Тема тижня: "Різдв'яні свята (02.01.2023 - 06.01.2023)


Освітні завдання: поглиблювати та збагачувати уявлення та знання дітей про народні свята і традиції в Україні; розвивати бажання вивчати звичаї та обряди нашого народу, артистичні здібності; створювати веселий, святковий настрій; вправляти в правильній вимові українських слів; формувати інтерес до українських народних пісень, ігор; виховувати любов до національних цінностей, моральних почуттів і етичної свідомості: чуйності, доброти.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика https://youtu.be/Lggka3NCqK8
Ранкова зустріч "Як ми святкували Новий рік" https://youtu.be/7ppqhYMTOr8
Музична хвилинка Пісня «Новий рік»https://youtu.be/_f6XlMoGHeM
Предметний світ «Свята українців взимку» https://drive.google.com/file/d/1QRMFTZc3N-QO8XgHnWzjugr0qloSXdXz/view?usp=drive_web&authuser=0
Інтерактивна гра «Різдво»https://learningapps.org/watch?v=pm372ifyt22
Художньо – продуктивна діяльність (малювання) «Ніч яка місячна. Нетрадиційне малювання з дітьми дошкільного віку» https://youtu.be/L6QwjRqWoBE
Хвилинка допомоги матусі. Складаємо іграшки після гри
Мультфільм «Дітям про Різдво» https://youtu.be/uDnjgLjrOdk
Робота з батьками "10 розвиваючих ігор з фігурками кіндер сюрприз" (1 частина)Додаток
ВІВТОРОК
Руханка «Дзвони різдв’яні лунають» https://youtu.be/qzYQZAM6LLk?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl
Ранкова зустріч "Щедрик, щедрик, щедрівочка" https://youtu.be/BDtNJxEfq8o
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Часові відношення: раніше, пізніше, потім" https://youtu.be/EWISHUFDBxw
Нейропсихологічна гра "Робияк Лорі" (повтори, якщо зможеш) https://youtu.be/nWK56OV5CBQ
Музичне заняття "Тиха ніч" https://youtu.be/H6b7QPotY4o?t=495
Хвилинка допомоги матусі, клопоти на кухні
Інтерактивна гра «Різдв'яні страви»https://learningapps.org/watch?v=pvrftzp1t22
Робота з батьками "10 розвиваючих ігор з фігурками кіндер сюрприз" (2 частина)Додаток
СЕРЕДА
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/Lggka3NCqK8
Ранкова зустріч. Слухання музики «Щедрик» https://youtu.be/s_OkCtp-SJs
Природний світ «Зимонька - зима»https://youtu.be/hXpo47vqVqo
Заняття з мовлення «Непосидько вітерець»https://youtu.be/4yuNGSOvpzg
Хвилинка допомоги татові
Мультик «Різдв’яна історія» https://youtu.be/MEsyws0Gu-E
Робота з батьками. Терапевтична казка "Казка про кошеня, або Чого мені хвилюватися?"Додаток
ЧЕТВЕР
Руханка «Дзвони різдв’яні лунають»
https://youtu.be/qzYQZAM6LLk?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl
Ранкова зустріч «Добрий вечір, люди, в вашій теплій хаті»https://youtu.be/DTScjynGZjQ
Літературна скринька. Вистава «Різдво»https://youtu.be/SXmKHzgu2Lw
Музичне заняття "Дзвони Різдв’яні лунають" https://youtu.be/qzYQZAM6LLk?list=PLp3ubJrw_pahWOxyoL1v0AJg8Bpe85xXl
Гра пазли «Різдво»https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=029c8bb224d5
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "Як екологічно встановлювати правила дітям"https://youtu.be/aLdOUfjHN00
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика https://youtu.be/Lggka3NCqK8
Ранкова зустріч" Дітям про Різдво. Різдв’яна казка" https://drive.google.com/file/d/1QRMFTZc3N-QO8XgHnWzjugr0qloSXdXz/view?usp=sharing
Нейроігри для пальців з олівцями https://youtu.be/bLAMP8BtY2o
Заняття аплікація «Різдв’яний янгол» https://drive.google.com/file/d/1PrHGqrQ0KCvtFDfu2F95YVrUmehKq16J/view?usp=sharing
Фізкультура. Фізкультурна казка "Подорож сніжинок" за методикою М. Єфименкаhttps://youtu.be/gm_c6-KrN4k
Хвилинка допомоги братику чи сестричці.
Мультфільм «Різдв’яна зіронька» https://youtu.be/K46_QCZfDf0
Робота з батьками. Родинний кінозал "Різдвяна казка" за мотивами оповідання "Сльоза" Марка Черемшиниhttps://youtu.be/bDDGr3Bz4aE

