Тема тижні: "Дикі тварини" (07.11 - 11.11.22)


Освітні завдання: розширювати знання дітей про мешканців лісу; вчити групувати живі об’єкти за певними ознаками; закріплювати знання про характерні риси зовнішнього вигляду тварин; розвивати допитливість, логічне мислення, увагу, уяву та інтерес до живої природи; виховувати потребу в спілкуванні з природою; дбайливе, турботливе ставлення до тварин.


Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=HxS908V9-i8
Ранкова зустріч "Спостереження за зайцем"https://www.youtube.com/watch?v=THXU75M6-3w
Дитина у соціумі "Доброта - найбільша цінність нашого життя"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tyT-c-BgUQg&feature=youtu.be
Вчимо слова - ПТАХИ! Розвиваючій мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=2F_PMpC_8q8
Пальчикова гра з олівцямиhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=-dTeN8QdB4Q&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги матусі
Дитина у світі гри "Поєднай тварину з тінью"https://wordwall.net/uk/resource/32520012/%d0%b4%d0%b8%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Робота з батьками "Гудзикотерапія"https://www.youtube.com/watch?v=PrOjgfnsEIs
ВІВТОРОК
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=U31b3VNO8sE&feature=youtu.be
Ранкова зустріч "Ведмідь"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=acWbqjjBNxs&feature=youtu.be
Сенсорно-пізнавальний розвиток «Цифра 1»https://drive.google.com/file/d/1jpGQ29uU7U7VF3JKjka727gFF9v6k51a/view?usp=drivesdk
Музичне заняттяhttps://www.youtube.com/watch?v=U59vMYHK_H0
Інтегрована гра "Знайди пару"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oDZsGUX80C0&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "Як підтримати та заспокоїти дитину"https://www.youtube.com/watch?v=31dlxWdpF6M
СЕРЕДА
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=HxS908V9-i8
Ранкова зустріч "Лисиця руда"https://www.youtube.com/watch?v=0ICz-OUFHAw
Дитина у природньому довкіллі "Життя звірів восени"https://www.youtube.com/watch?v=piLkMXDNPqo
Мовлення дитини "Дикі тварини"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=-Tu0kvdpQLs&feature=youtu.be
Склади пазл і вивчи вірш за мнемо таблицеюhttps://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35da4d768381
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Як ми можемо допомогти дітям" Додаток 1 (додаткові матеріали до теми)
ЧЕТВЕР
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=U31b3VNO8sE&feature=youtu.be
Ранкова зустріч "Знайомство з їжачком"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=1c_I84QCDPQ&feature=youtu.be
Літературна скринька В. Сухомлинський "Як їжачиха приголубила своїх дітей"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=vJ8tEeoF-T0&feature=youtu.be
Музичний калейдоскопhttps://www.youtube.com/watch?v=-AQsOLkWaJ0
Хвилинка допомоги дідусю
Інтерактивна гра "Відгадай загадку і знайди тварину"https://wordwall.net/uk/resource/25169575/%d0%b4%d0%b8%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Робота з батьками "Як навчити дитину прибирати за собою"https://www.youtube.com/watch?v=cdktJfGyFgs
П'ЯТНИЦЯ
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?v=HxS908V9-i8
Ранкова зустріч "Знайомство з білочкою" https://www.youtube.com/watch?v=6_JYnR0BJV8
Образотворча майстерня (аплікація) "Їжачок з листочків"https://drive.google.com/file/d/18i9en-O2XNXSv4rESi_O6bunz8nbTSws/view?usp=drivesdk
Фізична культураhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=2TmZivFF1jc&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Склади пазл і вивчи вірш за мнемотаблицеюhttps://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a7ae9f2c1ef
Узагальнення темиhttps://www.youtube.com/watch?v=XxpgieyqjI0
Робота з батьками "Практичні поради, які допоможуть вам втриматися"https://www.youtube.com/watch?v=_SZ3TApdcmI

Додатковий матеріал до теми


ДОДАТОК 1

Робота з батьками "Як ми можемо допомогти дітям"

Як ми можемо допомогти дітям, поки російський воєнний корабль поспішає своїм маршрутом?

1. Зменшити гучність відео про війну. Ми не можемо не моніторити новини. Але для дітей краще, аби вони не чули голоси коментаторів та ведучих, які транслюють тривогу. Якщо можемо, читаймо новини. Або дивімося їх, коли дитина не поряд.

2. Допомагаємо собі заспокоїтися через тіло, оскільки вони відчувають нашу тривогу («Якщо моя мама така доросла і всесильна боїться і нервує, значить, я теж боюся і нервую»). Тому п’ємо воду і даємо пити дітям. Дихаємо методом квадрату, який дозволяє заспокоїтися найшвидше: вдих 4 секунди, затримуємо подих на 4 секунди, видих на 4 секунди, затримуємо подих на 4 секунди.

3. Якщо є поряд повітряні кульки, нехай дитина подумає про все, чого вона боїться, зробить глибокий вдих і нехай видихає усі-усі свої страхи у кульку. Потім зав’язати і, якщо поряд є фломастер, на кульці написати свої страхи. Далі запитуємо дитину, що вона хоче зробити з кулькою: лопнути, залишити.

4. Якщо дитина грає у війну, не стримуємо. Так вона намагається справитися зі своїми емоціями. Нехай «стріляє» у противників, б’є їх палицями, задіює танки з ракетами, зброю, радіє перемозі тощо.

