Тема тижня: "Професії" (05.12.22 - 09.12.22)
Освітні завдання: удосконалювати знання дітей про професії дорослих, розповісти про професії лікаря (педіатра, стоматолога); поглибити уявлення про діяльність трудові обов’язки представників мужніх професій (військових, поліцейських, пожежників) про їх знаряддя праці; Закріплювати уміння відповідати на запитання вихователя, групувати предмети за призначенням; розвивати мислення, уяву, зв’язне мовлення, пам’ять, спостережливість; виховувати повагу до людей праці.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика з прапорцями | https://youtu.be/DIfR5ExMjM0 |
Ранкова зустріч "Дітям про професію пожежника" | https://youtu.be/HaB-P_BYgE4 |
Образотворча діяльність (малювання) "Команда пожежників" | https://youtu.be/UutZp5VQSFY |
Хвилинка допомоги матусі | |
Гра "Знайди тінь" | https://learningapps.org/watch?v=pw9r57iaj22 |
Робота з батьками "Чому (не) варто у всьому потакати дітям" | https://youtu.be/9B3XOUOfVY4 |
ВІВТОРОК | |
Руханка з Патроном | https://youtu.be/foFUavVgKg4 |
Ранкова зустріч "Дітям про професію військового" | https://youtu.be/FWUcS9ZTsLs?t=62 |
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Порівняння множин. Число та цифра 2" | https://youtu.be/Riv5zQoYhCo |
Музичне заняття | https://youtu.be/I86pH-aOZWI |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками "Як допомогти дитині підчас збройної" | агресіїhttps://youtu.be/iKq64JtmV5Y |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика з прапорцями | https://youtu.be/DIfR5ExMjM0 |
Ранкова зустріч "Дітям про професію поліцейского" | https://youtu.be/AmyEW-rLoHs |
Природній світ "Ой настала вже зима" | https://drive.google.com/file/d/1CK4N0fEN6hZoGKiOAB0fqx-yugZRUVmI/view?usp=sharing |
Комунікативний розвиток "Світ професій" | https://youtu.be/n-IbbkRYxRA |
Інтерактивна гра «Кому, що потрібно для роботи» | https://learningapps.org/view14075716 |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Як допомогти дитині знизити напругу? Поради психологів" | https://youtu.be/rWzEn2VquWQ |
ЧЕТВЕР | |
Руханка з Патроном | https://youtu.be/foFUavVgKg4 |
Ранкова зустріч "Педіатр" | https://youtu.be/1gEGo6FvekI |
Літературна скринька "Вивчаємо вірш "Професії" | https://drive.google.com/file/d/148ZUumGULEoTsPOQF8uM0TncZ7Yg5RDc/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Музичне заняття | https://youtu.be/MtiWXTXacz8 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Дидактична гра «Кому, що потрібно для роботи» | https://youtu.be/dwbRXToKpHg |
Робота з батьками "Ігри з пластиліном" Віршованки на зимову тему" | https://youtu.be/luWknVK4oIM |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика з прапорцями | https://youtu.be/DIfR5ExMjM0 |
Ранкова зустріч "Стоматолог" | https://youtu.be/LmanyjfLR6w |
Узагальнення знать про професії | https://drive.google.com/file/d/15W_4SpqmgLTi5sJQDWxkg7ZAlbWQEwNa/view?usp=sharing |
Образотворча діяльність (ліплення) "Дітям про здоров'я" | https://youtu.be/ty6pVaZWWUE |
Фізична культура | https://youtu.be/xgHEvHn5-cQ |
Музична хвилинка - веселинка. Зимонька-зима" | https://youtu.be/Z6_wSo9vIik |
Робота з батьками "Зимові візерунки. Віршована пальчикова гра з крупою від Марії Кирик" | https://youtu.be/ytt4mw-BRxk |
Додаткові матеріали до теми
Тема: Збройні сили України — слава, гордість, міць країни
Освітні завдання: дати дітям початкові знання про Збройні сили України, роди військ (сухопутні війська, повітряні сили, військово-морські сили); розвивати розумові та фізичні здібності, кмітливість та спритність; виховувати любов до своєї країни, бажання захист її, повагу до тих людей, які її охороняють, гордість за Збройні сили України.
Матеріал: відеозаписи: Збройні сили України, інтерв’ю з дівчатками; ілюстрації різних родів військ; картинки із зображеннями предметів, які використовують військові.
Хід заняття
I. Організаційний момент
Психогімнастика
Краса у квітці і краса в травині,
Вона в сріблястих росах ожива.
