Тема тижня: "Рослинний світ" (14.11.22 - 18.11.22)
Освітні завдання: закріплювати знання дітей про життя рослин; уміння впізнавати й називати 3–4 дерева ( береза, дуб, каштан, горобина); повторити правила поведінки в природному оточенні; дати знання про листопад - захисне пристосування дерев і кущів;закладати основи екологічної культури; удосконалювати вміння розпізнавати дерева за плодами, листям, корою; розвивати уважність, спостережливість; виховувати естетичні по[1]чуття від краси природи восени
Додаткові матеріали до теми
Читання казки «Про березовий листок».
«Жив собі у лісі березовий листок. У нього було багато братів-листків, які росли на березі. Вони шуміли, гойдалися, слухали спів птахів і дзвінке дзюрчання струмочка, розмовляли з листками на інших деревах, що стояли в лісі. Уявіть, як листки розмовляли один з одним. (Ш-ш-ш-ш.) Одного разу березовий листок подивився навкруги і побачив, як усе навколо заблищало золотом! Дмухнув вітерець і листочки один за одним, кружляючи, впали на землю. Березовий листок теж впав на землю, подивився вгору та… дуже засмутився: «Берізка залишилася стояти сумна і зовсім без листя».
Запитання за змістом казки:
- Де жив березовий листочок?
- Що робили березові листочки?
- Що одного разу побачив березовий листочок?
- Що з листочками сталося?
- Чому берізка стала сумна?
Гра-імітація «Дерева і кущі».
Діти імітують рухи берізки під час дощу, сильного вітру. Дати дітям уявлення, що дерева і кущі живі, як і люди, вони дихають і ростуть. Їх потрібно берегти й охороняти, не ламати гілочки, не псувати кору.
Читання вірша К. Перелісної "Осінь"
Листячко дубове, Листячко кленове Жовкне і спадає Тихо із гілок. | Вітер позіхає, В купу їх згортає Попід білу хату Та на моріжок. |
Спостереження за опаданням листя
Мета: збагачувати уявлення дітей про стан рослин восени — опадання листя; продовжувати вчити помічати красу осінньої природи та милуватися нею.
Батьки пропонують дітям розглянути подвір’я власної будівлі: дерева, кущі, квіти, травичку та інше, помилуватися гарними барвами осені.
Запитання:
- Діти, яка пора року зараз?
- Як змінює осінь дерева та кущі?
- Куди падає листя з дерев?
Можна пригадати уривок з вірша К. Перелісної «Осінь».
Діти вибирають з опалого листя листочки берези та клена, порівнюють їх. Якого вони розміру, форми? Який з них більший за розміром?
Бесіда «Для чого люди саджають дерева та кущі»
Мета: поглибити знання дітей про користь дерев для людей та всього живого; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю.
Запитання:
- Які дерева ростуть на нашому майданчику?
- Якого кольору в них листя?
- Чим подобаються вам ці дерева?
- Чи приємно вам знаходитися під деревом або біля куща?
Дидактична гра «Назви частини дерева»
Мета: закріплювати назви частин дерева (коріння, стовбур, гілля, листя); виховувати любов до природи.
Хід гри.
Батьки показують дерево (його схематичне зображення), а діти називають його частини (коріння, стовбур, гілля, листя). Якщо діти вагаються, батьки допомагають навідними запитаннями.