Тема тижня: "Транспорт" (28.11.22 - 02.12.22)
Освітні завдання: розширити знання дітей про наземний транспорт, розпізнавати за призначенням (пасажирський, вантажний, спеціальний транспорт), закріплювати правила поводження в пасажирському транспорті; розповісти про спеціальний транспорт, розвивати кмітливість, спостережливість, увагу; виховувати повагу до працівників транспорту, інтерес до довкілля, обережність та бажання дотримувати правил дорожнього руху
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика "Спритні малюки" | https://youtu.be/7dcINiNUG98 |
Ранкова зустріч "Пасажирський транспорт" | https://youtu.be/Yz1zwwe1ScA |
Предметний світ "Пасажирський транспорт" | https://youtu.be/VTajy-e2GWo |
Образотворча майстерність (малювання) "Автобус" | https://youtu.be/zs0kyjh3VXo |
Хвилинка допомоги матусі | |
Інтерактивна гра - граємо разом з матусею "Грамадський транспорт та парвила поведінки в ньому" | https://learningapps.org/view27202029 |
Робота з батьками "Безпека дітей на дорозі" | https://youtu.be/xTy5qsG8BQY |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Автобус" | https://youtu.be/ojV3pjVl-xw |
Ранкова зустріч "Вантажний транспорт" | https://youtu.be/YJWNKO6_DXI |
Хвилинка допомоги татові | |
Сенсорно-пізнавальний розвиток. Конструювання з геометричних фігур "Вантажівка" | https://youtu.be/j2Ad2gEf_Q8 |
Музичне заняття | https://youtu.be/2QWj5vJI3bc |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками "Діти та вулиця" | https://youtu.be/SVoHsNDWdpI |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика "Спритні малюки | https://youtu.be/7dcINiNUG98 |
Ранкова зустріч "Спеціальний транспорт" | https://youtu.be/jgcV1M07WdE |
Природній світ "Таємниці повітря" | https://youtu.be/5VMcvdMMnzs |
Розвиток мовлення "Транспорт" | https://youtu.be/mbGliBomRcc |
Інтерактивна гра "Транспорт" | https://wordwall.net/uk/resource/34069839 |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Правила пішохода" | https://youtu.be/Y5B1Y934Mjk |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Автобус" | https://youtu.be/ojV3pjVl-xw |
Ранкова зустріч "Професія водія" | https://youtu.be/u31kztbdqf0 |
Літературна скринька. Вивчення вірша К. Перелісної "В автобусі" | https://drive.google.com/file/d/10_8SSAKegU7UvhmYvDYGeqrK8PI_ChXL/view?usp=sharing |
Музичне заняття | https://youtu.be/0R0QquGGHG8 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Інтерактивна гра "Відгадай чий звук?" | https://learningapps.org/view10806155 |
Робота з батьками "Увага! Діти на дорозі!"" | https://youtu.be/yPtaFAsYH7M |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика "Спритні малюки" | https://youtu.be/7dcINiNUG98 |
Ранкова зустріч "Узагальнення" | https://youtu.be/xC2SNqCkAVM |
Образотворча діяльність (аплікація) "Автобус" | https://drive.google.com/file/d/117kThnfuvHqp6r7N28_Xnh-MamvxqOxg/view?usp=sharing |
Фізична культура | https://youtu.be/A9rOIqpjGs4 |
Інтерактивна гра "Який транспорт" | https://learningapps.org/view26694119 |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці | |
Робота з батьками "Правила дорожнього руху для дорослих і дітей" | https://youtu.be/bmQI4yuWiJ0 |
Додаткові матеріали до теми
Дидактична гра «Що треба для поїздки»
Мета: поглиблювати знання дітей про дії та обов’язки водія (старанно доглядати машину, уміло нею керувати, сумлінно виконувати правила дорожнього руху, вміти перевозити пасажирів і вантаж).
Хід гри.
Дітям пропонується згадати, що їм потрібно для поїздки. Можна показати ці предмети і запитати, для чого вони потрібні. Потім діти діляться на підгрупи: водії, пасажири і вантажники.