Красу потрібно бачити дитині,
Щоб оживали думка і слова.
Щоб їй про це хотілось говорити,
У рідній мові передати все…
У ріднім слові радість відтворити…
Тож слово наше хай красу несе! (Надія Красоткіна)
II. Основна частина
— Яку подію незабаром відзначатиме наша країна? (День Збройних сил України.)
— А чи знаєте ви вірші про українську армію?
Кордони не спинять польоту могутнього слова:
Хто серцем могутній, ні куля ні шабля не вб’є.
За нас Батьківщина і рідна нескорена мова.
Не треба чужого, але й не відпустим своє.
За рідну домівку поклали життя вірні діти,
Герої, що завжди залишаться в наших серцях,
За землю, за матір зробили, що мали зробити,
Герої не гинуть, герої живуть у піснях. (Дмитро Славич)
Перегляд відеосюжету про армію України
— Діти, яких військових ви знаєте? (Це моряки, льотчики, прикордонники, танкісти, ракетники, піхотинці.)
— Так, діти, нашу Україну охороняють і на суходолі, і на морі, і у небі. Діти розглядають картинки із назвами родів військ.
— Хто охороняє нашу країну на суші? (Це прикордонники, танкісти, піхотинці.) Діти добирають відповідні назвам родів військ ілюстрації.
— А тепер доберіть зображення тих, хто охороняє країну на морі. (Моряки). Діти добирають ілюстрації.
— Визначте зображення військових льотчиків і десантників, які охороняють нас із повітря, на небі. Діти складають ілюстрації в альбом.
— Ви всі, діти, знаєте, що захисниками рідної землі завжди були чоловіки. Наші хлопчики виростуть і теж захищатимуть нашу землю.
— Хлопчики, чи хочете ви знати, що говорять про вас дівчатка? А ось прослухайте цей запис! Вихователь вмикає відеозапис: інтерв’ю з дівчатками.
— Скільки хлопчиків у вашій групі?
— Які в них імена і прізвища?
— Які на вигляд ваші хлопчики? (Наші хлопчики симпатичні, охайні.)
— Яка вдача у хлопців вашої групи? (Усі наші хлопці жваві й веселі.)
— Як ваші хлопчики ставляться до дівчаток? (Хлопчики нашої групи до дівчаток ставляться добре, привітно.)
— Що ви хотіли б побажати хлопцям? (Бути сильними, здоровими, успішними.)
— А з ким би ви хотіли б товаришувати? (Відповіді дітей.)
Мовна гра «Якими ростуть наші хлопчики?»
Правила гри. Діти з допомогою батьків добирають і називають групи слів-синонімів, які мають відповідні характеристиці хлопчиків.
Варіанти для гри
— Хлопчики стануть захисниками, будуть… (мужніми, відважними, сміливими).
— Вони всіх будуть… (оберігати, боронити, захищати).
— Хлопчики — товариші… (вірні, віддані, дружні).
— Захисники обов’язково повинні бути фізично міцними та дружними. А для цього ще з дитинства потрібно берегти здоров’я, вправлятися у спорті. Тому ми зараз проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Рухлива гра «Один! Два! Три!» Пару ти собі знайди!»
Правила гри. Діти йдуть по колу і промовляють слова: «Один! Два! Три! — пару ти собі знайди і про себе розкажи!». Промовивши, діти беруть одну картинку з тих, що лежать у середині кола малюнком донизу. Переглядаючи картинки одне у одного, знаходять і утворюють пару (собака і бінокль — «прикордонники», літак і парашут — «десантники», безкозирка і тільник — «моряки», танк і шолом — «танкісти»).
Батьки запитують у дітей, як називається їхня пара. Гра повторюється 3–4 рази.
— Діти, всі професії дуже почесні та важливі для людей, але професія військового особлива. Воїни навчаються влучно стріляти, кермувати новою бойовою технікою, щоб гідно захищати рідну країну.
III. Підсумок
— Чи сподобалося вам заняття?
— Про кого ми розмовляли?
— Чи хочете ви бути військовими?
Читання оповідання В. Сухомлинського «Чорні руки».
Бабуся місила тісто. Тісто було пишне, м’яке, біле.
— Спечіть мені голуба,— просить Юрась.
Бабусині руки стали ліпити голуба, ось з’явилися крила, тонкі, ніжні. А руки в бабусі чорні, зморщені, з висохлими пальцями. Не може онук очей відвести од них — наче вперше побачив бабусині руки.
