Тема тижня: "Професії" (05.12.22 - 09.12.22)


Освітні завдання: удосконалювати знання дітей про професії дорослих, поглибити уявлення про діяльність трудові обов’язки представників мужніх професій (військових, поліцейських, пожежників, служби порятунку МНС) про характерні якості військових (мужність, зібраність, відповідальність); розповісти про професію журналіста, про роботу працівників телебачення. Виховувати шанобливе ставлення до захисників Батьківщини; прищеплювати почуття гордості за рідний край і свій народ.

Зміст діяльності Примітки
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастика з шишками https://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч "Дітям про професію" https://youtu.be/HaB-P_BYgE4
Предметний світ "Місто професій" https://youtu.be/q6_aNpvogsM
Образотворча діяльність (малювання) "Команда пожежників" https://youtu.be/UutZp5VQSFY
Гра "Знайди тінь" https://learningapps.org/watch?v=pw9r57iaj22
Хвилинка допомоги матусі
Мультфільм "Пес Патрон" https://youtu.be/KrqzOvsIetQ
Робота з батьками "Чому (не) варто у всьому потакати дітям? https://youtu.be/9B3XOUOfVY4
ВІВТОРОК
Руханка-танок з Патрономhttps://youtu.be/foFUavVgKg4
Ранкова зустріч "Дітям про професію військового"https://youtu.be/KEmeatAAhLM
Сенсорно-пізнавальний розвиток "Геометричні фігури""https://drive.google.com/file/d/191P6pMcChdZb5_bEhfKygpXTWPdYLsFh/view?usp=drive_web&authuser=0
Музичний калейдоскоп
Мультфільм "Ой у лузі червона калина"
Хвилинка допомоги татові
Робота з батьками "Правила безпечної поведінки взимку" https://youtu.be/iKq64JtmV5Y
СЕРЕДА
Ранкова гімнастика з шишкамиhttps://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч "Дітям про професію поліцейского"" https://youtu.be/AmyEW-rLoHs
Природній світ "Ой настала вже зима"https://drive.google.com/file/d/1CK4N0fEN6hZoGKiOAB0fqx-yugZRUVmI/view?usp=sharing
Розвиток мовлення "Світ професій" https://youtu.be/n-IbbkRYxRA
Інтерактивна гра "Кому що потрібно для роботи"https://learningapps.org/view14075716
Мультфільм "Лента за лентою"https://youtu.be/ZWTlb1RKnwA
Хвилинка допомоги бабусі
Робота з батьками "Як допомогти дитині знизити напругу? Поради психолога"" https://youtu.be/rWzEn2VquWQ
ЧЕТВЕР
Руханка з Патрономhttps://youtu.be/foFUavVgKg4
Ранкова зустріч "Служба порятунку МНС" https://youtu.be/q0sp9KnqTVw
Літературна скринька Вивчаємо вірш "Професії"https://drive.google.com/file/d/148ZUumGULEoTsPOQF8uM0TncZ7Yg5RDc/view?usp=sharing
Музичне заняття Слухання музики Антоніо Вівальді концерт "Пори року", цикл "Зима"https://youtu.be/5-X-v0jo_Jk
Хвилинка допомоги дідусю
Дидактична гра "Кому, що потрібно для роботи"" https://youtu.be/dwbRXToKpHg
Робота з батьками "10 заповідей для батьків" (додаток) https://youtu.be/luWknVK4oIM
П'ЯТНИЦЯ
Ранкова гімнастика з шишкамиhttps://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч "Журналіст"https://youtu.be/pi1eqjqil54
Узагальнення знань про професіїhttps://drive.google.com/file/d/15W_4SpqmgLTi5sJQDWxkg7ZAlbWQEwNa/view?usp=sharing
Фізична культура https://youtu.be/ASEtta-pcv4
Мультфільм "Поради малюкам"https://youtu.be/2o-sC8PBlJc
Хвилинка допомоги братику чи сестричці
Робота з батьками "Зимові візерунки. Віршована пальчикова гра з крупою від Марії Кирик" https://youtu.be/ytt4mw-BRxk

Додаткові матеріали до теми


Тема: На захисті вітчизни

Освітні завдання: формувати уявлення малят про свято 6 грудня — День Збройних Сил України; ознайомити дітей із завданнями та значенням Української армії; дати поняття про деякі роди військ (військові професії) та їх призначення; розвивати різні види уваги, мислення; виховувати шанобливе ставлення до захисників Батьківщини; прищеплювати почуття гордості за рідний край і свій народ.

