Тема тижня: "Транспорт" (28.11.22 - 02.12.22)

Освітні завдання: узагальнити знання дітей про види транспорту, про дорожній рух; вчити розпізнавати за призначенням (пасажирський, вантажний, спеціальний транспорт), закріплювати правила поводження в пасажирському транспорті; розвивати монологічне мовлення, мислення, уяву, увагу, пам’ять; активізувати словниковий запас назвами видів транспорту; виховувати цікавість до транспортних засобів, інтерес до пізнавальної діяльності.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/DG4K_yBw5VU
Ранкова зустріч "Пасажирський транспортhttps://youtu.be/Yz1zwwe1ScA
Предметний світ "Транспорт"https://youtu.be/mbGliBomRcc
Гра "Транспорт сучасний, давній, казковий"https://youtu.be/ktwzz1BnlqQ
Образотворча майстерня (малювання) "Автобус" https://youtu.be/zs0kyjh3VXo
Інтерактивна гра – граємо разом з матусею «Громадський транспорт та правила поведінки в ньомуhttps://learningapps.org/view27202029
Хвилинка допомоги матусі
Робота з батьками "Безпека дітей на дорозі"https://youtu.be/xTy5qsG8BQY
ВІВТОРОК
Руханка "Автобус"https://youtu.be/ojV3pjVl-xw
Ранкова зустріч "Вантажний транспорт"https://youtu.be/YJWNKO6_DXI
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Число і цифра 8""https://drive.google.com/file/d/17ohL623xjFt-ljoZLHXYs5m73zAZ9hcI/view?usp=sharing
Музичне заняттяhttps://youtu.be/2QWj5vJI3bc
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "Діти на вулиці" https://youtu.be/SVoHsNDWdpI
СЕРЕДА
Ранкова гімнастикаhttps://youtu.be/DG4K_yBw5VU
Ранкова зустріч "Спеціальний транспорт" https://youtu.be/jgcV1M07WdE
Дитина у природньому довкіллі "Де живе повітря"https://youtu.be/K1TXvRyKuhk
Гра "Що забруднює повітря"https://youtu.be/uiDS7w2HE3U
Розвиток мовлення. Навчання грамоти "Голосні звуки"https://youtu.be/OEmIHbIsQHA
Інтерактивна гра "Транспорт" https://wordwall.net/uk/resource/34069839
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Правила пішохода"https://youtu.be/Y5B1Y934Mjk
ЧЕТВЕР
Ранкова гімнастика "Автобус"https://youtu.be/ojV3pjVl-xw
Ранкова зустріч "Професія водія" https://youtu.be/u31kztbdqf0
Літературна скринька. Читання вірша про транспортhttps://youtu.be/Ff2ymihIRno
Музичне заняттяhttps://youtu.be/0R0QquGGHG8
Хвилинка допомоги дідусю
Інтерактивна гра "Відгадай чий звук?" https://learningapps.org/view10806155
Робота з батьками "Увага! Діти на дорозі!"https://youtu.be/yPtaFAsYH7M
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика "Сонячні промінці"https://youtu.be/DG4K_yBw5VU
Ранкова зустріч "Узагальнення"https://youtu.be/xC2SNqCkAVM
Образотворча майстерня (аплікація) "Транспорт"https://drive.google.com/file/d/1604EJmUEZFRNuvE8fayfSn9PCtRrfEEw/view?usp=sharing
Фізична культураhttps://youtu.be/HNuLw527acU
Інтерактивна гра "Який транспорт"https://learningapps.org/view26694119
Хвилинка допомоги братику чи сестричці.
Робота з батьками "Правила дорожнього руху для дорослих і дітей"https://youtu.be/bmQI4yuWiJ0

Додаткові матеріали до теми


Конструктивна гра «Дороги з’єднують міста»

Мета: запропонувати дітям збудувати будинки і з допомогою лічильних паличок, мотузочок, лінійок, олівців прокласти між своїми містами різні дороги.Пригадати з дітьми, які ж дороги зазвичай пролягають між містами: автострада для машин, залізнична колія, польова дорога тощо.- Що варто врахувати, якщо дорога пролягатиме через ліс чи поле?- Назвіть, який транспорт рухатиметься по вашій дорозі.


Вправа-роздум «Спільне та відмінне».

Батьки пропонують дітям поглянути на дороги, які вони створили й поміркувати: що дороги мають спільного та чим відрізняються. За потреби підказують, що кожна дорога має початок і кінець, бічні сторони. При цьому одна дорога, приміром, може бути вкрита асфальтом, друга— мати рельси і шпали, третя— пролягати по землі й не мати якогось особливого покриття.


Бесіда «Транспорт і екологія». Розповідь про велосипед та самокат, їх особливості та спосіб пересування.

- А ви б хотіли їздити до дитячого садка на велосипеді чи самокаті? Чому?
- Куди ви не можете поїхати на велосипеді чи самокаті? Чому?
- Коли ці види транспорту використовувати недоречно? Чому?
- Чи можемо ми обійтися без інших видів транспорту? Чому?
- Які види транспорту стають у пригоді в різних випадках?


Читання вірша Г. Геращенко «Весела вулиця».

Чом спинилися машини
І сигналять без упину?
Виник чом такий затор?
Це зламався світлофор!
— Дзень-дзелень!
— Трамвай гукає.
— Розступіться всі, благаю!
Я машин не обмину,
Бо із рейок не зверну!
Вантажівка все зітхає,
Як проїхати, не знає:
З поля я везу зерно
І стою вже тут давно!
Ось машина мчить пожежна
І гукає: — Обережно!
Дайте всі мені дорогу
— Звуть мене на допомогу!
Я вогонь гасити маю
І страшенно поспішаю!
Лиш прудкий велосипед
Їде впевнено вперед:
— Я заторів не боюся,
Де завгодно проберуся!