Додаткові матеріали до теми


Додаток (фрагмент конспекту занять) М. Пономаренко Свято радості

У зимову світлу днину Народилася дитина. Чиста-чиста, мов сльозина, Божий Син, свята зернина. І донині нам сія Віфліємськая зоря. Ніч Різдвяна світла й чиста, Небо — в зорянім намисті. Щастя й радості багато Нам несе Різдвяне свято. І щоразу воно нове — Свято свят — Різдво Христове!

Запитання до обговорення

- Про яке свято розповів вам вірш?
- Яку радісну подію ми святкуємо в день Різдва?
- Яке небесне світило нам сповіщає про народження маленького Ісуса?
- Із якими почуттями ми зустрічаємо свято Різдва?


Бесіда «Українське Різдво»

Дорослий додає до малюнків ті, що зображують відзначання свята Різдва в родині та обряд колядування.

- Справді, діти, наближається свято Різдва. Саме в цей день народився маленький Ісус Христос. За давніми переказами, сталася ця чарівна подія в бідному хліві — вертепі. Мати Діва Марія народила Ісуса і поклала його не в колисочку, а в ясла — годівницю для худоби. Диво, що сталося, побачили небесні янголята. Щоб сповістити всім радісну звістку про народження Ісуса, на небо зійшла чарівна зірка-провісниця. І всі люди зраділи.

-Як ви гадаєте, чому зраділи люди?

- Розкажіть, що ви знаєте про народження Божественного Немовляти. (Відповіді дітей.)

-Відтоді наш народі багато інших народів світу відзначають свято Різдва. В Україні його святкування починається ще звечора, який називають Святвечором. На Святвечір господині готують традиційні пісні страви, серед яких обов’язково має бути солодка різдвяна каша — кутя. Готують кутю із цільної пшеничної крупи — із маком, медом, горіхами та родзинками. У хату вносять і ставлять сніп пшениці — «дідух» — на щедрий врожай, достаток та добробут у наступному році. На столах запалюють свічки і чекають появи першої зірки на небі. А коли вона зійде — сідають до столу всією родиною.

-Як відзначають Різдво в українських родинах? (Відповіді дітей.)

У цей же час надворі скрізь лунають веселі пісні-колядки. Це діти (а іноді й дорослі) колядують. Вони славлять Ісуса і ходять від хати до хати, щоб привітати господарів з народженням Христа, побажати всім здоров’я і щастя. Часто колядники носять із собою символ Різдва — зірку і вбираються в костюми різних персонажів —янголів, кози тощо.

Колядників на знак подяки та з нагоди свята господарі частують смачними гостинчиками, ласощами.

Розкажіть, що ви знаєте про обряд колядування: хто та як колядує, для чого, кому співають колядки, як люди дякують колядникам?


Дидактична гра «Завершуй думку» Діти додають кінцеві слова в тематичні речення.

Різдво — це радісне і світле … (свято.)

На Різдво ми відзначаємо день народження … (Ісуса Христа.)

Маленький Ісус народився у … (бідному хліві, у вертепі.)

Народила його мама — Діва … (Марія.)

Коли народився Ісус, на небо зійшла … (зірка-провісниця.)

Радісне Різдво відзначають по всьому світу, і звісно ж, … (у нашому краї, в Україні.)

Вечір напередодні Різдва називають … (Святвечором.)

На Святвечір готують пісну … (вечерю.)

Обов’язково варять різдвяну кашу — солодку … (кутю.)

А діти ходять від хати до хати і співають веселих різдвяних пісень—… (колядок)


Різдв’яні загадки.