Матеріали: демонстраційні — плакат «Шосте грудня — День Збройних Сил України», повітряні кульки, прапорці, іграшкові моделі військової техніки; малюнки (фото), що зображують українських службовців різних родів військ; роздавальний — дитячі іграшки, в тому числі ті, що зображують військовий транспорт і зброю, предмети лялькового одягу — військова форма для ляльки; інші матеріали — лялька-хлопчик; аудіозапис та обладнання для його відтворення.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Дітки сіли, потягнулись,

Одне одному всміхнулись.

Заняття настало знову —

Ждуть нас ігри та розмова!

Діти, погляньте, як прикрашена сьогодні наша кімната. Чи знаєте ви, яке свято незабаром ми будемо відзначати? (Відповіді.)

Розмова наша сьогодні піде про свято, яке припадає на 6 грудня. Цей святковий день можна назвати рідним братом Дня захисника Вітчизни, що було на Покрову. А назва грудневого свята — День Збройних Сил України. А що ви знаєте про нашу армію? (Відповіді дітей.)

ІІ. Викладання нового матеріалу

1. Розповідь батьків «Шосте грудня — День Збройних Сил України»

Батьки розташовують перед дітьми тематичний плакат та малюнки (фото), що зображують українських службовців різних родів військ.

- Друзі, ви багато знаєте про нашу армію, але мені хочеться, щоб ви дізналися ще більше. От послухайте мою розповідь.

В армії є різні війська. Сухопутні захищають на землі. Погляньте, яку техніку вони мають: гармати, ракетні установки, танки. А військові несуть службу в піхоті, артилерії, ракетних військах, інженерних (вони зводять укріплення та мости), військах зв’язку.

Одним із атрибутів сухопутних військ є каска.

Повітряні війська захищають нас в небі. Їхній транспорт — літаки, вертольоти. Погляньте на форму льотчика. Коли він сідає в кабіну літака, надягає шолом.

Флот захищає наші кордони на морі. Військові несуть службу на кораблях. Їх називають моряками. Вони носять головний убір — безкозирку з двома стрічками, а офіцери (старші військові керівники) — кашкети.

Є в нашій армії і спеціальні війська. В них несуть службу найміцніші та найсміливіші люди. Це десантні та прикордонні війська. Прикордонники оберігають кордони нашої держави, щоб ніхто не міг потрапити на її землю без дозволу.

Запитання та завдання до дітей

- Коли ми відзначаємо свято Збройних Сил України?

- Чи потрібна нашій країні армія?

Чи є у вас рідні або знайомі, які захищають зараз Україну, несуть військову службу в рядах наших Збройних Сил?

Розкажіть про них.

- Кого ми вітаємо зі святом — Днем Збройних Сил України?

2. Слухання та обговорення вірша

Батьки пропонують дітям послухати тематичний вірш. Н. Козленко «Збройні сили України»

Збройні Сили України —

Слава, гордість, міць країни!

Захищають мир, свободу

Служать рідному народу!

Щира шана і подяка

Хлопцям, молодим солдатам,

Їм строкова служба чесна —

Як обов’язок почесний!

Матері й батьки шановні

Вихованням послідовним

Відчуття патріотизму

І повагу до Вітчизни

У серцях синів зростили —

Вартувати відпустили

Мирну, вільну і єдину Незалежну Україну!

Тож вшануймо в день святковий

Всіх без винятку військових!

Завдяки їх чесній службі

Живемо у мирі, дружбі!

Адже мир тоді панує,

Коли армія чатує!

Запитання до обговорення

- Чи сподобався вам цей вірш?

- Про кого він нам розповів?

- Як ми ставимося до воїнів — наших захисників? Чому?

- Чим важлива для нас служба захисників України?

- За що ми дякуємо українським воїнам?

