR5ExMjM0
Ранкова зустріч "Стоматолог" https://youtu.be/LmanyjfLR6w
Узагальнення знать про професіїhttps://drive.google.com/file/d/15W_4SpqmgLTi5sJQDWxkg7ZAlbWQEwNa/view?usp=sharing
Образотворча діяльність (ліплення) "Дітям про здоров'я"https://youtu.be/ty6pVaZWWUE
Фізична культураhttps://youtu.be/xgHEvHn5-cQ
Музична хвилинка - веселинка. Зимонька-зима"https://youtu.be/Z6_wSo9vIik
Робота з батьками "Зимові візерунки. Віршована пальчикова гра з крупою від Марії Кирик" https://youtu.be/ytt4mw-BRxk

Додаткові матеріали до теми


Тема: Збройні сили України — слава, гордість, міць країни

Освітні завдання: дати дітям початкові знання про Збройні сили України, роди військ (сухопутні війська, повітряні сили, військово-морські сили); розвивати розумові та фізичні здібності, кмітливість та спритність; виховувати любов до своєї країни, бажання захист її, повагу до тих людей, які її охороняють, гордість за Збройні сили України.

Матеріал: відеозаписи: Збройні сили України, інтерв’ю з дівчатками; ілюстрації різних родів військ; картинки із зображеннями предметів, які використовують військові.

Хід заняття

I. Організаційний момент

Психогімнастика

Краса у квітці і краса в травині,

Вона в сріблястих росах ожива.

Красу потрібно бачити дитині,

Щоб оживали думка і слова.

Щоб їй про це хотілось говорити,

У рідній мові передати все…

У ріднім слові радість відтворити…

Тож слово наше хай красу несе! (Надія Красоткіна)

II. Основна частина

— Яку подію незабаром відзначатиме наша країна? (День Збройних сил України.)

— А чи знаєте ви вірші про українську армію?

Кордони не спинять польоту могутнього слова:

Хто серцем могутній, ні куля ні шабля не вб’є.

За нас Батьківщина і рідна нескорена мова.

Не треба чужого, але й не відпустим своє.

За рідну домівку поклали життя вірні діти,

Герої, що завжди залишаться в наших серцях,

За землю, за матір зробили, що мали зробити,

Герої не гинуть, герої живуть у піснях. (Дмитро Славич)

Перегляд відеосюжету про армію України

— Діти, яких військових ви знаєте? (Це моряки, льотчики, прикордонники, танкісти, ракетники, піхотинці.)

— Так, діти, нашу Україну охороняють і на суходолі, і на морі, і у небі. Діти розглядають картинки із назвами родів військ.

— Хто охороняє нашу країну на суші? (Це прикордонники, танкісти, піхотинці.) Діти добирають відповідні назвам родів військ ілюстрації.

— А тепер доберіть зображення тих, хто охороняє країну на морі. (Моряки). Діти добирають ілюстрації.

— Визначте зображення військових льотчиків і десантників, які охороняють нас із повітря, на небі. Діти складають ілюстрації в альбом.

— Ви всі, діти, знаєте, що захисниками рідної землі завжди були чоловіки. Наші хлопчики виростуть і теж захищатимуть нашу землю.

— Хлопчики, чи хочете ви знати, що говорять про вас дівчатка? А ось прослухайте цей запис! Вихователь вмикає відеозапис: інтерв’ю з дівчатками.

— Скільки хлопчиків у вашій групі?

— Які в них імена і прізвища?

— Які на вигляд ваші хлопчики? (Наші хлопчики симпатичні, охайні.)

— Яка вдача у хлопців вашої групи? (Усі наші хлопці жваві й веселі.)

— Як ваші хлопчики ставляться до дівчаток? (Хлопчики нашої групи до дівчаток ставляться добре, привітно.)

— Що ви хотіли б побажати хлопцям? (Бути сильними, здоровими, успішними.)

— А з ким би ви хотіли б товаришувати? (Відповіді дітей.)

Мовна гра «Якими ростуть наші хлопчики?»

Правила гри. Діти з допомогою батьків добирають і називають групи слів-синонімів, які мають відповідні характеристиці хлопчиків.

Варіанти для гри

— Хлопчики стануть захисниками, будуть… (мужніми, відважними, сміливими).

— Вони всіх будуть… (оберігати, боронити, захищати).

— Хлопчики — товариші… (вірні, віддані, дружні).

— Захисники обов’язково повинні бути фізично міцними та дружними. А для цього ще з дитинства потрібно берегти здоров’я, вправлятися у спорті. Тому ми зараз проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Рухлива гра «Один! Два! Три!» Пару ти собі знайди!»

Правила гри. Діти йдуть по колу і промовляють слова: «Один! Два! Три! — пару ти собі знайди і про себе розкажи!». Промовивши, діти беруть одну картинку з тих, що лежать у середині кола малюнком донизу. Переглядаючи картинки одне у одного, знаходять і утворюють пару (собака і бінокль — «прикордонники», літак і парашут — «десантники», безкозирка і тільник — «моряки», танк і шолом — «танкісти»).

Батьки запитують у дітей, як називається їхня пара. Гра повторюється 3–4 рази.