Їсть на Святвечір кашу дитя,
Каша із медом, пшенична … (кутя).

В час Різдва і хлоп’ята, й дівчатка
Всіх вітають — співають … (колядки).

В ніч різдвяну зви`сока сяє,
«Народився Ісус!» — провіщає,
Осяває і гори, й моря
Промениста небесна … (зоря).


Робота з батьками

3. 01 10 РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР З ФІГУРКАМИ КІНДЕР СЮРПРИЗ

1. "Чого не вистачає?"

Беремо 2-3-5 фігурки, ставимо в ряд і пропонуємо дитині запам'ятати. Потім просимо малюка закрити очі або відвернутися, а самі прибираємо одну іграшку. Просимо дитину відгадати, якої фігурки не вистачає. Гра розвиває увагу і пам'ять.

2. "Що змінилося?"

Знову беремо 3-5 фігурок, ставимо в рядок і просимо дитину запам'ятати. Потім дитина повинна закрити очі, а ми міняємо місцями 2 фігурки. Завдання: що змінилося? Розвиває увагу і пам'ять.

3. "Класифікація"

Пропонуємо малюкові поділити фігурки на групи за будь-якою ознакою: "Тварини. Птахи. Мультяшки. За кольором. За розміром. Машинки." Ознаку задаєте самі. Якщо дитині не зрозуміло завдання, покажіть приклад. Розвиває увагу, мислення.

4. "Знайди скарб"

Беремо кілька фігурок і коробку (тарілку, миску) з сипучим матеріалом (пісок, манка, гречка). Показує дитині фігурки, а потім ховаємо їх у коробці, закопуємо. І пропонуємо знайти, відкопати. По ходу гри цікавиться, чи всі іграшки знайдені? Якої не вистачає? Розвиває увагу, пам'ять, є сенсорним стимулятором.

5. Рольова гра.

Кіндер фігурки підходять і для рольових ігор. Можна побудувати будинок з конструктора і пограти в сім'ю. Або в зоопарк, або розіграти сцену з мультфільму. Можна пограти в магазин, або розіграти казкову історію. Тут необмежене поле діяльності. Рольова гра допомагає освоювати соціальні ролі, розвиває здатність до фантазування.

6. "Що в мішечку?"

Беремо непрозорий мішечок, пакет. І кладемо в нього 2-3 фігурки. Пропонуємо малюкові на дотик визначити які іграшки лежать в мішку. Розвивають мислення, сенсорну стимуляцію і розвиває дрібну моторику.

7. "З якої казки?"

Берете одну фігурку, наприклад лисичку, ведмедика, зайчика і пропонуєте дитині згадати в якій казці (мультику) зустрічається даний персонаж. Якщо граєте з групою дітей, то можна запропонувати змагання, хто більше казок згадає. Розвиває пам'ять, мислення.

8. "Плутанка"

Візьміть 3 непрозорих стаканчика. Під один з них сховайте фігурку. А потім поміняйте стаканчики місцями, щоб заплутати дитини. Примовляючи таємничим голосом: Кручу-верчу заплутати тебе хочу! Запропонуйте вгадати, під яким стаканчиком іграшка. Можна грати на рахунок, після п'яти успішних відгадок, запропонуйте приз. Розвиває увагу.

9. "Хованки"

Візьміть кілька фігурок, покажіть дитині і сховайте в заздалегідь обумовленому просторі кімнати. А потім запропонуйте дитині знайти фігурки. Можна допомагати, примовляючи "Гаряче-холодно". Розвиває увагу, пам'ять, просторове мислення.

10. "Мокрі ігри"

Візьміть фігурки в ванну під час купання дитини. Поспостерігайте за нею, які іграшки плавають, а які тонуть, розкажіть, чому так відбувається. Можна виловлювати фігурки сачком, вийде рольова гра в Рибака. Гра розширює кругозір дитини, допомагає вивчити властивості предметів.


Ніна Лівенцова, дитячий психолог

4.01 Терапевтична казка "Казка про кошеня, або Чого мені хвилюватися?"

Мета: подолання страху зробити що-небудь неправильно, боязні школи, помилок, оцінок. Загальна боязкість.