- Чого б ви побажали нашим захисникам у їх свято?

- Як ви гадаєте, чи проста, чи легка це справа — захист Батьківщини?

- Як ми маємо ставитися до наших захисників?

3. Дидактична гра «Про наших захисників»

Батьки підводять малят до думки, що справжнім захисником свого рідного краю здатна стати не кожна людина, а тільки та, що має відповідний характер, необхідні чесноти, а ще — особливі навички та вміння.

Діти добирають і називають слова (ознаки та дії або словосполучення з ними), продовжуючи задані дорослим речення.

Наші захисники … (які?) — мужні, сильні, відважні, сміливі, бойові, віддані, умілі, найкращі, кмітливі, пильні, уважні, витривалі, вольові. Українські воїни вміють … (що робити?) захищати, пильнувати, охороняти, водити танки, літати на літаках, ходити на кораблях, любити Україну.

4. Музична фізкультхвилинка

Із давніх часів козацьких знамен

Історія військо веде українське —

За волю держави, за мир і за правду,

За щастя людей і любов материнську.

В сучасних військах навчання ідуть

На суші, на морі, в блакитному небі.

Мужніє солдат, він гартує свій дух,

Та й думкою лине до рідної нені.

До миру і свята колони ведуть

В параднім строю бойові генерали.

Готують солдатів завжди захищати,

І гідність, і честь молодої держави.

5. Гра-практикум «Іванко грає у військового»

Дорослий показує дітям ляльку-хлопчика і задає малюкам ігрову ситуацію: це хлопчик Іванко, який хоче пограти у військового.

Завдання малят: одягнути Іванка у військову форму. Діти надягають на ляльку відповідний військовий одяг, а також вибирають серед іграшок ті, які підійдуть Іванкові у грі.

6. Логічна гра «Ким буде Іванко?» Діти за поясненням батьків завершують речення, добираючи слова, що називають службовців певного роду військ.

Якщо Іванко водитиме танк, служитиме в танкових військах, то він буде … (танкістом.)

Якщо Іванко захищатиме нас на літаку, служитиме в повітряних військах, то він стане … (льотчиком.)

Якщо Іванко нестиме армійську службу у військах української піхоти, ми назвемо його … (піхотинцем.)

Якщо Іванко захищатиме кордони України, служитиме в прикордонних військах, він буде … (прикордонником.)

ІІІ. Підсумки заняття

- Наша розмова, малята, добігає кінця. Про яке свято ми сьогодні говорили? (Відповіді.)

Розкажіть: хто з вас хотів би в майбутньому обрати професію, пов’язану зі службою в наших Збройних Силах?

Ким би ви хотіли стати і чому? (Заслуховують думки бажаючих малят.)

Загальне професійне свято всіх українських військовослужбовців давно заслужило всенародну повагу і шану з боку офіційних державних структур усіх рівнів. Цей день приурочений до дати прийняття Закону незалежної України від 6 грудня 1991 р. «Про Збройні Сили України». Саме свято — День Збройних Сил України — було встановлено у 1993 р. постановою Верховної Ради України від 19 жовтня № 3528-XII. Доблесть і честь солдатів і офіцерів — в цьому справжня сила будь-якої армії, а українські військовослужбовці зберегли все це і примножили. Український воїн — надійний захисник, відданий патріот і людина, для якої честь, свобода і незалежність Батьківщини далеко не порожній звук.


Читання оповідання В. Сухомлинського «Чорні руки».

Бабуся місила тісто. Тісто було пишне, м’яке, біле.

— Спечіть мені голуба,— просить Юрась.

Бабусині руки стали ліпити голуба, ось з’явилися крила, тонкі, ніжні. А руки в бабусі чорні, зморщені, з висохлими пальцями. Не може онук очей відвести од них — наче вперше побачив бабусині руки.

Дістала бабуся голуба з печі, поставила перед онуком. А його і їсти жалко: білий, пишний, немовби ось-ось злетить.

— Бабусю,— питається Юрась,— чого руки у вас чорні-чорні, а голуб білий- білий?

— Якби в мене руки були білі, то не було б ні тіста, ні голуба,— тихо сказала бабуся.