Бесіда-гра «Яким буває транспорт?»

Ми знаємо різні види транспорту, наприклад за їхнім способом пересування. А по чому можна мандрувати транспортом? (Дорогою, залізницею, водою, по небу.) По дорогах та залізниці рухається так званий наземний транспорт, тобто той, що їздить по землі. Хто з вас може навести приклади наземного транспорту? Знайдіть іграшки, що зображують наземний транспорт, та покажіть їх. (Кілька малят виконують завдання.)

Водний транспорт — той, що пересувається водою: морем, річкою, океаном. Це може бути маленький човник або велетенський лайнер. А який водний транспорт є серед наших іграшок? Чому ви вважаєте так? (Відповіді, пояснення дітей.)

Якщо добиратися до кінцевого пункту дуже далеко, а часу для подорожі мало, використовують повітряний транспорт: швидкісні літаки, вертольоти. Хто з вас може пояснити, чому ці засоби вважають повітряним транспортом? (Заслуховують думки малят.)

А ще транспорт буває легковим, пасажирським та вантажним. Ви знаєте, кого перевозить пасажирський транспорт? А що може перевозити вантажний? (Діти відповідають і наводять приклади видів згаданого транспорту, користуючись іграшками.)

У далекому минулому люди також користувалися транспортом. Яких тварин, що слугували в давнину транспортом, ви знаєте? Хто та для чого використовував коней, волів, віслюків? (Відповісти на запитання малятам допомагає дорослий.)


Екскурсія «У музеї техніки»

- Діти, чи цікаво вам було б дізнатися, як так сталося, що раптом серед людей, які мандрували пішки, та тварин, які перевозили вершників і різні поклажі, раптом з’явилася перша техніка? Початок першому технічному транспорту поклав винахід… колеса. (Демонстрація малюнків.)

Напевно, ви думаєте, що все почалося з колеса? А от і ні. Знадобилися тисячі років, перш ніж людина прийшла до цього простого, але геніального винаходу. За давніх часів було багато незручних і громіздких пристосувань для їзди. Та спочатку були сани. Людям треба було перевозити важкі вантажі з одного місця в інше. Вони завжди шукали спосіб полегшити цю роботу. Так давні єгиптяни винайшли великі сани. Їх тягнули за собою по піску люди. Щоб зменшити тертя і зробити ковзання вантажу легшим, пісок під саньми поливали водою. Уявіть собі, як складно було тягнути вантаж вагою в декілька тонн на санях. Люди втомилися від цього й захотіли полегшити собі життя. Вони придумали прообраз колеса. Циліндричні колоди, що котилися по дерев’яних рейках, зменшували тертя. Це робило перевезення вантажів набагато простішим.

Гончарне коло з’явилося у прадавні часи. На ньому виготовляли глиняні горщики. Знадобилося зовсім небагато часу, щоб хтось розумний додумався використовувати кола такої самої форми для перевезення вантажів. Незважаючи на те, що гончарне коло було зроблене з каменю, перше справжнє колесо було дерев’яним.

Тільки з’явилося колесо, люди вже почали думати, як винайти пристрій, який би зробив простішим не лише перевезення вантажу, але й людини. Тож першим транспортним засобом став візок. Він став пращуром усіх наступних транспортних винаходів: возу, кибитки, карети, диліжансу тощо. Зазвичай до них запрягали коней, але в деякі (віз) — волів.

Однак такий транспорт могли дозволити собі не всі, а лише заможні люди, оскільки коней треба було годувати, доглядати. І тоді винахідники вирішили придумати такий транспорт, який би рухався сам по собі.
- А чи знаєте ви такий транспортний засіб, який рухається, коли обертають ногами педалі? Що це? (Велосипед.) Правильно. Це дійсно чудовий транспортний винахід — сів та й поїхав, тільки педалі крути. Велосипеди були триколісні, двоколісні і навіть чотириколісні, деякі з них мали дуже чудернацький (на нашу думку) вигляд. Але це був перший засіб, яким людина могла пересуватися вільно та достатньо швидко. Проте велосипед усе ж таки виявився не дуже зручним, адже великого вантажу на ньому не перевезеш, та й їхати на ньому може лише одна людина, а від тривалого обертання педалей виникає втома.

І тоді на світ з’явився автомобіль! Так, так — знову візок на чотирьох колесах, але такий, що рухається сам. Зі зручними сидіннями на кількох осіб, містким багажником та потужним мотором. Перші автомобілі нам здалися б трохи кумедними та громіздкими. Називали їх моторами — за назвою головного механізму — двигуна. Колись автомобілі працювали не на бензині, а на парі, і були не дуже швидкими. Але час ішов, цей транспортний засіб удосконалювався, і нині на наших вулицях багато гарних сучасних автомобілів відомих марок. Історія автомобіля не скінчилася в наш час. Сучасні винахідники та інженери продовжують пошуки швидкого та зручного засобу пересування. Вже існують автомобілі, двигуни яких споживають не бензин, газ або дизельне паливо (що є дуже шкідливими речовинами для природи), а працюють від тепла сонячних променів або електроструму. Тож, можливо, невдовзі, коли ви виростете, деякі з вас й самі стануть чудовими конструкторами й продовжать історію транспорту.

Музей залізничного транспорту https://youtu.be/4eelqUX2UGQ

Київський музей пасажирського транспорту https://youtu.be/EMui1wsrD2I

Музей автомібілістів https://youtu.be/KGoHXcYpXB0

Кiлькiсть переглядiв: 87