Тиждень безпеки (24.10.22 - 28.10.22)
Освітні завдання:
учити дітей обачно поводитися в побуті, користуватися предметами побуту (ріжучими, колючими предметами, мийними засобами, лікарськими препаратами); обирати безпечне місце для ігор (подалі від відчинених вікон та балконів); формувати навички спілкування з незнайомими людьми за відсутності дорослих, якщо стороння людина намагається проникнути в житло; удосконалювати знання, вміння та навички, переконання, потрібні кожній людині для збереження життя та здоров’я; запам’ятати номери телефонів екстрених служб «102» і «103»; сприяти формуванню впевненості у поведінці, обачності, уважності та пильності.
Додаткові матеріали до теми
Спостереження за вітром
Мета: систематизувати знання про властивості вітру, його небезпеку під час пожежі; розвивати вміння визначати стан вітру; розвивати спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до свого життя.
Запитання:
Чи є на дворі вітер?
Який він?
Чи може вітер загасити пожежу?
Чому?
Дидактична гра «Добре — погано»,
Мета: вправляти в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку; розвивати дружні стосунки, бажання допомагати.
Хід гри.
Вихователь пропонує дітям по черзі взяти картинку, оцінити вчинок, зображений на малюнку, та описати його. Картинки із зображенням гарних вчинків діти складають у червону скриньку, а з поганими — в сіру.
Бесіда: Ознайомлення з інвентарем у протипожежному куточку ДНЗ.(Дати уявлення про протипожежний куточок ДНЗ, його призначення; ознайомлювати з предметами, що містяться в ньому; розширювати уявлення про прийоми гасіння пожежі.
Дослідницька діяльність зі свічкою «Припинення горіння без доступу повітря»
Мета: вживання запобіжних заходів: підтвердження теоретичних знань про тушіння вогню.
Вогонь може бути корисним і небезпечним.
Вогонь може бути шкідливим.
Він може зігріти обід,
І розтоплює лід
А може і ліс спалити,
Майно і будинок –
Усе спопелити.
Та ось тільки малі діти.
Не повинні з ним дружити,
Будеш з ним необережний,
- Може трапитись пожежа!
Гра: «Закінчи риму».
Якщо в сім’ї маленькі діти
І вміють сірники палити,
То пустощі з вогнем завжди
Привести можуть….. до біди
Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувати з вогнем….. не можна!
Художнє слово
Як моргає світлофор
зелененьким оком,
мчи, неначе метеор,
ти стомильним кроком.
А якщо червоне враз
Спалахнуло світло,
зупинися, щоб в цей час
лихо не розквітло.
"Будь уважним, не пустуй! -
жовте світло мовить.
- На дорозі той герой,
хто ворон не ловить!"
Ранкова бесіда «Небезпечна кімната»
Мета: дати поняття про функціональне призначення небезпечних предметів (ґудзики, намистинки, голка, ножиці), що за невмілого користування можуть зашкодити здоров’ю; виховувати обережність, слухняність)
НЕМАЄ НІКОГО ВДОМА А. Костецький
Ур-р-ра! Немає нікого вдома. Тепер, що хочеш — Те й роби! Не заважаєш ти нікому, Ніхто не заважає тобі.
«Ввімкну спочатку Телевізор, — подумав я,
— Та буду зблизька Дивитися
І як захочу — Дивитись буду Хоч до ночі!»
Ввімкнув. Та вже за три хвилини екран поплив перед очима... Тоді до ванної сходив. І напустив туди води, щоб капця тата запускати. Та передумав. Нецікаво... Я клав на стіл обидва лікті. Я в кухні на підлогу влігся. На дверях покатався навіть! Та все покинув. Нецікаво... Я навіть можу в шафі тата яку завгодно книгу взяти і з нею в татовому кріслі сидіти, підібгавши ноги... Але мені, немов навмисне, чомусь не хочеться нічого.
Бесіда «Свої-чужі»
Мета: закріпити уявлення дітей про те, хто є чужі і свої люди, вчити поводитися з ними.
Повторення правил:
1. Не відчиняй двері незнайомим людям.
2. Не кажи нікому, що ти вдома сам.
3. Відчиняє двері хтось чужий - швидше клич на допомогу.
4. Ніколи не приводь у свій дім незнайомих дітей.
5. Не розповідай, що в домі є цінні речі і гроші.
6. Запам'ятай необхідні номери телефонів і свою адресу.
7. Ніколи не чіпай те, що може стріляти або вибухати.
8. Виходячи з дому закрий вікна, балконні двері, виключи воду, газ, світло.
9. Ніколи не залишай записку на дверях, а також під килимком.
10. Не заходь в ліфт або під'їзд разом з незнайомими тобі людьми.
Моделювання ситуацій: «Сам удома»
Мета: знайомство з іграми , в які можна грати без дорослих, обігрування ситуації стукоту у двері.