Тема тижня: "Дари осені. Фрукти" (10.10.22 - 14.10.22)


Освітні завдання:
конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про фрукти; закріпити знання дітей про те, звідки до столу потрапляють фрукти, хто їх вирощує, як їх використовують; активізувати словниковий запас дітей назвами фруктів, узагальнювальними словами; збагачувати знання про їхнє значення для здоров’я людини; навчати розрізняти фрукти за зовнішнім виглядом, формою, кольором та правильно називати їх; розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення; виховувати бажання бути здоровими, вживати корисну їжу.


Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Фізичний розвиток. Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=pcLMi59Pqhw
Дитина в соціумі. «Праця людей восени»https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cFf9-Tt9beM&feature=youtu.be
Образотворча майстерня. "Фруктовий натюрморт"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=uOkDNcgGeVc&feature=youtu.be
Гра дитини. "Схожі фрукти"https://learningapps.org/view14394988
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками: "Вірусні програми, якими заражають батьки дітей" https://suto-tc.com/virusniprogramu-2/
ВІВТОРОК
Фізичний розвиток. Руханка https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. "Лічба в межах 5. Плоскі фігури."https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=2SiK-gN-rLE&feature=youtu.be
Гра дитини. Ігри з олівцями.https://www.youtube.com/watch?v=Hs_wf-wIezE
Дитина у природньому довкіллі. "Фрукти. Корисні властивості та цікаві факти."https://www.youtube.com/watch?v=c8bQlm8chZU
Хвилинка допомоги матусі на кухні
СЕРЕДА
Фізичний розвиток. Руханка "Хом'ячки"https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM
Дитина у природньому довкіллі. "Плодові дерева"https://www.youtube.com/watch?v=crHEUwxcsJo
Дитина у природньому довкіллі. "Соковиті вітаміни"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=V9YSAasyTwc&feature=youtu.be
Фізкультхвилинка "Фіксики"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=eP4TfqiNjB4
Мовлення дитини. "Фрукти"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=M2yBA_ojz8Q&feature=youtu.be
Гра дитини. "Смачні фрукти"https://learningapps.org/view1883749
Робота з батьками. «Математика з легкістю» 1 частинаhttps://www.youtube.com/watch?v=JB_MJaMNHSI
Хвилинка допомоги татові
ЧЕТВЕР
Фізичний розвиток. Руханка "Повторюй за мною"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=q9Qzna8noac&feature=youtu.be
Дитина в соціумі. "Для чого потрібно мити фрукти"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xxFKEGzSPMQ&feature=youtu.be
Літературна скринька. Слухання твору
А. М’ястківського «Казка про яблуню»
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=TA6xGgWhKwQ&feature=youtu.be
Гра дитини. «З якого дерева фрукт»https://learningapps.org/watch?v=pskspg58c22
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками. «Математика з легкістю» 2 частинаhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=MtUmybWfPs4&feature=youtu.be
П'ЯТНИЦЯ
Фізичний розвиток. Руханкаhttps://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
Дитина в соціумі. До дня козацтва. Дітям про козаківhttps://www.youtube.com/watch?v=RcRXxtHWN6I
Образотворча майстерня. (Аплікація) "Фрукти на тарілці"https://drive.google.com/file/d/1DgqR7ZlasFrfbzIQxtTUUIhR4pN4nw2a/view?usp=sharing
Гра дитини. «Смачні фрукти»https://learningapps.org/view1883749
Хвилинка допомоги братикові або сестричці
Робота з батьками. «Математика з легкістю» 3 частинаhttps://youtu.be/N4cfEC1AWgU

Додаткові матеріали до теми


Спостереження «Що нам осінь принесла»

Мета: розширити уявлення дітей про фрукти; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати допитливість.

Запитання:
Яка зараз пора року?
Який врожай збирають у садку восени?
Як назвати ці плоди одним словом?
Які фрукти ви любите? Розкажіть про них.


Дидактична вправа «Який цей фрукт?».

Дитина бере по черзі з тарілки фрукт і розповідає, якого він кольору, який на смак, у які страви його можна додати. Батьки пропонує дітям пригадати, де ми зазвичай беремо фрукти.


Відгадування загадок про фрукти.

Жовте, з боком червоненьким
з дерева дістану.
Дуже добре, солоденьке,
кругле і духмяне. (Яблуко.)

Солодка, соковита, соком вся налита.
Її скоріше з’їсти мушу, бо дозріла
жовта … (груша).

Мовби на одній нозі, він зростаєна лозі.
Кожен скуштувати рад соковитий …(виноград).

Чи то жовта, чи то синя,
соковита господиня. (Слива.)

Чи всі фрукти та ягоди можна скуштувати восени? Чому немає вишень? Які фрукти, ягоди літні? Які осінні?


Дидактична вправа «Сік який?»

Дітям необхідно відповісти, який сік ми можемо отримати з фруктів.
З яблук — яблучний;
з груш — …;
зі слив — …;
з вишень — … і т. д.


Читання вірша «Дивний сад»

Росте в долині дивний сад. Там ще смачних багато див:
В нім є зелений виноград. Солодких смакових слив,
Вмивають зранку роси, І вишеньок іскристих,
Жовтаві абрикоси І персиків ворсистих (В. Сухар)


Коротке повідомлення.

