Тема тижня: "Книжку розгортаємо, казку починаємо"
(19.12.2022 - 23.12.2022)


Освітні завдання: закріпити знання дітей про будову книги, вчити дітей розглядати різноманітні книги (дитячі книги, книжки- розкладники, дитячі журнали), звертати увагу на оформлення обкладинки книги (вказується прізвище, іноді є портрет автора казки, оповідання або вірша, назва книжки, ілюстрація, що відповідає сюжету твору) Спонукати до шанобливого ставлення до книги.
Удосконалювати знання дітей про правила користування книгою, про те, які частини має книга, про назви професій людей, що беруть участь у процесі виготовлення книжок; прищеплювати любов до книги за допомогою загадок, прислів’їв; виховувати дбайливе ставлення та бажання ремонтувати зіпсовані книги. Виховувати інтерес та дбайливе ставлення до книги (обережно гортати сторінки, класти на стіл, на книжкову полицю).

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика https://youtu.be/DumT3_8JvxY
Ранкова зустріч "Привітання зі святом" https://youtu.be/K7uIuOOX2Rw
Предметний світ "Книга - скарбниця мудрості". Малювання "Обкладинка для книг" https://youtu.be/N55e8J7Lze4
Хвилинка допомоги матусі
Інтерактивна гра "З якої казки герої" https://learningapps.org/watch?v=ppaam08bj22
Робота з батьками "Ідеї ігор у темряві" Додаток
ВІВТОРОК
Ранкова гімнастика https://youtu.be/8r74niIO2l8
Ранкова зустріч "З чого виготовляють книги" https://youtu.be/AxncKHxf0KI
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Конструювання "Магічний квадрат"https://youtu.be/fZoab1ytBGs
Музичне заняття "Я люблю Миколая" https://youtu.be/SNrJRw_y2r4
Інтерактивна гра "Назви казку" https://learningapps.org/watch?v=p51sbc70t22
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками. Серія "Знаходильні розмальовки" https://youtu.be/6lNHxI7riPQ
СЕРЕДА
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/DumT3_8JvxY
Ранкова зустріч "Вчимося любити книгу та навчатися по книзі"https://drive.google.com/file/d/1Cidn9zLkg5dmZxC6tFJ7XY17L4cHKnb1/view?usp=drive_web&authuser=0
Заняття з природи "Зима" https://youtu.be/oZLUH0smN9s
Комунікативний розвиток "Книга - наш друг" https://youtu.be/ZZhlqjpKytY
Інтерактивна гра "Назви казку" https://wordwall.net/uk/resource/38719349
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками Додаток
ЧЕТВЕР
Руханка-танок "Миколай"https://youtu.be/8r74niIO2l8
Ранкова зустріч. Оповідання "Любіть книгу"https://youtu.be/ICyLekCeFU0
Літературна скринька "Знайомство з бібліотекою"https://youtu.be/azAjWSLRn1I
Музичне заняття
Хвилинка допомоги дідусю
Вибір книг в бібліотеці https://youtu.be/quyl6sHmgbA
Робота з батьками "7 кращих бібліотек в світі" https://youtu.be/MCVvThM3kfM
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика https://youtu.be/DumT3_8JvxY
Ранкова зустріч "Як створюють книжки"https://youtu.be/bO2S71RUtYw
Дидактична гра "З якої казки"https://youtu.be/Z8n6ekPN6uE
Заняття з ліплення "Прикрасимо рукавичку" https://youtu.be/3HGWuFwy8wk
Фізична культура https://youtu.be/ggnTpn8wiZM
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Ляльковий театр "Казочка про Лінь" https://youtu.be/8LsqgOeeJAE
Інтерактивна вікторина "Вгадай казку" https://wordwall.net/uk/resource/38720344
Робота з батьками "Книга в родинному колі" https://youtu.be/9ZzU-Czp0iY

Додаткові матеріали до теми


ПОНЕДІЛОК (Додаток)

Аудіальні ігри та ігри зі словами:

  • Співати хором
  • Грати на музичних інструментах
  • Грати на уявних музичних інструментах
  • «Тарабарська мова». Говорити один з одним вигаданою мовою, вгадувати сказане
  • Промовляти скоромовки
  • «Alias». Вгадувати слово за описом
  • Вигадувати історії на задану тему
  • «Голоси тварин». Хтось видає звук — інші вгадують
  • Літери. Наступний гравець називає слово на останню літеру слова попереднього гравця. Або називати слова на одну літеру
  • Хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів «на жаль», а наступний гравець — «на щастя»
  • «Спотворений телефон». Пошепки передавати слово один одному, і дізнатись, що почув останній гравець
  • По-черзі, по одному реченню від кожного складаємо казку
  • Говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, «чайник» — «кинйач», «стіна» — «анітс»
  • Розказати про загадане слово, не називаючи його: «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»
  • Загадати предмет, який інші мають відгадати по відповідям лише «так» чи «ні»
  • Назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму
  • Шукаємо схожість. Назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі
  • Вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «пришелепкувате» й нереальне продовження
  • Асоціації. Один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію до цього слова
  • «Це слово вміє…»
  • Вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою іншопланетян

ЧЕТВЕР (Додаток)


Під час повітряних тривог, коли чутно вибухи, дуже важливо підтримати дитину, аби уникнути психологічної травми.