Юрась і задивився на голуба. Потім каже:

— Дайте мені лопату, бабусю.

— Нащо?

— Піду в сад копати землю.

— Навіщо ж її зараз копати?

— Щоб руки почорніли.

— Бери, Юрасю, лопату.

Бесіда за змістом оповідання:
Назвіть героїв оповідання. Що хлопчик попросив зробити бабусю?

Чому хлопчик дивився на бабусині руки, не відводячи очей? Яким вийшов голуб? Що запитав хлопчик у бабусі? Якою була її відповідь? Яку ще назву можна дібрати для цього оповідання? Чи підійде назва «Золоті руки»? Які ще значення мають слова ручка, ключ?


Розглядання картин із серії «Професії», формувати знання про різні професії; розвивати вміння описувати професію; виховувати інтерес до різних професій.

Батьки по черзі виставляють картини із зображенням людей різних професій і пропонує дітям назвати ці професії та пригадати, хто з батьків має такі професії.

Запитання: Хто це? Назвіть особливості цієї професії. Чия матуся працює лікарем? І т. д.


Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи», вдосконалювати знання дітей про професії дорослих; вчити знаходити предмети, потрібні для певної професії; розвивати пам’ять, кмітливість, мислення.

Матеріали: великі картинки, на яких намальовано професії дорослих (лікар, кухар, водій, двірник); маленькі картинки з предметами, потрібними для цих професій.

Хід гри. На стільчиках стоять великі картинки із зображеннями професій дорослих, а на килимку розкладені картинки з предметами, що потрібні для цих професій. Дітям пропонується взяти одну картинку на підлозі та підійти до картинки з тією професією, для якої потрібна ця річ. Діти пояснюють, чому підійшли до тієї або іншої картинки з професією.


Дидактична гра «Ким я хочу бути», вправляти в умінні за допомогою пантоміми показувати яку-небудь професію; розвивати уяву, фантазію, творчість.

Матеріали: клубочок, паперові призи.

Хід гри. Вихователь пропонує дітям по черзі обрати яку-небудь професію та показати її без слів. За допомогою клубочка обирається послідовність гравців. Виграє та отримає приз той, хто найкраще покаже професію.


Бесіда «Яка професія найважливіша». Розширити знання дітей про професії людей та їх значення для суспільства; виховувати повагу до людей праці.

Батьки пропонують розглянути малюнки, на яких зображені люди в трудових діях.

Запитання:
- Чи однакові ці малюнки?
- Чим вони різняться?
- Ці люди розважаються чи працюють?

Батьки пропонують розповісти, якою працею зайняті люди різних професій, зображені на малюнках.


Дидактична гра «Хто ким працює», вдосконалювати вміння дітей визначати професії за функціональним призначенням; розвивати мислення, увагу, зосередженість

Матеріали та обладнання: м’яч.

Хід гри.
Кожна дитина обирає для себе образ. Бажано, щоб образи обирались з функціями, які не збігаються. Образ можна позначити медальйоном. Ведучий (вихователь або дитина) з м’ячем стає в центрі кола. Підкидаючи м’яч вгору, він називає будь-яку функцію чи дію того чи іншого образу (наприклад, працівника дитячого садка). Той із дітей, для образу якого характерна ця функція (дія), ловить м’яч і стає ведучим.

— Як ви гадаєте: чи важлива їхня праця для людства? Чому?
— А чи можна уявити таку країну або місто, де ніхто не працює?
— Чи подобаються вам ліниві люди?
— Як ставляться до таких людей?


Мовленнєва гра «Відгадай професію за описом», вчити дітей упізнавати професію за описом; вдосконалювати знання про професії дорослих; розвивати кмітливість, увагу.

Матеріали: картинки із професіями дорослих, ляльки.

Хід гри.
Вихователь повідомляє дітям, що ляльки Оленка, Настуся, Оксанка та Наталка мріють стати дорослими і отримати професію.

Батьки:
- Ким саме вони мріють стати? Відгадайте! Дорослі описують професію дорослого. Якщо діти відгадують, то виставляє картинку із цією професією.

Кiлькiсть переглядiв: 61