Дидактична гра «Що він возить?»
Мета: закріпити види транспорту та їх призначення.
Батьки пропонують дітям визначити призначення різних видів транспорту.
— Автобус возить — …
— Молоковоз — …
— Швидка медична допомога — …
— Пожежна машина — …
— Трамвай — …
— Маршрутний автобус — … і т. д.
Загадки
Є у мого татка на колесах хатка,
Возить хатка невеличка
Нас на дачу і до річки.
Загадаю, діти, вам:
всю роботу робить сам
- Розвантажує вантаж,
ночувати йде в гараж. (Автомобіль)
Залізний кінь фарбований і гумою підкований. (Автомобіль)
Художнє слово.
На велосипеді їхав котик Федір.
Поряд песик біг Дружок,
«Дзень-дзелень», - дзвенів дзвінок,
Обережно, пішоходе, по доріжці їде кіт.
М. Дружиніна
Творча гра «Хто чим керує?»
Мета: закріпити знання про види транспорту та людей, які ним керують; розвивати уважність; виховувати повагу до людей різних професій.
Хід гри.
Батьки пропонують дітям вибрати картинку або іграшку-транспорт та назвати: що це за транспорт та хто ним керує.
— Це літак, ним керує пілот.
— Це автомобіль, ним керує водій.
— Це потяг, ним керує машиніст… і т. д.
Бесіда «Легкові та вантажні автомобілі».
Мета: Розширити поняття «вантажні автомобілі перевозять різноманітні вантажі, а легкові – людей, уточнити назви частин автомобілів, їх колір, форму.
Дидактична гра «Добери вантаж до автомобіля» (іграшки або картинки, що зображають автомобілі різного призначення, і вантажі до них).
Мета: учити бачити відмінності між різними видами транспорту, вміння гарно висловлюватися.
Дидактична гра «Який транспорт необхідний»
Мета: закріпити уявлення про види транспорту, його зовнішній вигляд, призначення та особливості пересування; розвивати кмітливість, спостережливість; виховувати повагу до працівників транспорту.
Хід гри.
Перед дітьми предметні картинки із зображеннями різних вантажів та різних видів транспорту. Батьки пропонують вибрати певний вантаж і вид транспорту для його перевезення та пояснити свій вибір.
Загадки про транспорт.
• Не гуде, не летить, Жук по вулиці біжить, Оченята у жука — Два блискучих вогника. (Автомобіль) • Він по рейках роз’їжджає, Пасажирів він чекає, Поспішай і не зівай, Щоб устигнуть на... (трамвай). | • Що за диво, диво-дивне: На колесах цей будинок, Гумове взуття на нім, А харчі його — бензин. А всередині — малята, І дорослих там багато. (Автобус) |
Моделювання ігрової ситуації «Ми їдемо в автобусі»
Мета: формувати правила поведінки у громадському транспорті; розвивати логічне мислення, увагу.
Розставити стільчики так, щоб утворився імпровізований автобус, і запропонувати дітям вирушити у подорож. Діти обирають собі певну роль — водія, пасажира, кондуктора, контролера
- Якщо ти водій, розкажи про свої дії.
- Якщо ти кондуктор, що тобі необхідно зробити?
- Що ти повинен зробити у ролі контролера?
- Як пасажири повинні поводитися в автобусі?
Батьки створюють різні ситуації під час подорожі в автобусі і разом із дітьми обговорює правила культурної поведінки у транспорті.
Ситуації: до салону автобуса увійшла старенька бабуся, жінка з маленькою дитинкою на руках, старенький дідусь з ціпком і т. д.
Гра «Машини — наші помічники»
Мета: розширити та систематизувати знання дітей про машини спеціального призначення.
Хід гри.
Розглядання ілюстрацій машин спеціального призначення: сміттєвоз, молоковоз, бензовоз, пожежна машина, швидка допомога. Батьки пропонують дітям розповісти, для чого ці машини потрібні. Діти висловлюють свої думки на тему: «Що станеться, якщо зникне пожежна машина (швидка допомога, сміттєвоз і т. д.)».