Тема тижня: "Свійські тварини" (31.10.22 - 04.11.22)


Освітні завдання: поглиблювати знання про свійських тварин та їх дитинчат; навчати виокремлювати характерні зовнішні ознаки; вчити описувати тварин, розуміти їхнє значення у нашому житті; вчити встановлювати взаємозалежність між умовами життя, способом пересування і будовою кінцівок; між способом живлення і будовою ротових органів, між способом живлення і пересування; дати уявлення про зміни в житті тварин через діяльність людини; розвивати уяву, спостережливість, мислення; формувати розуміння природоохоронних заходів; розвивати мислення, вміння встановлювати зв’язки між явищами, висловлювати свої враження, розуміння того, що кожна тварина цінна і має право на життєвий простір, виховувати дбайливе ставлення і любов до тварин


Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=PO43GSz2zhQ
Ранкова зустріч "Цікаві факти про свійських тварин. ЗВУКИ та назви домашніх тварин"https://www.youtube.com/watch?v=tUmVXE3YDRY
Дитина у природньому довкіллі. Екскурсія на фермуhttps://www.youtube.com/watch?v=d7kq-usjSdM
Образотворча майстерня (малювання) "Котик"https://www.youtube.com/watch?v=HQgx836xPrA
Музична хвилинка "Киця-кицюня"https://www.youtube.com/watch?v=PmzzEslHUDE
Дидактична гра «Назви тварину та її частину тіла»https://www.youtube.com/watch?v=t8XhnxnbijI
Хвилинка допомоги матусі
Гра дитини «Тварини та їх дитинчата»https://learningapps.org/view24330376
Робота з батьками "Як нормалізувати сон в умовах війни: поради психолога"https://www.youtube.com/watch?v=uE5HbJXWRzo
ВІВТОРОК
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Td26GbDp_tw&feature=youtu.be
Ранкова зустріч "Секрети ферми: як утримують кіз"https://www.youtube.com/watch?v=-tgu-iwTgpc
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Дні тижня"https://www.youtube.com/watch?v=9cja97vK5Eo
Музичний калейдоскопhttps://www.youtube.com/watch?v=jC0ms_G2RIY
Дидактична гра "Свійські тварини"https://learningapps.org/view3570531
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "ПТСР у дітей під час війни: прояви та способи допомоги"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=vXShDoFsgd0&feature=youtu.be
СЕРЕДА
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=PO43GSz2zhQ
Ранкова зустріч "Сільське життя"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9e_2HnCW1gE&feature=youtu.be
Дитина у природньому довкіллі "Свійські тварини"https://drive.google.com/file/d/1-3jY7DcpR2Z4zcnVY0e4dbWCDSDvsGAS/view
Мовлення дитини "Слова назви дій"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KxlbuPKHTHQ&feature=youtu.be
Дидактична вправа "Хто це?"https://www.youtube.com/watch?v=t8XhnxnbijI
Хвилинка допомоги бабусі
Музичні хвилинки-веселинкиhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=eP4TfqiNjB4
Робота з батьками "Релаксаційні вправи"https://www.youtube.com/watch?v=iqNFdhEkyKk
ЧЕТВЕР
Фізичний розвиток https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Td26GbDp_tw&feature=youtu.be
Ранкова зустріч "Віслюча ферма"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=EAOu6M3sfVA&feature=youtu.be
Літературна скринька. Читання казки В. Сухомлинського "Покинуте кошеня"
Музичний калейдоскопhttps://www.youtube.com/watch?v=ST7nil-sbdU
Гра дитини "Хто як говорить"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KZCgE9kth5I&feature=youtu.be
Хвилинка допомоги дідусю
Робота з батьками "Розвиток здібностей дитини вдома"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AVkYgXGUnog&feature=youtu.be
П'ЯТНИЦЯ
Фізичний розвитокhttps://www.youtube.com/watch?v=PO43GSz2zhQ
Ранкова зустріч "Коні та поні"https://www.youtube.com/watch?v=fdE5W5XsRZI
Дитина у природньому довкіллі. Узагальнення знань про свійських тварин "Правила безпечної поведінки з тваринами"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=0CBBsqeVjMU&feature=youtu.be
Образотворча майстерня (аплікація) "Свійські тварини"https://www.youtube.com/watch?v=8hxS1Im_VcQ
Фізична культураhttps://www.youtube.com/watch?v=6-x5nAt7Ct4
Дидактична гра "Свійські тварини. Знайди пару"https://wordwall.net/uk/resource/31189377/%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Інтерактивна гра "Свійські тварини. Вірно-не вірно"https://wordwall.net/uk/resource/24833575/%d1%81%d0%b2%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Казки, які вчать дитину основам безпеки"https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=077bWvif_UA&feature=youtu.be

Додаткові матеріали до теми


Розповісти дітям що допомагає тваринам харчуватися.

