Тема тижня: "Барви осені" (17.10.22 - 21.10.22)
Освітні завдання:
збагачувати знання дітей про характерні ознаки осінньої пори, про осінні погодні зміни в неживій природі; сприяти формуванню екологічної етики, природо-соціальної поведінки; підтримувати пізнавальний інтерес до найближчого природного довкілля; сприяти розвитку вмінь розмірковувати, досліджувати, робити прості логічні висновки; формувати уяву про взаємозв’язки у природі; виховувати позитивне ставлення до довкілля.
Додаткові матеріали до теми
Спостереження за станом неба
Мета: вчити дітей самостійно прогнозувати погоду за станом неба, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати пізнавальні інтереси.
Запитання:
Якого кольору небо?
Якого кольору хмари?
На що схожі?
Де знаходяться хмари: високо чи низько?
Із чого вони утворюються?
Що зробили хмари із сонечком?
Яка зараз погода: хмарна чи сонячна, тепла чи холодна?
Спілкування «Значення сонячного тепла і світла для людей»
Мета: закріпити знання дітей про властивості сонця та про те, кому воно потрібне; розвивати мислення, пам’ять, увагу.
Запитання:
Відшукайте сонце на небосхилі.
Де воно знаходиться?
Сонечко яке?
З ким можна порівняти сонечко?
Чи потрібне сонечко людям?
Коли ми радіємо сонечку?
Дидактична гра «Що схоже на сонечко?»
Мета: закріпити знання дітей про сонце, його форму, колір; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять.
Матеріали: сонечко, предметні картинки.
Хід гри.
На столі лежать предметні картинки.
Батьки пропонують дітям узяти тільки ту картинку, яка схожа на сонце (наприклад: яблуко, м’яч, вишня, апельсин).
Діти по черзі показують свої картки і пояснюють, чому вони вибрали саме цю картинку.
Наприклад: «У мене м’яч, тому що він круглий, як сонечко».
Пригадати заклички про сонечко.
Ранкове коло гра «Яка пора року?»
Мета: вчити співвідносити опис природи у віршах чи прозі з відповідною порою року.
Хід гри. Вихователь читає вірш-загадку, а діти відгадують, яка пора року. Відгадку можна підкріпити зображенням пори року на картинці.
Спостереження за сонцем, його вплив на дозрівання фруктів
Мета: закріпити знання дітей про властивості сонця, про потребу в ньому всього живого; з’ясувати його місцезнаходження на небі; розвивати спостережливість, увагу.
Батьки пропонують дітям звернути увагу на те, де знаходиться сонечко.
Запитання:
Де знаходиться сонце — вгорі чи внизу?
Яке воно? Чи так сонце гріє, як улітку?
Яке зараз повітря — тепле чи холодне?
Чому?
Яку користь приносить сонце природі?
Мовленнєві вправи
Якщо восени йде дощ, яка погода? (Дощова.)
Якщо восени дме вітер, яка погода? (Вітряна.)
Якщо восени холодно, яка погода? (Холодна.)
Якщо восени похмуро, яка погода? (Похмура.)
Якщо восени ясно, яка погода? (Ясна.)
А ще які-небудь означення можна дібрати осені? (Золота, красива, сумна, дощова, похмура, різнобарвна, яскрава, пізня та ін.)
Мовленнєва вправа «Закінчи речення»
На зміну літу прийшла (золота осінь).
Сонце все менше виглядає (з-за хмар)
Дерева надягли (різнокольорове вбрання).
Листя стало (червоне. жовте).
Дощик (мрячить, крапає, ллє) і змушує дітей ховатися (по домівках).
Птахи збираються в зграї (і відлітають у вирій)
Звірятам ніколи гратися, вони роблять (запаси на зиму).
Осінь не тільки красива, але й багата!