Тема тижня: "Посуд. Страви" (09.01.2023 - 13.01.2023)
Освітні завдання: дати дітям елементарні знання про українські страви; учити дітей розрізняти та правильно називати предмети посуду, його призначення; ознайомити з правилами поведінки за столом; учити використовувати в мовленні узагальнювальний іменник посуд; розвивати елементарні навички сервірування столу, окомір, увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати бажання виконувати прості трудові доручення щодо сервірування столу.
Зміст діяльності | Примітки |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастика з сніговиком Олофом | https://youtu.be/Lggka3NCqK8 |
Ранкова зустріч "Посуд" | https://youtu.be/TqEI44mkWCo |
Дітям про українські страви | https://youtu.be/vyuagkSG2RI |
Предметний світ "Українські національні страви" | https://drive.google.com/file/d/1S2ohf8ynGiGXd4ZiCJrc6M5ACthsp7Kq/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Художньо – продуктивне образотворення (малювання) «Бабусин посуд» | https://youtu.be/xvneCQUn0dU |
Музична хвилинка «Мишенятко рятівник з Планети Миття посуду" | https://youtu.be/ycVsY69Ug_k |
Гра «З чого мама варить борщ» | https://youtu.be/VGXx8f120zg |
Хвилинка допомоги матусі. Сервируємо стіл до обіду | |
Робота з батьками. Разом з мамою на кухні (цікаві ігри з крупою) | https://youtu.be/sRqoDZoemFA |
ВІВТОРОК | |
Руханка "Мороз ух-ух" | https://youtu.be/ZoGvWbMFgRA?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl |
Ранкова зустріч "Розвиваючий мультфільм «Посуд» | https://youtu.be/Gy1BsztC2BQ |
Сенсорно-пізнавальний розвиток «Біля річки» | https://youtu.be/SM2Mo5dQ4cI |
Музика | https://youtu.be/VKBru_M7hz4 |
Інтерактивна гра «Продукти харчування: наші друзі та вороги» | https://learningapps.org/view21855279 |
Хвилинка допомоги татові | |
Робота з батьками. Поради батькам "Як допомогти дитині під час збройної агресії" | https://youtu.be/iKq64JtmV5Y |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастика | https://youtu.be/Lggka3NCqK8 |
Ранкова зустріч "Кухня. Посуд й начиння". | https://youtu.be/Q7VXxcxjNuM |
Природний світ «Ознаки зими. Мнемотехніка» | https://youtu.be/SVdE_6hVlhg |
Заняття з мовлення «Посуд» | https://youtu.be/f55MF-sXr30 |
Музична хвилинка "Кошик бабусі" | https://youtu.be/cmetMYuM3ZY |
Інтерактивна гра «Український посуд» | https://learningapps.org/view27555535 |
Хвилинка допомоги бабусі | |
Робота з батьками "Як одягати людей взимку" | https://youtu.be/si8UXX-mLv4 |
ЧЕТВЕР | |
Руханка "Мороз ух-ух" | https://youtu.be/ZoGvWbMFgRA?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl |
Ранкова зустріч "Шкідлива і корисна їжа" | https://youtu.be/yDoVLErFIgA |
Літературне образотворення «Двоє жадібних ведмежат» слухання угорської народної казки | https://youtu.be/eHbODHDP93k |
Музичне заняття "Зимовий танок. Підемо у двіргуляти" - слова Ж Калюжної, музика Л.Миргородської | https://youtu.be/SRC3yswmp8k |
Нейроігри | https://youtu.be/kZPwYXaMTS0 |
Хвилинка допомоги дідусю | |
Гра «Куховарочка» | https://learningapps.org/view3714278 |
Робота з батьками "Чому батьки кричать на дітей" | Додаток |
П'ЯТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастика з сніговиком Олофом | https://youtu.be/Lggka3NCqK8 |
Ранкова зустріч "Правила поведінки за столом" | https://drive.google.com/file/d/1TQGXzSEqdKu28XW368uexno7DdoKffXs/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Заняття Ліплення «Вареники» | https://drive.google.com/file/d/16n-zkez6klvkm8xu7dVZehywDd7bc1sY/view?usp=drive_web&authuser=0 |
Фізкультура «В гості до Зими» | https://youtu.be/rlA8CnNPLkE |
Хвилинка допомоги братику чи сестричці. | |
Інтерактивна гра «Маленький мамин помічник» | https://learningapps.org/watch?v=p98auehi222 |
Знайомство з національними українськими стравами | https://youtu.be/DJzyQz_Rvvw |
Робота з батьками "6 способів зняти напруження" | Додаток |
Додаткові матеріал до теми
Дидактична гра «Яке меню ти обереш на обід?»
Правила гри. Діти повинні обирають страви, корисні для здоров’я, пояснюючи свій вибір. Батьки записують їхні відповіді на диктофон.
— Діти, ми знаємо багато народних прислів’їв і приказок про здоров’я людини та їжу. Пригадаймо їх та поміркуємо, чому так люди говорили.
Очікувані відповіді
1. Здоров’я за гроші не купиш.
2. Без їжі і віл не потягне.
3. Сіль, хліб, вода — козацька їда.
4. Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити.
5. Солодко їсться, та погано спиться
Розповідь-бесіда «Про продукти харчування»
- Щоб познайомитися з продуктами харчування, нам не доведеться йти далеко: для цього ми просто уявимо, що відкрили дверцята холодильника.
Холодильник похвалився,
Що на дім перетворився:
В нім смачна і свіжа проживає їжа. (Батьки показують дітям плакат, на якому зображені різні види продуктів харчування.)