Просимо вас:

1) залишатися в укритті;

2) майте під рукою воду, печиво чи якусь їжу, щось тепле, якщо буде треба зігріти дитину, повербанк (якщо є);

3) спробуйте заспокоїтися самі. Для цього можна виконати декілька дихальних вправ (дихальні вправи для дорослих доступні на каналі "Подбай про себе (https://t.me/PodbayProSebe)»;

4) не читайте, будь ласка, новини в голос, пам‘ятайте - діти сприймають інформацію від дорослих ще і на емоційному рівні;

5) виконайте вправи з дитиною на заспокоєння. Почніть з дихальних вправ. Також допоможуть рухливі вправи (можна разом з дитиною пострибати, помахати руками та ногами, ніби стряхнути з себе воду, виконайте вправу кулак - долоня - стіл

6) відповідайте на питання дитини спокійно, якщо вона дозволяє - обійміть її.

Хід заняття «Бережи книгу»

I. Організаційний момент

Психогімнастика

Діти виконують танцювальні рухи під музику із мультфільму «Маша і Ведмідь».

II. Основна частина

Батьки вмикають аудіозапис

Маші із мультфільму «Маша і Ведмідь».

Маша розповідає, що в неї порвалася цікава книга і вона не знає, що тепер робити.

— Діти, треба Маші допомогти!

— А чи знаєте ви, як потрібно користуватися книгами?

— Чому не можна малювати в книжках?

— А якщо книга не дуже нова і порвалася, що слід зробити?

— А навіщо нам потрібні книги?

— А де можна придбати книжку? (У книжковому магазині.)

— А ви були в книжковому магазині?

— Пригадайте, що ви там бачили.

— Які книги ви там бачили?

— Навіщо так багато книжок? (Відповіді дітей.)

— Пригадаймо ваші улюблені книги.

До дітей звертається Книга.

Книга Я

— книжка! Я— товариш твій

Й малювати в мені не смій,

Мій гарний вид приємний вам,

Тож бережи мене від плям,

Не загортай мої листи,

Закладинку чи маєш ти?

Не забувай мене в садку

— Аж раптом дощ зірветься на біду!

Мене в папір ти загорни,

Де взяв, туди і поверни. (Світлана Барко)

- Шановна книго, наші діти дуже чемно поводяться з тобою, бо вони знають правила поводження з книгою.

Правила поводження з книгою

1) Книжку слід читати, сидячи за столом.

2) Брати книгу слід чистити руками.

3) Перегортають книгу за верхній кут сторінки.

4) Не можна вкладати в середину олівці, ручки та інші речі, які можуть зіпсувати книгу.

5) Для того щоб швидко знайти потрібну сторінку, користуйся закладинкою.

6) Не читай книгу, коли їси.

7) Не роби записів, не підкреслюй слова, не малюй на сторінках.

8) Не перегинай книгу під час читання, від цього випадають сторінки.

К н и г а. Молодці, діти, знаєте, як слід зі мною поводитись.

- Діти, як ви гадаєте, чи можна не читаючи здогадатися, про що книга? (Звісно можна. Тому що кожна книга має обкладинку, і за малюнком на ній можна зрозуміти, про що йдеться в книзі.)

— Хто створює малюнки на обкладинці та на сторінках книги? (Художник.)

Батьки пропонують пограти у гру.

Дидактична гра «Назви книгу за обкладинкою!»

Правила гри. Діти розглядають малюнки на обкладинках і називають книги. («Ріпка», «Колобок», «Маша і ведмідь», «Пан Коцький», «Двоє жадібних ведмежат» тощо.)

— Які прислів’я про книгу ви знаєте?

Орієнтовні відповіді

1. Одна книга багатьох розуму навчить.

2. Книга вчить, як на світі жить.

3. Хто багато читає, той багато знає.

— Люди яких професій беруть участь у виготовленні книжок

Розповідь батьків про процес створення книги

Фізкультхвилинка

— Зрозуміло, що кожна дитина хоче читати книжку цікаву, яскраву, новеньку, охайну. Мабуть, жоден з вас не бажає брати до рук брудну, з пом’ятими, порваними та обписаними олівцями сторінками книжку. Тому як слід з книгами поводитися? (Відповіді дітей.)

Дидактична гра «Так чи ні?»

Правила гри. Батьки ставлять дітям запитання, на які вони повинні відповісти «Так!» або «Ні!».

Варіанти для гри

— Чи потрібно любити книги?

— Чи можна бруднити книги?

— Чи можна розглядати малюнки в книгах?

— Чи можна рвати сторінки?

— Чи можна підклеювати та ремонтувати книги?

— Чи потрібно ставити книжки на поличках?

— Чи можна обмальовувати книги?

— Чи потрібно книги берегти?

— Діти, а як ви гадаєте, що слід робити, якщо книга порвалася? Діти пропонують Маші підклеїти її книгу.

— А зараз ми підготуємо все необхідне для «лікування» книг і відкриємо «Книжкову лікарню».

III. Підсумок

Кiлькiсть переглядiв: 58