Тема тижня: "Свійські тварини" (31.10.22 - 04.11.22)
Освітні завдання: поглиблювати знання про свійських тварин та їх дитинчат; навчати виокремлювати характерні зовнішні ознаки; вчити описувати тварин, розуміти їхнє значення у нашому житті; вчити встановлювати взаємозалежність між умовами життя, способом пересування і будовою кінцівок; між способом живлення і будовою ротових органів, між способом живлення і пересування; дати уявлення про зміни в житті тварин через діяльність людини; розвивати уяву, спостережливість, мислення; формувати розуміння природоохоронних заходів; розвивати мислення, вміння встановлювати зв’язки між явищами, висловлювати свої враження, розуміння того, що кожна тварина цінна і має право на життєвий простір, виховувати дбайливе ставлення і любов до тварин
Додаткові матеріали до теми
Розповісти дітям що допомагає тваринам харчуватися.
— Природа наділила тварин різними зубами залежно від того, що вони їдять.
У травоїдних — коня, корови, лося — зуби пристосовані до ретельного пережовування їжі, у них добре розвинуті кутні зуби.
— Які зуби в гризунів? Чому в них особливо розвинуті різці? (Відповіді дітей.)
— Не тільки зуби і язик допомагають тваринам їсти, але й інші частини тіла, без яких тваринам було б складно здобувати собі корм: це кігті, роги та копита.
Бесіда «Тварини - друзі людей»
Мета: узагальнити поняття «свійські тварини», «дикі тварини», порівняти спосіб життя та живлення свійських та диких тварин. Де живуть свійські тварини, чим вони живляться, що люблять їсти, яку користь приносять людям?
Загадки:
Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)
Стоїть гора посеред двора,
Спереду вила, ззаду мітла. (Корова)
Не дід, а з бородою,не бик, а з рогами,
Некорова, а бодається. (Каза)
Я великий, я красивий,біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)
Сірий ,та не вовк.Довговухий, та не заєць,
З копитами, та не кінь. (0сел)
Спостереження за собакою.
Чим вкрите тіло собаки?
Що в неї є на голові?
Що вона любить їсти?
Чому собак називають друзями людеи?
Розповісти дітям про те, що є безпритульні собаки. Вони бувають голодні та злі й можуть завдати певної шкоди життю та здоров’ ю людини Тому треба бути обережними з ними та не чіпати таких тварин. Закріпити правила поводження з собакою: не торкатися, коли він їсть, не дивитись собаці у вічі, не втікати від собаки, не кидати в собаку камінням та палками
Загадка:
З господарем дружить,
Сторожем служить,
Гавкає, не вгаває
Чужих не пускає. (Собака)
Пошуково-дослідницька діяльність.
Перевірити прикмету: « Собака риє землю на дощ, качається по землі - на негоду, лежить згорнувшись - на холод, лежить витягнувшись - на тепло»
Бесіда-інтерв’ю «Які домашні тварини є у твоєї бабусі».
Яку користь вони приносять?
Хто їх доглядає?
Розгляд сюжетних картинок «На подвір'ї у бабусі».
Психогімнастика «Кошеня гріється на сонечку»
— Я — маленьке кошенятко. У мене гладенька м’яка шерсть, я люблю грітися на сонечку. Лягаю на спинку, простягаю свої лапки до сонечка, ніжно усміхаюся йому, сонечко пестить мене своїми лагідними промінчиками.
Спостереження за кішкою.
Якого кольору шерсть у кішки?
Довгий чи короткий хвіст?
Що любить їсти кішка?
Чому люди тримають кішку в своїх квартирах?
Звернути увагу, що шерсть у кота стала густішою.
Чому для нього так важливо?
Як тварини пристосовуються до холодів?
З метою порівняльного спостереження котика та собаки здійснити піший перехід навколо парка.
Що спільного та відмінного у зовнішньому вигляді та способі існування цих тварин?
Що цікавого помітили у способі поведінки цих тварин?
Загадка:
Шерсть м’якенька і гладенька,
Спинка гнеться, хвостик в’ється,
Тільки лапки цап-царапки. Хто це? (Кіт)
Прикмети:
Кіт згорнувся у клубок - на холод, мороз,
Кішка вмивається - гості будуть.
Кіт мурличе - гостей кличе.
Бесіда «Як древня людина одомашнила тварин»
Запитання для обговорення:
Якими були всі звірі в давні часи?
Для чого людині знадобилася допомога собаки, кішки, коня?
Що люди зробили для того, щоб у них з’явилися чотириногі помічники та друзі?
Чи не втратили зараз тварини свого значення для людей? Чому?
Робота з прислів’ями про домашніх та свійських тварин (слухання, пояснення змісту)
Заліз кіт на сало та й кричить: «Мало!» (Засуджується жадібність.)
Гладь коня вівсом, а не батогом. (Засуджується жорстокість.)
У нього скільки правди, як у кози хвоста. (Так говорять про неправдиву людину.)
На сміливого собака гавкає, а боягуза кусає. (Засуджується боягузтво.)
Розповідь батьків «Це цікаво: тварини-лікарі»
Питання для обговорення:
- Позитивний вплив домашніх улюбленців на настрій, емоції людини;
- Спілкування з кішкою і здоров’я (доведено, що погладжування кішки добре впливає на роботу серця та судин; кішка здатна знімати біль);
- Речі із собачої вовни лікують хвору спину, запальні процеси в кістках;
- Дітям, що мають різні вади розвитку, допомагає спілкування з дельфінами та кіньми (верхова їзда).
- Бджолину, зміїну отруту використовують для виготовлення ліків.
Бесіда «На тваринницькій фермі».
Запропонувати дітям серію картин «Праця дорослих на фермі», звернути увагу на назви професій та ввести їх у словник дітей: телятниця, пастух, вівчар, птахівниця та ін. Вчити дітей складати речення за картинками, вживаючи назви професій, виховувати повагу до праці дорослих.
Телятниця доглядає за телятами.
Пастух пасе отару овець -
Доярки доять корів та зливають їху цистерни.
Птахівниця на птахофермі годує курсей, гусей, збирає та сортує яйця.