Як ви гадаєте, діти, скільки в світі є харчових продуктів? (Дуже багато.)
Справді, їх, мабуть, безліч. Одні з харчових продуктів можна їсти самі по собі, інші використовують для приготування страв. Але всі продукти умовно поділяють на кілька видів. Ці види окремо розкладені на поличках нашого холодильника. Мабуть, найкорисніші з продуктів — це овочі й фрукти. Ось вони, на нижніх поличках.
Овочі й фрукти багаті вітамінами, тому їх треба обов’язково вживати щодня. Корисні також соки зі свіжих фруктів. Розкажіть, які овочі треба вживати дітям. Які фрукти слід їсти вам? Чому? (Діти дають відповіді й пояснення, спираючись на малюнок.)
- Поглянемо в наш холодильник трохи вище. Тут у нас такі молочні продукти — молоко та сир, сметана й кефір, йогурти і ряжанки. Молочні продукти також корисні для всіх, особливо для малят — вони сприяють росту й міцності кісточок, додають наснаги й здоров’я. Чим корисні молочні продукти? Які молочні продукти треба їсти діткам? (Відповіді.)
Ще один вид харчових продуктів — м’ясні та рибні: м’ясо і риба, консерви з них, риба солона й копчена, сосиски й ковбаси — ось що ми відносимо до м’ясних і рибних продуктів. Такі продукти також мають бути в дитячому раціоні. Але солоні, копчені і надто жирні вироби з м’яса та риби дітям краще не вживати, та й для дорослих вони не дуже корисні. Краще, якщо ви споживатимете жири, смакуючи вершкове масло та олію — оливкову або соняшникову.
А останній вид продуктів, — це борошно й вироби з нього, а ще— крупи. Які борошняні вироби ви знаєте?
З яких круп ви їсте каші? (Дорослі допомагають малюкам відповісти на запитання.)
Логічна гра «Продуктовий магазин»
Батьки пропонують дітям ігрову ситуацію: ляльки принесли з продуктового магазину різні покупки, а в яких відділах їх купили, забули. Дітям пропонується з’ясувати це, визначивши вид продуктів харчування, зображених на картках. Коробку з картками дорослий ставить перед малятами. Діти по черзі підходять до коробки, кожен малюк виймає звідти одну картку, розглядає її сам і показує решті групи. Діти уточнюють назву відповідного харчового продукту, потім визначають його вид і таким чином відділ, у якому куплено даний продукт.
Наприклад:
- Який це продукт? (Сосиски.) Сосиски — це продукт який? (М’ясний.) У якому відділі магазину купили сосиски? (У м’ясному.)
- Що це за продукт? (Батон.) Батон — про виріб який? (Борошняний, хлібний.) Де він продається? (У хлібному відділі.)
- Що це? (Сир.) Сир — продукт який? (Молочний.) Де купили сир? (У молочному відділі.)
Гра-практикум «Сервіруємо столи»
- Щоб організувати правильне харчування, треба не тільки придбати необхідні продукти й приготувати з них корисні страви, слід іще підготувати стіл до обіду, поставити на нього потрібний посуд, столові прибори, тобто виконати сервіровку столу. Дорослий пропонує дітям накрити стіл для іграшок. Малята дістають іграшковий посуд і виконують сервіровку, користуючись зразком та поясненнями вихователя: тарілки мають стояти скраю столу, але не надто близько до краю, щоб вони не впали; ложку треба покласти біля кожної тарілки праворуч, а виделку — ліворуч; у центр столу можна поставити супницю з черпаком, хлібницю, салатницю для салату тощо. По ходу виконання практичного завдання малята можуть коментувати його.
Дидактична гра «Посуд і страви»
Батьки розставляють перед дітьми в ряд предмети іграшкового посуду, які згадуватимуться впродовж гри. Виконуючи ігрове завдання, діти називають і показують предмети посуду до заданих педагогом страв, а потім наводять приклади інших страв, даючи відповіді на запитання дорослого.
Де, в якому посуді варять суп? (У каструлі.)
Які ще страви можна зварити в каструлі? (Борщ, розсольник, юшку.)
Куди насипають макарони? (У мілку тарілку.)
Які ще страви можна подати в тарілці? (Кашу, рагу, плов.)
Де краще зберігати хліб? (У хлібниці.)
Що можна ще тримати в хлібниці? (Батон, булку, калачі.)
Який посуд допоможе посмажити котлети? (Сковорода.)
Які ще страви готують на сковороді? (Оладки, деруни, млинці.)
У чому подають на стіл овочевий салат? (У салатниці.)
Які ще салати можна подати в салатниці? (Буряковий, капустяний, олів’є.)
Відгадування загадок про українські страви
- У світі, звісно, дуже багато смачних страв, але в кожного народу є своя, національна кухня — ті страви, які є традиційними і віддавна користуються найбільшою популярністю. Дорослий пропонує дітям послухати й відгадати загадки про українські страви
— Усім відомі, корисні й смачні.
Морква, біб і цибулина,
Бурячок і капустина,
Ще й картопля — шусть у горщик,
— Звариться смачненький … (борщик).
Всипали у казана
Кілька пригорщей пшона.
Смажили цибулю з салом —
Теж до страви додавали,
Ось і все. Бери та їж.
Вийшов в нас смачний … (куліш).
Місили-місили, ліпили-ліпили,
А тоді раз — і зварились!
Поклали рясно сметанку і масло,
Хто зуміє відгадати
Тих будемо частувати. (Вареники.)