— Діти, всі професії дуже почесні та важливі для людей, але професія військового особлива. Воїни навчаються влучно стріляти, кермувати новою бойовою технікою, щоб гідно захищати рідну країну.

III. Підсумок

— Чи сподобалося вам заняття?

— Про кого ми розмовляли?

— Чи хочете ви бути військовими?


Читання оповідання В. Сухомлинського «Чорні руки».

Бабуся місила тісто. Тісто було пишне, м’яке, біле.

— Спечіть мені голуба,— просить Юрась.

Бабусині руки стали ліпити голуба, ось з’явилися крила, тонкі, ніжні. А руки в бабусі чорні, зморщені, з висохлими пальцями. Не може онук очей відвести од них — наче вперше побачив бабусині руки.

Дістала бабуся голуба з печі, поставила перед онуком. А його і їсти жалко: білий, пишний, немовби ось-ось злетить.

— Бабусю,— питається Юрась,— чого руки у вас чорні-чорні, а голуб білий- білий?

— Якби в мене руки були білі, то не було б ні тіста, ні голуба,— тихо сказала бабуся.

Юрась і задивився на голуба. Потім каже:

— Дайте мені лопату, бабусю.

— Нащо?

— Піду в сад копати землю.

— Навіщо ж її зараз копати?

— Щоб руки почорніли.

— Бери, Юрасю, лопату.

Бесіда за змістом оповідання: Назвіть героїв оповідання. Що хлопчик попросив зробити бабусю?

Чому хлопчик дивився на бабусині руки, не відводячи очей? Яким вийшов голуб? Що запитав хлопчик у бабусі? Якою була її відповідь? Яку ще назву можна дібрати для цього оповідання? Чи підійде назва «Золоті руки»? Які ще значення мають слова ручка, ключ?


Розглядання картин із серії «Професії»

Мета: формувати знання про різні професії; розвивати вміння описувати професію; виховувати інтерес до різних професій.

Батьки по черзі виставляє картини із зображенням людей різних професій і пропонує дітям назвати ці професії та пригадати, хто з батьків має такі професії.

Запитання:
- Хто це? Назвіть особливості цієї професії.
- Чия матуся працює лікарем? І т. д.


Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи»

Мета: вдосконалювати знання дітей про професії дорослих; вчити знаходити предмети, потрібні для певної професії; розвивати пам’ять, кмітливість, мислення.

Матеріали: великі картинки, на яких намальовано професії дорослих (лікар, кухар, водій, двірник); маленькі картинки з предметами, потрібними для цих професій.

Хід гри.
На стільчиках стоять великі картинки із зображеннями професій дорослих, а на килимку розкладені картинки з предметами, що потрібні для цих професій. Дітям пропонується взяти одну картинку на підлозі та підійти до картинки з тією професією, для якої потрібна ця річ. Діти пояснюють, чому підійшли до тієї або іншої картинки з професією.


Дидактична гра «Ким я хочу бути»

Мета: вправляти в умінні за допомогою пантоміми показувати яку-небудь професію; розвивати уяву, фантазію, творчість.

Матеріали: клубочок, паперові призи.

Хід гри.

Батьки пропонують дітям по черзі обрати яку-небудь професію та показати її без слів. За допомогою клубочка обирається послідовність гравців. Виграє та отримає приз той, хто найкраще покаже професію.


Бесіда «Яка професія найважливіша».

Мета: Розширити знання дітей про професії людей та їх значення для суспільства; виховувати повагу до людей праці.

Батьки пропонують розглянути малюнки, на яких зображені люди в трудових діях.

Запитання:
- Чи однакові ці малюнки?
- Чим вони різняться?
- Ці люди розважаються чи працюють?

Батьки пропонують розповісти, якою працею зайняті люди різних професій, зображені на малюнках.


Дидактична гра «Хто ким працює»

Мета: вдосконалювати вміння дітей визначати професії за функціональним призначенням; розвивати мислення, увагу, зосередженість

Матеріали та обладнання: м’яч.

Хід гри.
Кожна дитина обирає для себе образ. Бажано, щоб образи обирались з функціями, які не збігаються. Образ можна позначити медальйоном. Ведучий з м’ячем стає в центрі кола. Підкидаючи м’яч вгору, він називає будь-яку функцію чи дію того чи іншого образу (наприклад, працівника дитячого садка). Той із дітей, для образу якого характерна ця функція (дія), ловить м’яч і стає ведучим.

— Як ви гадаєте: чи важлива їхня праця для людства? Чому? — А чи можна уявити таку країну або місто, де ніхто не працює? — Чи подобаються вам ліниві люди? — Як ставляться до таких людей?


Мовленнєва гра «Відгадай професію за описом»

Мета: вчити дітей упізнавати професію за описом; вдосконалювати знання про професії дорослих; розвивати кмітливість, увагу.

Матеріали: картинки із професіями дорослих, ляльки.

Хід гри.
Батьки повідомляють дітям, що ляльки Оленка, Настуся, Оксанка та Наталка мріють стати дорослими і отримати професію.

Батьки: Ким саме вони мріють стати? Відгадайте! Батьки описують професію дорослого. Якщо діти відгадують, то виставляє картинку із цією професією.

Кiлькiсть переглядiв: 89