— Природа наділила тварин різними зубами залежно від того, що вони їдять.
У травоїдних — коня, корови, лося — зуби пристосовані до ретельного пережовування їжі, у них добре розвинуті кутні зуби.
— Які зуби в гризунів? Чому в них особливо розвинуті різці? (Відповіді дітей.)
— Не тільки зуби і язик допомагають тваринам їсти, але й інші частини тіла, без яких тваринам було б складно здобувати собі корм: це кігті, роги та копита.


Бесіда «Тварини - друзі людей»

Мета: узагальнити поняття «свійські тварини», «дикі тварини», порівняти спосіб життя та живлення свійських та диких тварин. Де живуть свійські тварини, чим вони живляться, що люблять їсти, яку користь приносять людям?


Загадки:

Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)

Стоїть гора посеред двора,
Спереду вила, ззаду мітла. (Корова)

Не дід, а з бородою,не бик, а з рогами,
Некорова, а бодається. (Каза)

Я великий, я красивий,біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)

Сірий ,та не вовк.Довговухий, та не заєць,
З копитами, та не кінь. (0сел)


Спостереження за собакою.
Чим вкрите тіло собаки?
Що в неї є на голові?
Що вона любить їсти?
Чому собак називають друзями людеи?

Розповісти дітям про те, що є безпритульні собаки. Вони бувають голодні та злі й можуть завдати певної шкоди життю та здоров’ ю людини Тому треба бути обережними з ними та не чіпати таких тварин. Закріпити правила поводження з собакою: не торкатися, коли він їсть, не дивитись собаці у вічі, не втікати від собаки, не кидати в собаку камінням та палками


Загадка:
З господарем дружить,
Сторожем служить,
Гавкає, не вгаває
Чужих не пускає. (Собака)


Пошуково-дослідницька діяльність.

Перевірити прикмету: « Собака риє землю на дощ, качається по землі - на негоду, лежить згорнувшись - на холод, лежить витягнувшись - на тепло»


Бесіда-інтерв’ю «Які домашні тварини є у твоєї бабусі».

Яку користь вони приносять?
Хто їх доглядає?


Розгляд сюжетних картинок «На подвір'ї у бабусі».


Психогімнастика «Кошеня гріється на сонечку»

— Я — маленьке кошенятко. У мене гладенька м’яка шерсть, я люблю грітися на сонечку. Лягаю на спинку, простягаю свої лапки до сонечка, ніжно усміхаюся йому, сонечко пестить мене своїми лагідними промінчиками.


Спостереження за кішкою.

Якого кольору шерсть у кішки?
Довгий чи короткий хвіст?
Що любить їсти кішка?
Чому люди тримають кішку в своїх квартирах?
Звернути увагу, що шерсть у кота стала густішою.
Чому для нього так важливо?
Як тварини пристосовуються до холодів?

З метою порівняльного спостереження котика та собаки здійснити піший перехід навколо парка.
Що спільного та відмінного у зовнішньому вигляді та способі існування цих тварин?
Що цікавого помітили у способі поведінки цих тварин?

Загадка:

Шерсть м’якенька і гладенька,
Спинка гнеться, хвостик в’ється,
Тільки лапки цап-царапки. Хто це? (Кіт)


Прикмети:

Кіт згорнувся у клубок - на холод, мороз,
Кішка вмивається - гості будуть.
Кіт мурличе - гостей кличе.


Бесіда «Як древня людина одомашнила тварин»

Запитання для обговорення:
Якими були всі звірі в давні часи?
Для чого людині знадобилася допомога собаки, кішки, коня?
Що люди зробили для того, щоб у них з’явилися чотириногі помічники та друзі?
Чи не втратили зараз тварини свого значення для людей? Чому?


Робота з прислів’ями про домашніх та свійських тварин (слухання, пояснення змісту)

Заліз кіт на сало та й кричить: «Мало!» (Засуджується жадібність.)
Гладь коня вівсом, а не батогом. (Засуджується жорстокість.)
У нього скільки правди, як у кози хвоста. (Так говорять про неправдиву людину.)
На сміливого собака гавкає, а боягуза кусає. (Засуджується боягузтво.)


Розповідь батьків «Це цікаво: тварини-лікарі»

Питання для обговорення:
- Позитивний вплив домашніх улюбленців на настрій, емоції людини;
- Спілкування з кішкою і здоров’я (доведено, що погладжування кішки добре впливає на роботу серця та судин; кішка здатна знімати біль);
- Речі із собачої вовни лікують хвору спину, запальні процеси в кістках;
- Дітям, що мають різні вади розвитку, допомагає спілкування з дельфінами та кіньми (верхова їзда).
- Бджолину, зміїну отруту використовують для виготовлення ліків.


Бесіда «На тваринницькій фермі».

Запропонувати дітям серію картин «Праця дорослих на фермі», звернути увагу на назви професій та ввести їх у словник дітей: телятниця, пастух, вівчар, птахівниця та ін. Вчити дітей складати речення за картинками, вживаючи назви професій, виховувати повагу до праці дорослих.

Телятниця доглядає за телятами.

Пастух пасе отару овець -

Доярки доять корів та зливають їху цистерни.

Птахівниця на птахофермі годує курсей, гусей, збирає та сортує яйця.

Кiлькiсть переглядiв: 88