Яку таємницю приховують фрукти? Розширити знання дітей про те, що для довгого зберігання фрукти в магазинах обробляють певними речовинами, що є отруйними для організму наголосити про необхідність у їх митті перед вживанням.


Мовленнєва гра «Зберігаємо фрукти».

Батьки пропонують дітям поміркувати, що трапиться, якщо залишити фрукти просто на столі або на сонці.(Вони зіпсуються.)
Як можна зберегти фрукти, щоб не довелося їх викидати?(Покласти в холодильник чи в погріб.)


Дослідницька діяльність: «Де у фруктах живе сік?»

Уточнити уявлення про користь свіжовижитого фруктового соку ( стиснути шматочок стиглого фрукта і спостерігати, як капає сік)


Гра – обстеження «Відгадай на дотик».

Розпізнати в торбинці фрукт на дотик.


Бесіда – інтерв’ю про фрукти.

Які фрукти шкідливі? Які фруктові дерева ростуть у нашій місцевості?
Які фрукти привезені з інших країн? Чим корисні фрукти?
Чому персики не ростуть у нашій місцевості?


Гра - змагання. «Фруктові страви» (повидло, кисіль, варення, компот, цукати, сік)

Мета: розглядання фруктів, систематизувати знання про фрукти, їх форму, колір; розвивати зосередженість, увагу.

Запитання:
Де ростуть ці плоди?
Як їх назвати одним словом?
Батьки демонструють картинки із зображеннями фруктів і пропонують знайти плід, який відповідає малюнку.
Що можна приготувати з фруктів?


Мовленнєва гра «Впізнай фруктове дерево»

Мета: закріпити вміння дітей називати і знаходити дерева; розвивати зорову пам’ять, уважність; виховувати любов до природи.

Матеріали та обладнання: ілюстрації фруктових дерев.

Хід гри
Батьки починають розповідати про дерево. Спочатку зазначають, який стовбур у дерева, як розташовані гілочки, яке за кольором та формою листя. Опис наводиться в уповільненому темпі для того, щоб діти змогли розглянути всі дерева. Завершивши описувати, батьки запитують дітей: «Про яку рослину я вам розповідала?».


Бесіда «Значення фруктів для здоров’я людини»

Мета: поглибити знання дітей про фрукти, про те, що в них багато соку; дати поняття про природні вітаміни, які необхідні для здоров’я.

Запитання:
Якого кольору яблука, груші?
Хто полюбляє ці фрукти?
Що готують з них?
З яких ще плодів можна приготувати сік?
Який сік вам подобається найбільше?
Як часто ви п’єте сік?
Як ви гадаєте, для чого ви вживаєте сік?
Яку він приносить користь для вас?


Розглядання фруктів, які у нас не ростуть

Мета: розширити уявлення дітей про різні види фруктів, які не ростуть у нашій місцевості; розвивати спостережливість, логічне мислення, уяву.

Батьки разом із дітьми розглядають ананас, банан, авокадо та інші тропічні фрукти. Складають розповіді-описи про ці фрукти. Розповідь батьків про умови росту цих фруктів.
Як ви гадаєте, чому ці фрукти не ростуть у нашій місцевості?
Чого їм бракує?
Потім пригадують фрукти, які ростуть у наших садах.


Дидактична гра «Відправ плід до його дерева»

Мета: закріпити вміння розрізняти дерева, порівнювати та виділяти характерні плоди різних дерев за формою, кольором; розвивати пам’ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Матеріали : малюнки, ілюстрації з різними видами дерев та їх плодами.

Хід гри.
Діти вибирають за своїм бажанням картинки дерев, які їм сподобалися, називають їх характерні ознаки, за принципом лото добирають плоди цих дерев.


Художнє слово. Читання та обговорення вірша «Садівник» М. Вінграновський

З батьком яблуні садили,
Трохи руки набруднили.
Я люблю наш тихий сад
І осінній листопад.
Садівник я , садівник.

Завтра з татом будем зранку
У саду копати ямки,
Бо лишились яблуні
Вчора не посаджені.
Садівник я , садівник.


Бесіда «Страви з фруктів та ягід» (консервні заводи, харчові комбінати)

Мета: поглибити знання дітей про фрукти та ягоди; систематизувати знання про працю садівників та працівників плодоовочевого консервного заводу; виховувати шанобливе ставлення до цих професій.

Запитання:
Що вирощують у саду?
Які страви можна з них приготувати?
Пригадайте, де виготовляють соки та різні консерви.
Як виготовляють сік на харчовому комбінаті?


Гра-імітація "Варимо компот"

Мета: закріплювати знання про фруктові напої.

Батьки запитують у дітей, які напої вони полюбляють, ці напої корисні чи шкідливі, які вони знають напої із фруктів. За потреби батьки нагадують, що із фруктів готують компоти— значно смачніші й корисніші, ніж газовані напої. Потім батьки читають вірш і показують рухи, а діти їх відтворюють:

Будем ми варить компот,
Фруктів тре багато. От! (розводять широко руки в сторони)
Треба яблук накришити (ребром однієї долоні стукають по другій)
Й груші мілко порубити.(тримають долоньки боком і роблять ними в повітрі поперемінні швидкі рухи)
Слив додати і малини,
Сік лимонний й журавлини.(вдають, ніби витискають сік з лимону)
Буде в нас смачний компот (погладжують рукою живіт)
Вітамінів повно. От!

Кiлькiсть переглядiв: 115