Зміст

Жив-був в одному казковому місті маленький Котик. У нього були мама і тато, а ще він ходив в школу. Так-так, навіть в казковому місті маленькі кошенята теж ходять в школу.

Але наш Котик не любив ходити в школу. Він завжди вередував, коли збирався туди вранці. Потім він довго турбувався, поки їхав до школи в автобусі. Далі - більше: майже всі уроки Котик мало не плакав від страху, ховаючись за книжкою, щоб його ненароком не помітив вчитель ... Назад додому він пробирався по дворах, не чекаючи своїх друзів.

Мама Котика дуже засмучувалася, коли дізнавалася про це. І одного разу, укладаючи синочка спати, мама-кішка підіткнула йому ковдру тепліше, погладила по шерстці і запитала:

«Малюк, я бачу, ти не хочеш ходити в школу? Чому? »

- «Я весь час боюся, мамо, - зізнався котик, - боюся їхати в автобусі, боюся сидіти на уроці і боюся йти по вулиці зі звірятами з нашого класу».

«Чого тут боятися?» - здивувалася мама.

- Ах, мамо ти нічого не розумієш. Я весь час хвилююся, що я що-небудь зроблю не так: в автобусі я боюся, що на повороті Шльопнуся на підлогу, і всі будуть сміятися. У школі я боюся, що неправильно відповім і вчителька поставить мені двійку. А на вулиці я боюся, що всі звірята почнуть бігати наввипередки або кидати шишки - хто далі, і раптом у мене не вийде і ніхто не буде зі мною дружити?»- сказав Котик і мало не розплакався - так йому стало себе шкода.

- Ну гаразд, не горюй, малюк, - ласкаво сказала мама-кішка.- Я тобі допоможу. Але це завтра, а зараз пора спати.

Зрадів Котик і заснув задоволений. А мама задумалася: «Чим же допомогти моєму малюку?» Думала-думала і придумала.

На ранок мама дала Котику коробочку з льодяниками і сказала так: «Це не прості цукерки, а чарівні. Як тільки почнеш боятися щось зробити не так, дістань одну цукерку, з'їж і скажи три рази чарівні слова: Чого мені хвилюватися? - і все пройде ».

Увечері Котик прибіг зі школи радісний і закричав: «Ура! Мамочка, я сьогодні нічого не боявся, і в школі отримав п'ятірку, і прибіг швидше за всіх! Які чудові чарівні цукерки!» Мама-кішка посміхнулася і сказала:« Малюк, я хочу розкрити тобі один секрет. Справа в тому, що я дала тобі не чарівні, а звичайнісінькі цукерки ».

-« Як звичайні? - не повірив котик.

- А чому ж я не боявся, чому п'ятірку отримав і втік швидше за всіх? Ти мене, напевно, обманюєш? ».

-« Не обманюю, - сказала мама. - Я насправді поклала в коробочку звичайнісінькі льодяники. А раз вони не чарівні, то допомогти тобі вони ніяк не могли. Значить, ти сам собі допоміг. Ти повірив в свої сили і переміг страх. Значить, ти прогнав його назавжди, мій маленький герой ».

Як здорово, що я більше не буду турбуватися! - закричав котик.

- Це чудово, що я переміг свій страх сам! Я, напевно, зараз навіть сам би засміявся, якби гепнувся на підлогу. Це ж зовсім не так прикро. А-ну! - сказав Котик і негайно гепнувся на підлогу, розтягнувшись на зразок морської зірки.- Ха-ха! Як смішно! Це швидше весело, ніж прикро. Мабуть, потрібно спробувати ще отримати двійку.

- Ну-ну, що ще за фокуси? - захвилювалася мама-кішка.- Навіщо тобі двійка! Перестань, будь ласка.

- Ну що ти, мамо, про двійку це я пожартував, просто пожартував. А якщо ти починаєш за мене турбуватися - з'їж цукерку і скажи три рази «Чого мені хвилюватися?» І все пройде. Перевірений засіб!

Питання для обговорення

Чому Котик не хотів ходити в школу?

Чого і чому він боявся?

Чим чарівні слова допомогли Котику?

Придумай сам нові, більш сильні чарівні слова.

Кiлькiсть переглядiв: 60