5. Якщо дитина нам говорить, що боїться, ми можемо пропонувати їй намалювати свій страх і порвати/зім’яти і викинути у смітник малюнок. Якщо ж пластилін, нехай ліпить і розчавлює свій страх. Ми говоримо, що страх - це нормальна реакція на ненормальну ситуацію. Боятися сирен і вибухів - це нормально і дітям, і дорослим. І що Вам теж страшно. Говоримо, що вирішити цю проблему - це не задача дитини. І обов’язково підкреслюємо, що наша армія нас захищає і що дорослі у всьому світі зараз докладають максимум зусиль, аби знову настав мир. І найголовніше, що ми разом. І ми точно впораємося.

6. Надаємо дитині можливість задати питання про війну, розказати, як вони себе почувають. Вислуховуємо на рівні очей, це заспокоює. Нам непотрібно описувати деталі, важливо зважати на вік дитини.

7. Коли ми допомагаємо іншим, це заспокоює. Можна дати дитині завдання, за яке вона буде відповідальна: поливати квітку, робити комусь чай, слідкувати, аби світло у порожніх кімнатах було вимкнено, тощо.

8. Даємо планшет. Стільки, скільки ви вважаєте за потрібне. Почуття провини в сторону, навіть якщо час перевищує 4 години. Зате потім максимально будьте поряд, обіймайтеся, робіть массаж тощо. Тактильність зарпз важлива.

9. Українці запустили телеграм канал "Павлуша і Ява" з аудіоказками для дітей, що перебувають в укриттях.

Аудіофайли з казками можна скачати та слухати офлайн. https://t.me/pavlushaiyava


Дидактична гра "Упізнай за описом"

Мета: закріпити вміння впізнавати диких тварин за певними ознаками, що притаманні лише цій тварині; спонукати самостійно знаходити і називати ознаки; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення.

Хід гри.
Батьки пропонують дітям по черзі описати знайомих диких тварин. Батьки дітей повинна відгадати цю тварину.

БІДНИЙ ЗАЙЧИК
На землі сніжок лежить,
Зайчик по сніжку біжить.
Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки.
Бо без валянців і шапки.
Вечоріє, вже до хати
Кличе всіх зайчиха мати,
Вже стомились лапки-ніжки,
Вушка нахилились трішки.
— Проходь, зайчику, зігрійся у нас!


Пальчикова гімнастика
Їде білка своїм возом.
Каже: — Я підвести можу
Лисичку-сестричку,
Горобчика, синичку,
Ведмедя товстоп’ятого,
Ще й зайчика вухатого.


Розповідь «Як звірі до зими готуються»

Звірі, які живуть у лісі, також приготувалися.
- Які звірі живуть у лісі? (Зайці, лисиці, вовки, ведмеді, їжаки) Ходімо до них на гостину, дізнаємося, як вони приготувалися до зими. Ось будиночок білки. Завітаємо до неї.
- Як називають будинок білочки? (Дупло) Білочка мешкає у дуплі. На гілочках перед дуплом висять наколені грибки.
- Хто їх туди повісив? Це білочка збирає гриби та сушить їх. Потім вона їх складає у дупло. Ще білочка збирає горішки, шишки, жолуді. Усе це вона ховає на зиму. Узимку білочці буде що їсти. А ось і білочка! Вона змінилася, стала пухнастою і колір шубки також змінився, вона стала сіренькою.
- Навіщо білочка змінила шубку? Ця шубка тепла. Вона не змерзне взимку, а ще сіра шубка допоможе ховатися від хижаків. Білочка в дуплі стеле мох, суху траву, лаштує собі теплу домівку. Білочка добре підготувалася до зими.

- Ходімо далі. А хто тут у нас? Це ще один зайчик, мабуть, братик нашого знайомого зайчика.
- Зайчики готуються до зими? Ні. Вони не збирають собі їжу на зиму і не утеплюють своє житло. Зайчик може вирити невеличку нору, а може і в снігу під кущем заховатися.
- А чи змінилася його шубка? Стала білою. Так, вона набула іншого кольору. Зайчик улітку був сірий, а взимку — білий. Шубка стала пухнастою.
- Навіщо зайчик так змінив шубку? Так йому буде тепло і його не буде видно на снігу. Зайчик також добре підготувався.

- Ходімо до вовка та лисиці. Чи вони підготувалися до зими? Так, вони змінили свої шубки. Вони стали у них пухнастими, теплими. Та запаси вони не роблять, як білочка. Лисиця та вовк полюють і влітку, і взимку.

- Ходімо далі до ведмедя, дізнаємося, як він підготувався до зими. Ведмідь облаштував собі великий барліг. У ньому він буде спати всю зиму. А перед цим ведмідь багато їсть, щоб стати товстим і пережити зиму. Ведмідь уже ліг спати.


Гра ­пантоміма «Упізнай тваринку» (імітація рухів).

Батьки читають загадки про тварин, а діти повинні показати відгадки за допомогою рухів.


Читання казки «Двоє жадібних ведмежат»

Запитання за змістом казки:
- Хто головні персонажі казки?
- Що трапилося з ведмежатами?
- Чому вони не змогли самі поділити сир?
- Як усе вирішила лисичка?
- Яка була лисичка?


Дидактична гра «Хто де живе і що їсть»

Мета: закріпити і розширити знання про спосіб живлення, особливості зовнішнього вигляду, пристосування до умов життя диких тварин; розвивати мислення, увагу; виховувати бажання піклуватися про тварин.

Матеріали: ілюстрації із зображеннями тварин, кружечки для оцінювання відповідей.

Хід гри.
Батьки пропонують розглянути ілюстрації і скласти розповідь за планом або схемою:
— Хто це?
— Зовнішній вигляд.
— Де живе?
— Чим живиться?
— Особливості поведінки.

Кiлькiсть переглядiв: 81