Дістала бабуся голуба з печі, поставила перед онуком. А його і їсти жалко: білий, пишний, немовби ось-ось злетить.
— Бабусю,— питається Юрась,— чого руки у вас чорні-чорні, а голуб білий- білий?
— Якби в мене руки були білі, то не було б ні тіста, ні голуба,— тихо сказала бабуся.
Юрась і задивився на голуба. Потім каже:
— Дайте мені лопату, бабусю.
— Нащо?
— Піду в сад копати землю.
— Навіщо ж її зараз копати?
— Щоб руки почорніли.
— Бери, Юрасю, лопату.
Бесіда за змістом оповідання: Назвіть героїв оповідання. Що хлопчик попросив зробити бабусю?
Чому хлопчик дивився на бабусині руки, не відводячи очей? Яким вийшов голуб? Що запитав хлопчик у бабусі? Якою була її відповідь? Яку ще назву можна дібрати для цього оповідання? Чи підійде назва «Золоті руки»? Які ще значення мають слова ручка, ключ?
Розглядання картин із серії «Професії»
Мета: формувати знання про різні професії; розвивати вміння описувати професію; виховувати інтерес до різних професій.
Батьки по черзі виставляє картини із зображенням людей різних професій і пропонує дітям назвати ці професії та пригадати, хто з батьків має такі професії.
Запитання:
- Хто це? Назвіть особливості цієї професії.
- Чия матуся працює лікарем? І т. д.
Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи»
Мета: вдосконалювати знання дітей про професії дорослих; вчити знаходити предмети, потрібні для певної професії; розвивати пам’ять, кмітливість, мислення.
Матеріали: великі картинки, на яких намальовано професії дорослих (лікар, кухар, водій, двірник); маленькі картинки з предметами, потрібними для цих професій.
Хід гри.
На стільчиках стоять великі картинки із зображеннями професій дорослих, а на килимку розкладені картинки з предметами, що потрібні для цих професій. Дітям пропонується взяти одну картинку на підлозі та підійти до картинки з тією професією, для якої потрібна ця річ. Діти пояснюють, чому підійшли до тієї або іншої картинки з професією.
Дидактична гра «Ким я хочу бути»
Мета: вправляти в умінні за допомогою пантоміми показувати яку-небудь професію; розвивати уяву, фантазію, творчість.
Матеріали: клубочок, паперові призи.
Хід гри.
Батьки пропонують дітям по черзі обрати яку-небудь професію та показати її без слів. За допомогою клубочка обирається послідовність гравців. Виграє та отримає приз той, хто найкраще покаже професію.
Бесіда «Яка професія найважливіша».
Мета: Розширити знання дітей про професії людей та їх значення для суспільства; виховувати повагу до людей праці.
Батьки пропонують розглянути малюнки, на яких зображені люди в трудових діях.
Запитання:
- Чи однакові ці малюнки?
- Чим вони різняться?
- Ці люди розважаються чи працюють?
Батьки пропонують розповісти, якою працею зайняті люди різних професій, зображені на малюнках.
Дидактична гра «Хто ким працює»
Мета: вдосконалювати вміння дітей визначати професії за функціональним призначенням; розвивати мислення, увагу, зосередженість
Матеріали та обладнання: м’яч.
Хід гри.
Кожна дитина обирає для себе образ. Бажано, щоб образи обирались з функціями, які не збігаються. Образ можна позначити медальйоном. Ведучий з м’ячем стає в центрі кола. Підкидаючи м’яч вгору, він називає будь-яку функцію чи дію того чи іншого образу (наприклад, працівника дитячого садка). Той із дітей, для образу якого характерна ця функція (дія), ловить м’яч і стає ведучим.
— Як ви гадаєте: чи важлива їхня праця для людства? Чому? — А чи можна уявити таку країну або місто, де ніхто не працює? — Чи подобаються вам ліниві люди? — Як ставляться до таких людей?
Мовленнєва гра «Відгадай професію за описом»
Мета: вчити дітей упізнавати професію за описом; вдосконалювати знання про професії дорослих; розвивати кмітливість, увагу.
Матеріали: картинки із професіями дорослих, ляльки.
Хід гри.
Батьки повідомляють дітям, що ляльки Оленка, Настуся, Оксанка та Наталка мріють стати дорослими і отримати професію.
Батьки: Ким саме вони мріють стати? Відгадайте! Батьки описують професію дорослого. Якщо діти відгадують, то виставляє картинку із цією професією.